Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BC3] AT systeem in ATX kast

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-10 21:41
Ik wil een AT systeem in een ATX kast bouwen, nu schijnen er hier stekkers voor te zijn, weet iemand of dit kan, en hoe dit kan. Via de search heb ik niet echt een oplossing kunnen vinden

Het gaat dus om een ATX kast met ATX voeding

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Verwijderd

ja duh gewoon at voeding erin hangen probleem opgelost

Verwijderd

Je kunt inderdaad de voeding verwisselen, wat ook nog kan is zelf een convertor bouwen. Een ATX heeft namelijk alleen maar meer draadjes dan AT (namelijk 3,3V), dus je hebt er ook genoeg voor een AT, maar ik heb er nog nooit convertors voor gezien, dus die moet je zelf bouwen. Bovendien moet je iets vinden op de on/off knop, want die gaat met ATX normaal via het moederbord, maar met een AT kan dat dus niet....

Nog een probleem dat je tegenkomt: de layout aan de achterkant komt niet goed uit (dacht ik), dus dan moet je wat gaan lopen breken achter in je kast...

AT-kasten zijn niet zo duur (2dehands), het lijkt me daarom verstandiger om die ATX kast te verkopen en een AT kast te kopen, dan hou je nog geld over als je het goed doet.

Verwijderd

Inderdaad, dan kloppen de gaten voor je mobo niet. Kun je beter niet door elkaar halen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gaten niet kloppen...

Zijn wij tweakers of zijn wij tweakers?

Makkelijkst is idd niet proberen. Ik heb het opgekeerde gedaan- een ATX mobo in een oude 486 workstation kast gemod. Beetje boren en een beetje zagen en je komt er wel...

Maar ik had dus wel een nieuwe voeding nodig voor de 3.3V. De andere kant op (wat jij wilt) is dat niet nodig. Adapters heb ik wel gezien (OC-Shop, maar kan me vergissen), anders ergens in de grabbelton wat oude M8/9 connectors vinden en zelf aansluiten.

Oslik blyat! Oslik!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
er zijn wel AT naar ATX stekkers maar ja die werken niet echt en ik had er 1 gekocht :'(
weer een tientje weg

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-10 21:41
Dan wordt het dus een beetje zagen. Ik heb namelijk een computer nodig voor op mijn stage bedrijf, ze werken hier met oude spullen en daar kan ik dus niet mee werken. Ik ga hiervoor het oude systeem van mijn vriendin gebruiken (Asus P55t2p4 met AMD K6-2 500), ik wil dit alleen in een beetje fatsoenlijke kast zetten. Aangezien ik nog een InWin 500 miditower heb staan wil ik die ervoor gebruiken.