Toon posts:

[BC3] printerkop stuk.

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen, ik heb de volgende printer: Epson Stylus photoEX (a3 printer). Hij is van 07/99, dus nog geen 2 jaar oud. Nou geeft de zwarte printerkop problemen. Werkt nouwelijks of helemaal niet meer. De andere 3 kleuren wel. Deze printer is wel intensief gebruikt, maar absoluut niet overdreven veel heeft ie geprint. hebben jullie ervaring met dit soort problemen.
- Is epson hier nog op aan te spreken met de garantie (fabrieksgarantie).
- Is zo een kop makkelijk schoon te maken, of
te repareren.
- Is het het verstandigst deze te vervangen (300 piek ongeveer).

Owja, helaas heeft deze printer langere tijd geprint met vanSON inkten (geloof me beter en duurder). Mischien heel jammer omdat volgens mij Epson totaal geen garantie meer geeft dan.

Oke bedankt vast !

grtjes peter

[edit] Btw alle testen gedaan, schoonmaak programma''s, nwe cartridges [edit]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Je hebt altijd 3 jaar garantie, dus aanspraak maken!! :)
En vervangen is de moeite niet... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan 3 jaar Epson garantie, want de zaak waar hij gekocht is geeft er maar 1.

Waar ik bang voor ben is dat ze gaan zeuren over de het gebruik van andere merken inkten.

Er zitten nu weer epson cartridges in, maar hiervoor Van Son (houdbaarheid is 50 jaar dan ofzo van de prints).

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
je hebt dus géén garantie....

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
gewoon terugsturen, en zeggen dat je er geen andere inkt in hebt gebruikt, anders zeggen dat je het niet wist....

bij een printer in die prijsklasse is 300,- vlgns. mij een klein bedrag, gewoon in de handleiding kijken of je de printkoppen zelf kunt vervangen (bij mijn Xerox M760 Wel).

Verwijderd

Topicstarter
ik ga epson gewoon nu even bellen,
horen wat ze te zeggen hebben erover.

Verwijderd

Topicstarter
Na telefoontje met EPSON.nl

- garantie = 1 jaar.
- 175 piek per uur reparatie kosten +
onderdelen (300).

Ik heb offerte aangevraagt voor reparatie.
Kijken of ze daadwerkelijk zo duur zijn.

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem met mijn epson 440 printer, eveneens uit 1999. Kleur gaat nog (redelijk) goed maar bij zwart (tekst) laat hij de helft weg. Nieuw inktcartidge van wecare geplaatst maar nog steeds niet verholpen. Ook niet na 3 keer reinigen van de printkop. Zal dus wel vervangen worden. Wie heeft suggesties voor een nieuwe? Moet vooral veel sheets printen (voor het werk), af en toe een foto en natuurlijk regelmatig gewoon tekst.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 20:54
hier hetzelfde probleem, maar dan met een stylus color 740, ik heb mn zwarte cartridge leeg gecleand, soms is ie weer bijna 100%, een andere keer komt er weer niks uit. Ik ga nu proberen de lege cartridge te vullen met spiritus, en dan weer cleanen

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik heb een Epson Stylus Color 400, die begaf na een half jaar de zwart het van (mgoed was showmodel geweest)
toen zat er nog nét garantie op , kwam er zo''n mannetje van Epson langs om ''em te fixen. toen heeft ie het weer een tijdje gedaan maar ongeveer een jaar na aankoop kapte de zwart er weer mee, daarna de blauw ook. en nu print ie alleen nog witte blaadjes.

Baggerding :(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

JJRVJ

jammer joh, rot voor je ! |:(

Verwijderd

Printkoppen worden door alle fabrikanten als een verbruiksartikel gezien en vallen dus helemaal nooit binnen de garantie. Natuurlijk zijn er fabrikanten die uitzonderingen maken.
HP heeft het beter voor elkaar. Als je de cartridge moet vervangen dan wordt ook gelijk de kop vervangen. Daarom is een hp cartridge ook zo duur.

Verwijderd

Topicstarter
Partnummer :F057010
Omschr. :Print Head
Prijs :FL.240,-
Voorraad :Nee.

Arbeidsloon is Fl. 84,00. Dit is alleen wanneer u de printer komt brengen bij ons in Maarssen. Als u wilt dat er een monteur bij u komt, dan worden er voorrijkosten in rekening gebracht van Fl. 95,00 en het uurtarief is dan Fl. 175,00 p/u. Geschatte tijd 1 uur.

Dus reparatie komt voor mij op, 324 piek + 19% = 381 piek.

Dit is wel bij een bedrijf van epson zelf.

Vraag me af of het de moeite wel is zo. Dit weekend ga ik op een computerbeurs eens kijken of dit goedkoper kan.

Verwijderd

Lekker zeg. Voor dat geld kun je ook een nieuwe printer kopen. Zou je wel opnieuw een epson nemen? Met een HP zijn de afdrukken duurder omdat je steeds de printerkop met de cartridge vervangt. Maar als bij je epson de printerkop na ca. 1,5 tot 2 jaar dicht zit dan zijn de kosten nog veel hoger natuurlijk.

Verwijderd

Yes you can canon S800 :9
Pagina: 1