Toon posts:

[BC3] 10 Mbit Netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben thuis een beetje bezig met een netwerk.

Ik heb 2 10 Mbit kaartjes. Ik zoek er nog een paar bij. Nu ben ik het e.e.a. tegengekomen. 2e hands welliswaar, maar werkend.

Hoeveel moet je nu voor zo''n ding betalen? ''t Zijn 3Com Ethernet III kaartjes (UTP).

Verder, heeft er iemand ervaring met:
- 3Com Etherlink III kaarten
- SMC ARCnet kaarten
- Realtek kaarten

Oh ja, wat zijn RJ11, RJ45, BNC en AUI aansluitingen?

Verwijderd

RJ11 is telefoon
RJ45 TP kabel (voor netwerk)
BNC is coax kabel

Verwijderd

RJ 11 is telefonie plug
RJ45 is Cat5 UTP plug
BNC is coax
en AUI ken ik niet :)

ARCnet is 1mbit en best wel verouderd, realtek kaarten zijn erg budget maar ze doen het wel aardig op windows. Ga je een server bouwen neem dan _geen_ realtek kaart. :)

F*ck, net te laat :+

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

en aui is een soort seriele nic-aansluiting

ziet er dus uit als een kruising tussen een monitor- en een vga-aansluiting

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

een kruising tussen een monitor- en een vga-aansluiting
Ehh :? Mag je mij het verschil uitleggen :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

ARCnet IS GEEN ETHERNET !!!!
ARCnet is een netwerk-technologie, dat bestaat (of beter bestond) naast Ethernet, TokenRing, FDDI, ATM enz.
Het is verder nergens compatible mee, en komt niet verder dan 1.5 Mbps.
Niet aan beginnen, alleen voor historisch geinteresseerden als ik interessant, het is niet goedkoper dan 10 Mbps Ethernet.

De verdere termen waar je om vraagt kun je zo vinden, maar als ik toch aan het tikken ben :

RJ11 : "telefoon"-stekker, 4-polig

RJ45 : "telefoon"-stekker, 8-polig, wordt veel voor netwerken gebruikt. Voor Ethernet 10Base-T is het bekabelings-type is dan UTP (Unshielded Twisted Pair, gebruikelijk), of STP (Shielded ..., voor omgevingen met veel storingen). Je kunt hier 2 PC''s mee verbinden als je een kruis-kabeltje gebruikt, maar gewoonlijk neem je een hub en kunt er meer mee verbinden.

BNC : Bajonet-connector. Voor Ethernet 10Base-2 is het bekabelings-type dan dunne coax (RG58). Je voorziet dan elke connector van een T-stukje, en verbindt de T-stukjes met de coax-kabel.

AUI : 15-polig connector met schuif-vergrendeling. Voor Ethernet 10Base-5 is het bekabelings-type dan dikke coax (RG2). Aan de 15-polige connector wordt een kabel aangesloten (drop-cable), die aan de andere kant op een apart transceiver-kastje wordt aangesloten. Dit transceiver-kastje wordt dan ofwel met een aantal naalden die door de kabel heengaan ("vampire-tap"), ofwel met N-connectoren (schroefdraad) op de dikke coax-kabel aangesloten. Er zijn ook "mini-transceivers" verkrijgbaar die direct op de AUI-poort worden gestoken, en dan aansluiting bieden voor 10Base-T, 10Base-2, 10Base-FL (glasvezel), enz.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

haastige spoed he..........

ik bedoel dus een kruising tussen een vga- en een seriele connector :+

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 07:36
AUI is een 10 mbit netwerk met stekers die je ook voor een joystick gebruikt. Digital onderdelen zijn er soms nog mee uitgerust.

Veel 3Com 10mbit kaartjes werken niet onder Windows 2000, kijk ff op de site of er voor jouw kaartjes drivers zijn,
succes verder

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 13:49 schreef CiPHER het volgende:
realtek kaarten zijn erg budget maar ze doen het wel aardig op windows. Ga je een server bouwen neem dan _geen_ realtek kaart. :)
Hmm, ik ga niet echt een server bouwen nee. ''t Wordt gewoon een huis tuin en keukennetwerkje om ''t zo maar te noemen.

Gewoon internet/file/printer sharing en wat spelletjes.

''t Wordt niet zo uitgebreid hoor. Ik ga geen NT of Novell servers maken of zo.

Verder. Hoeveel zou ik tegenwoordig voor zoiets moeten betalen?

Tnx 4 now!

Oh, die Realtek kaartjes? Werken die samen met 3Com Ethernet III kaartjes? Of is dat helemaal ''out of the question'' ?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op maandag 28 mei 2001 13:58 schreef LG_Greenman het volgende:
AUI is een 10 mbit netwerk met stekers die je ook voor een joystick gebruikt. Digital onderdelen zijn er soms nog mee uitgerust.
Een AUI-connector onderscheidt zich van de andere 15-polig D-achtige connectoren door de schuif-vergrendeling, waar de anderen een schroef-vergrendeling (of geen) hebben.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 28 mei 2001 14:08 schreef predatorx het volgende:

[..]
Oh, die Realtek kaartjes? Werken die samen met 3Com Ethernet III kaartjes? Of is dat helemaal ''out of the question'' ?
tuurlijk, ik zou niet weten waarom niet. Zolang ze allebei maar UTP zijn of allebei Coax.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

AUI is zo''n wide ethernet aansluiting
lijkt verdacht veel op een gameport...

ik heb ervaring met de etherlink 3 kaartjes
(ik heb er zelf ook nog 2 in mijn 468 zitten)

ze zijn zwaar relext want cpu time vreten doen ze niet (snelheid maken ook niet, want wat is 10mbit nou nog >:) )

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 15:33 schreef 0cool het volgende:

[..]

tuurlijk, ik zou niet weten waarom niet. Zolang ze allebei maar UTP zijn of allebei Coax.
en je geen goedkope slechte hub in het geval van utp gebruikt zodat het autosensen van die dingen weer eens niet werkt ;)
Pagina: 1