[BC3] Netwerk over interne telefoonlijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49
Jongen, jij moet gewoon een netwerkje aanleggen, want wat jij wil gaat niet lukken.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

Wat gebeurt er (kan het nu niet uitproberen) als je 2 modems met elkaar verbindt met een telefoonkabel?

korte vraag:
Oftewel kan je op deze manier twee pc''s met elkaar verbinden? (zo ja, met wel protocol dan?)

lang verhaal:
Mijn ouders hebben nu pc (w98) met modem gewoon via telefoonverbinding. Als ik er nu een 2e pc bijzet met een modem (w98/w2k), en de modem hiervan ook met de telefoonlijn verbindt kan je neem ik aan op de 2e pc ook gewoon internetten (als de eerste niets doet).
Nu vraag ik mij af. Kunnen die pc''s elkaar benaderen over die telefoonlijn en kan op die manier ook internet gedeeld worden, dus dat 1 pc inbelt en dat de ander dan als client eraan gaat hangen VIA TELEFOONLIJN.

wie o wie? :)

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:06
Wat jij wil is best mogelijk maar niet met 1 analoge lijn, als de eerste PC namelijk gaat bellen, is de 2de PC bezet. Ik weet niet of het nog zonder bellen kan, maar ik denk dat je beter naar een paar netwerkkaartjes kan gan kijken.

[Sommige smilies doen het niet?]

Verwijderd

En waar haal je dan de 40volt vandaan die een analoge tel.lijn nodig heeft?

Verwijderd

2 netwerkkaarten = 70,-
1 utp kabel = paar tientjes..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zonder huiscentrale gaat het niet lukken. Maar waarom koppel je de PC''s niet aan elkaar via de seriele poort. Is ook nog sneller en voor gamen kan het werkt uitstekend.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Het kan wel, maar dan moet je er een centrale tussen hangen zodat je ene naar de andere kunt laten BELLEN. Dan maak je in win2k een dialin acount of zo die dan telefoon opneemt.

• Booooe
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

Ok, dank voor de reacties.
Netwerkje komt een andere keer, ik zat ff te denken als ik toch 2 pc''s op hetzelfde telefoonnet heb hangen, zouden die dan ook zo kunnen communiceren......niet dus.

(met het idee als je met een telefoon belt kun je op een andere aansluiting ook dat gesprek volgen).

Twas toch een leuk idee. lekker makkenlijk :P

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 12:14

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

als je een centrale heb kan dat dus wel ?
ik heb een isdn cetrale waar ik in huis meer kan intern bellen en ook 2 isdn kaarten dus dan kan ik met isdn hun aanelkaar knopen
vertel eens meer please ;)

www.sebastiaanvanbaarsen.com

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49
Er wordt gezegd dat je van de ene naar de andere kunt bellen. Dus dan heb je een verbinding, maar dan moet je met de ene nog naar je internet provider bellen.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Freggel_United
  • Laatst online: 01-07-2025
Er is vast een manier om het te doen zonder centrale, maar met gaat een stuk beter denk ik... Modems houden van kiestonen :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Pagina: 1