Toon posts:

[BC3] Palm III of M100 welke zal ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het twijfelen zoals de titel al zegt. Zag in een folder van Megapool een Palm III (8 Mb) voor F. 329,- (ik weet niet of dat een IIIe of IIIxe is).

En bij dixons heb ik een M100 (2 Mb) gezien, incl. mobiel internet kit voor F. 389,-

Wie heeft hier ervaring mee en kan me zeggen welke van de 2 beter is? Of wat een betere aanbieding is?

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Wat wil je er mee doen???

Als je wilt internetten dan is 2 MB krap.
Als je hem gewoon als agenda wilt gebruiken dan is 2 MB voldoende.

III ziet er niet uit, is ontzettend verouderd, heeft wel een FlashRom dus je kan hem upgraden.

M100 is nieuw, kleiner, heeft geen FlashRom

Voor meer info: www.palm.com

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Neem dan de Palm IIIc :)

Verwijderd

de m100 is wel cool maar ik heb zelf een palm IIIe en die bevalt me perfect.
maar voor wat meer geld heb je ook de kleuren IIIc

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
IIIc? Koop dan geen van beiden, maar kijk op iBazar voor een 2e-handse Palm Vx ofzo. Een IIIxe heeft tenminste 8Mb, daar kun je nog wat mee.

Nadelen:
-M100 klein scherm tov ea model.
geen flashrom, dus ook niet
upgraden/verbeteren.
-IIIxe verouderd uiterlijk.

Voordelen:
-M100........
-IIIxe, overzichtelijk en duidelijk scherm, is up te graden, je kunt er sites op downloaden (past in geheugen) er is apparatuur beschikbaar voor een redelijke prijs...en voor support kun je bij 60% van www.palmclub.nl terecht.

Echt de vergelijking M100/IIIxe is echt onterecht. De M100 is voor de supersimpele student bedoeld, die heeft alleen een agenda en notitieblokje nodig. Zodra je ook maar iets verder wilt loop je vast op de M100.

koop gewoon een IIIxe of een 2e-handse Vx. Desnoods een Visor. Alstie maar 8Mb heeft. als mede-tweaker raad ik je dat echt aan. Ik heb een Pro, III, IIIxe, V en Vx gehad. De enige die voldeden waren de IIIxe en Vx vanwege het geheugen. Is gewoon handig om een site op zak te hebben ;)...tweakers ofzo

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Als je je palm alleen als agenda en notitieblok gaat gebruiken (en dat doen toch de meeste mensen) koop dan een Xircom Rex 6000. Net zo groot als een creditcard...
Kijk op http://www.rex.net

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Op maandag 28 mei 2001 15:29 schreef Jamez_Joint het volgende:
IIIc? Koop dan geen van beiden, maar kijk op iBazar voor een 2e-handse Palm Vx ofzo. Een IIIxe heeft tenminste 8Mb, daar kun je nog wat mee.
Verklaar je eens nader ?
De Palm IIIc heeft namelijk ook 8MB aan boord. :?
Ennuh, 2e hands zijn deze ook prima te verkrijgen via internet voor een schappelijke prijs.

Een PDA die niet in kleur is wil ik bij voorbaat al niet hebben.

Verwijderd

Een Palm zal waarschijnlijk altijd volgestopt worden met allerlei handige progjes die op het Internet te vinden zijn ( o.a. op www.palmgear.com), daarom zou ik nooit voor een 2Mb versie gaan. Die loopt dan toch vrij snel vol.
Kan je jezelf beheersen en ga je alleen de agenda- en telefoonboekfunctie gebruiken, dan zal je waarschijnlijk genoeg hebben aan 2Mb. In dit laatste geval echter zijn er legio andere mogelijkheden die goedkoper zijn.

8Mb dus, zeg ik je.
Dan kan je kiezen uit de III serie, waar een aantal 8Mb modellen in te verkrijgen zijn, de V serie heeft op dit moment de Vx met 8Mb, en de nieuwe M serie, met de M105, de M500 en M505.
IIIc en M505 zijn uitgevoerd met een kleurenscherm, de rest niet.

De vraag is alleen of je vindt dat kleur bijdraagt aan de bruikbaarheid van een Palm, maar dat zal je voor jezelf uit moeten maken. In dat geval zit je vast aan of de IIIc of de M505.

Als laatste: de internet functie van de Palm is volgens mij nooit echt goed uit de verf gekomen. Alleen Avantgo werkt goed.
Voor email is het handig als je onderweg dringend een email moet versturen, maar volgens mij kan je dan makkelijker (en goedkoper) even bellen met die mobiele telefoon. Er wordt wel aangewerkt om een soort van browser voor de Palm te maken, maar ik heb liever een gewoon scherm, in plaats van het toch kleine Palmscherm.

Wat mij betreft: vergeet die internet connectivity kit en ga voor 8Mb.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ben vanmiddag ff langsgegaan bij megapool en het was idd de XE.

Ik wil wel meer dan alleen een adres en agenda functie gebruiken. Anders zijn er ook wel veel goedkopere alternatieven.

Als ik jullie zo hoor kan ik dan duus het beste gaan voor de IIIXE. Meer (flash) geheugen en goedkoper (en budget is toch ook belangrijk). Nadeel is natuurlijk het verouderde uiterlijk maar dat is minder belangrijk. En het ontbreken van kleur, maar dat is ook geen prioriteit.

Ik denk dat ik dus maar voor de III ga. Hopelijk is mijn vakantiegeld op tijd voor die aanbieding :)
Pagina: 1