Een Palm zal waarschijnlijk altijd volgestopt worden met allerlei handige progjes die op het Internet te vinden zijn ( o.a. op
www.palmgear.com), daarom zou ik nooit voor een 2Mb versie gaan. Die loopt dan toch vrij snel vol.
Kan je jezelf beheersen en ga je alleen de agenda- en telefoonboekfunctie gebruiken, dan zal je waarschijnlijk genoeg hebben aan 2Mb. In dit laatste geval echter zijn er legio andere mogelijkheden die goedkoper zijn.
8Mb dus, zeg ik je.
Dan kan je kiezen uit de III serie, waar een aantal 8Mb modellen in te verkrijgen zijn, de V serie heeft op dit moment de Vx met 8Mb, en de nieuwe M serie, met de M105, de M500 en M505.
IIIc en M505 zijn uitgevoerd met een kleurenscherm, de rest niet.
De vraag is alleen of je vindt dat kleur bijdraagt aan de bruikbaarheid van een Palm, maar dat zal je voor jezelf uit moeten maken. In dat geval zit je vast aan of de IIIc of de M505.
Als laatste: de internet functie van de Palm is volgens mij nooit echt goed uit de verf gekomen. Alleen Avantgo werkt goed.
Voor email is het handig als je onderweg dringend een email moet versturen, maar volgens mij kan je dan makkelijker (en goedkoper) even bellen met die mobiele telefoon. Er wordt wel aangewerkt om een soort van browser voor de Palm te maken, maar ik heb liever een gewoon scherm, in plaats van het toch kleine Palmscherm.
Wat mij betreft: vergeet die internet connectivity kit en ga voor 8Mb.
suc6