De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
mm tja ik zou zeggen kijk je bios instellingen eens na en alle updates voor windows doen ook wonderen en natuurlijk nieuwere drivers enz enz
Dan kunnen we er tenminste wat meer overzeggen.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
windows update niet, maar update iedereen zijn windows dan?
Daar moet het volgens mij niet aan kunnen liggen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
LOL, moet ik hiero soms me hele sisoft sandra lijst neer pleure?Op zondag 27 mei 2001 20:41 schreef tazzman het volgende:
Geef dan es een overzicht van de complete specs van je PC, met alle drivers die je hebt geinstalleerd.
Dan kunnen we er tenminste wat meer overzeggen.
Shit!!!Op zondag 27 mei 2001 20:39 schreef sub-zero het volgende:
je bedoelt instabiel
Verwijderd
ja wat wil je dan ? dat mensen je helpen of niet ????? ene geen sisoft maar specs!!!Op zondag 27 mei 2001 20:43 schreef SEFje het volgende:
[..]
LOL, moet ik hiero soms me hele sisoft sandra lijst neer pleure?
AMD Thunderbird 700
ASUS 6800 GeForce 256 DDR 32MB - met detonators 11.x gloof ik
SBLive!1024 - (Met live!ware 3.0 en nieuwste drivers v. hun webzijde)
10Mbits Realtek Netwerk kaart - (drivers meegeleverd op Floppy)
HP Printer en Scanner - met bijbehorende drivers
Plexwriter 12x10x32 - (met drivers van 2 maanden geleden(problemen bestonden al voordat ik hem had))
128MB PC133 RAM - Naamloos voorzover ik weet
Seagate Barracuda II op UDMA100
en natuurlijk een hele mooie floppy drive.
Dit alles met 4-in-1 drivers op een Asus A7V
het hele setje min de Plexwritor is zo''n 8 á 9 maanden oud en de problemen doen zich ook al ongeveer zo lang voor.
Verwijderd
Verder kun je zelf ook al heel wat hardware uitsluiten door met zo min mogelijk op te starten (of bv. eens een keer in veilige modus te runnen) en onderdelen vervangen.
En dan hou je denk ik nog maar een paar ''verdachte'' onderdelen over.
Mwah.... of dat nou zoveel uitmaakt... tussen 1003 en 1004d was ook geeen verschilOp zondag 27 mei 2001 21:03 schreef sub-zero het volgende:
mm er is een nieuwere 1005
Ja, maar als ik de drivers niet laat op starten is mijn comp nog steeds brak....Op zondag 27 mei 2001 21:11 schreef trollop het volgende:
Bij mij vertraagd de driver van de HP720c printer mijn computer. Als oplossing kies ik nu voor De Laserjet 4 uit het windows printer lijstje
Het kan gewoon zijn dat je Windows installatie brak is, dan gewoon ff vers overnieuw installeren en meteen ghosten die handel.
BTW: Kijk ff bij je Netwerk instellingen -> TCP/IP binding met je netwerk kaart. Staat daar een IP adres ingevuld? Zo niet dan staat je systeem telkens te bleren naar een niet-aanwezige DHCP server. Althans, ik kan me niet indenken dat je een DHCP server heb draaien daarzo
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
ARGH!
staat er gewoon bij hoor....
ik schiet hier echt niet mee op trouwens
hmmm...
nu krijg ik natuurlijk geen enkele reply meer....
wat een dilemma.
hmmm...Op zondag 27 mei 2001 22:18 schreef tazzman het volgende:
Hoe oud is je Win9x installatie? Ik moet zelf eens in de 3 - 4 maanden een image terug zetten om de boel weer lekkel soepel te houden.
Het kan gewoon zijn dat je Windows installatie brak is, dan gewoon ff vers overnieuw installeren en meteen ghosten die handel.
BTW: Kijk ff bij je Netwerk instellingen -> TCP/IP binding met je netwerk kaart. Staat daar een IP adres ingevuld? Zo niet dan staat je systeem telkens te bleren naar een niet-aanwezige DHCP server. Althans, ik kan me niet indenken dat je een DHCP server heb draaien daarzo
sounds useful....
maare, is Chello niet gewoon een grote DHCP server
Ik heb dezelfde problemen gehad met een PB 833 Mhz 128 Mb ME.
Veel windows open van de explorer en hangen.
128 Mb bij geprikt en geen problemen meer.
maar iemand op 64MB kan gewoon dat soort shit doen zonder crashes!
geen grappn!
Verwijderd
hier wordt snel gepost
hmmm...Op zondag 27 mei 2001 22:26 schreef magical het volgende:
Tja je maakt het ook makkelijk voor de mensen hier he .....
sterkte ermee............
idd, ik verw8te misschien teveel, het is natuurlijk allemaal wat makkelijker als je er daadwerkelijk achter zit...
de comp dan
Alle PCI kaarten eruit alleen AGP
indien PCI video kaart in PCI slot 0 stoppen ( dus het dichts tegen CPU aan)
alle mem eruit behalve 1 DIMM
Alleen 1 HDD dus geen CD-ROM of zip of brander ander HD''s er ook af
HD op onboard IDE controller aansluiten, Dus niet op Promise ofzo booten
booten van floppy
laatste bios instaleren
Setup default values kiezen
Windows opnieuw CLEAN instaleren.
Service packs instaleren
Via 4 in 1 instaleren
Laatste officielen (dus GEEN BETA) videokaart drivers instaleren
Op je PC gaan werken zoals ie normaal zou crashen en nu wachten.
Nu 1 voor 1 de PCI kaarten eraan zetten in deze volgorde:
HDD extra
CDROM/ Brander
geluidskaart
Netwerk
TV
SCSI
LET OP 1 voor1 en een 1 per dag!!!!
Keep us informed
Death The DUDE
ik heb lang niet zoveel hardware..
ow ja 1 ding:
mijn HD staat nu niet bij primary slave/master noch bij secondary slave/master in de bios. Ik neem aan dat hij hier wel bij hoort te staan right?
Win2k zei ook dat het geen HDDs kon vinden bij de setup via flops.
weer wat info
Da''s gewoon een maandag-morgen-pc...
Als je nog garantie hebt (vast wel), gewoon mobo/geheugen/hdd omruilen tegen nieuwe en tada!
Probleem weg...
Waar het dan aan lag weet je niet, maar je probleem is in ieder geval weg...
Succex ermee!
Ik heb hier nog wel een stabiele P200 MMX staan met voodoo 1 (Yeah!)
Ruilen?
Verwijderd
Paar tips:
Zet NIX in slot 2 (zit samen met je UDMA 100 controller qua IRQ)
Zet je SBlive in slot 3, en zorg dat je LPT interrupt sharing van de DOS emulation aanstaat (apparaatbeheer)
Zorg verder dat je inderdaad de 1005 BIOS hebt, en check de IRQ verdeling, volgens mij zit daar je probleem
suc6
Verwijderd
Bios updaten naar laatste versie
Alles in BIOS op standaard zetten
AGP op 2x zetten
PCI latency patch installeren
Eventueel Windows opnieuw installeren met de nieuwste officiele drivers (geen beta''s).
En als het dan niet werkt terug naar de winkel.
Nou... ik zag t anders niet in je HW lijstje staan... maar als je pc echt traag is en je veel vastlopers hebt weet ik maar 1 oplossing:Op zondag 27 mei 2001 22:19 schreef SEFje het volgende:
ASUS A7V!!!
ARGH!
staat er gewoon bij hoor....
ik schiet hier echt niet mee op trouwensen dat terwijl ik zo graag een computer heb die werkt!
hmmm...
nu krijg ik natuurlijk geen enkele reply meer....
wat een dilemma.
FORMAT C:
en install windows opnieuw !!
Works for me
Verwijderd
Upgrade naar 256 MB. Ik heb het verschil gezien met de PC van mijn huisgenoot (Duron 750 met 128 MB, ik destijds een PIII 975 met 384 MB). Einde level: Ik zit er in zeg 10 seconden in, hij moest dik een minuut wachten tot hij er bij kwam, of er gebeurde gewoon niks meer. Tevens bij afsluiten : 128 MB : schijf ratelt ongeveer een halve minuut na, 384 MB : plop ! Windows.Counter-Strike doet er op mijn computer 2 á 3 keer zo lang als bij anderen, die op een Athlon 500 draaien.
Voor CS scheelt het dus heel veel.
Concrete Loop Watercooling
maar aangezien hij een SBlive heeft en een Via chippie: laatste Via 4-1 drivers?
http://www.tweakers.net/meuktracker/697
anders zou ik eens lekker formatteren.
en het hele zaakje installeren met de nieuwste drivers.
Via confgis willen niet altijd stabiel draaien, daar zal je moeite en soms erg veel moeite voor moeten doen.
of is dat nog een beta?
ik kon 1005 iig niet vinden.
Het kan ook zijn dat er een koetje op je pc graast zonder dat je er vanaf weet. zoek eens op een bestandsnaam *.rc5
vind je zoiets als buff-out.rc5 of iets anders met de extentie .rc5 dan heb je waarschijnlijk al gevonden wat er aan de hand is.......
overigens moet je de koe niet verwijderen maar in de .ini ervan effe het email adres aanpassen
Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)
en de koeler zit er volgens mij wel goed op een "expert" heeft hem erop gezet