[BC3] USB-kaart in PCI-slot?

Pagina: 1
Acties:

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hai, ik heb thuis een P233 MMX staan. Ik wou daar graag USB apparaten op gaan aansluiten, maar aangezien dat ding natuurlijk geen USB heeft, vraag ik me af hoe ik dit toch kan verwezenlijken... Is er zoiets als een USB-aansluitingskaart die je in je PCI-slot ragt? En werkt dat ook wel fatsoenlijk???

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ja deze bestaan en dit werkt goed. Ik heb er ook al enkele in oudere pc''s geplaatst en daarop zijn vooral scanners printers Usb ADsl Modems aangesloten nergens geen probleem gehad. Wel allemaal minstens windows 98 met 95 zou het ook moeten lukken maar dat werkt niet zo goed bij mij.

Ik weet dat ze niet zo duur zijn +- 1200 Bef heb ik de laatste betaald denk ik da''s zo''n 60 Gulden :)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
kan, je moet eens in de handleidng van je mobo kijken misschien is er usb ondersteuning wel aanwezig op je mobo alleen de aansluiting ontbreekt dan nog, op microplankjes met een intelprocessor chipset zitten dan bijv. 8 pinnetjes waar je dan een 10 polige (ja je leest het goed) aansluiting van een usb-bracket aanhangt (plaatje met 2 usb sloten) werkt ook en is stukken goedkoper dan een pci-kaartje. Op de beurs een gulden of 10 bij een normale compuzaak een gulden of 20.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Heb zelf ook zo''n pci kaartje met 4 usb poorten. Werkt perfect!

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Helaas heb ik geen handleiding van mijn mobo. Maar zo''n USB-bracket.. sluit ik dat ongeveer hetzelfde aan als bij een parallelle poort ofzo?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op maandag 28 mei 2001 10:41 schreef BlackTide het volgende:
Helaas heb ik geen handleiding van mijn mobo. Maar zo''n USB-bracket.. sluit ik dat ongeveer hetzelfde aan als bij een parallelle poort ofzo?
Aansluiten is net zoals die printerpoort connector

Maar let op deze brackets zijn dikwijls moeilijk te vinden hier toch. En je moet opletten dat de controller volledig compatibel is met de usb specificaties. Ik ben hier al borden tegengekomen met blijkbaar "beta" usb op want sommige apparaten wouden hierop niet werken. Terwijl ze perfect werkten met de pci->usb insteekkaart.

edit:
Ipv printerpoort oude waar zitten mijn gedachten toch ''t is nog vroeg :)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
nee voor de aansluiting moet je echt de handleding van je mobo hebben om te kijken waar de connector zit en of je mobo uberhaupt usb ondersteund, kan je die handleiding niet ergens op internet vinden (zo heb ik de''mijne'' namelijk gevonden)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1