[BC3] PC te onstabiel

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb hier een T-Bird 700 met 128MB RAM, en draai Win98SE.

Om te beginnen zegt sysmeter dat mijn phy(sical memory) op 99% draait (bijna altijd)

Counter-Strike doet er op mijn computer 2 á 3 keer zo lang als bij anderen, die op een Athlon 500 draaien.

Windows loopt zeker 10 keer per dag vast, en dan bij dingen zoals het bekijken van e-mails, of surfen naar GoT (Opera is mijn redding, met een autosave 8-))

Als jullie meer moeten weten...
ja dan zullen jullie het maar specifiek moeten vragen.

Het gaat meer om mensen die al bekend zijn met dit soort dingen.

PS: opstarten duurt 2 minuten, klopt volges mijn ook niet.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Heb je de laatste VIA patches geinstalleerd? (Zoals de 4-in-1 drivers).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

je bedoelt instabiel :)

mm tja ik zou zeggen kijk je bios instellingen eens na en alle updates voor windows doen ook wonderen en natuurlijk nieuwere drivers enz enz

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Geef dan es een overzicht van de complete specs van je PC, met alle drivers die je hebt geinstalleerd.

Dan kunnen we er tenminste wat meer overzeggen. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

VIA drivers, nieuwste drivers voor je videokaart en natuurlijk win2k installeren ;)

• BC3 Victim
jah, ik heb 4-in-1 en nieuwste driver shit..

windows update niet, maar update iedereen zijn windows dan?
:?

Daar moet het volgens mij niet aan kunnen liggen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 20:41 schreef tazzman het volgende:
Geef dan es een overzicht van de complete specs van je PC, met alle drivers die je hebt geinstalleerd.

Dan kunnen we er tenminste wat meer overzeggen. :)
LOL, moet ik hiero soms me hele sisoft sandra lijst neer pleure?

Verwijderd

tuurlijk update iedereen zijn windows weet je hoeveel bugs er in win98 se zitten

• BC3 Victim
^^^^^^UP^^^^^^^^
:P

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op zondag 27 mei 2001 20:39 schreef sub-zero het volgende:
je bedoelt instabiel :)
Shit!!! ;) Ik wilde ook al zoiets zeggen!!

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 20:43 schreef SEFje het volgende:

[..]

LOL, moet ik hiero soms me hele sisoft sandra lijst neer pleure?
ja wat wil je dan ? dat mensen je helpen of niet ????? ene geen sisoft maar specs!!!

• BC3 Victim
Maar goed ik zal aan een klein HW lijstje beginnen:

AMD Thunderbird 700
ASUS 6800 GeForce 256 DDR 32MB - met detonators 11.x gloof ik
SBLive!1024 - (Met live!ware 3.0 en nieuwste drivers v. hun webzijde)
10Mbits Realtek Netwerk kaart - (drivers meegeleverd op Floppy)
HP Printer en Scanner - met bijbehorende drivers
Plexwriter 12x10x32 - (met drivers van 2 maanden geleden(problemen bestonden al voordat ik hem had))
128MB PC133 RAM - Naamloos voorzover ik weet ;)
Seagate Barracuda II op UDMA100
en natuurlijk een hele mooie floppy drive.

Dit alles met 4-in-1 drivers op een Asus A7V

het hele setje min de Plexwritor is zo''n 8 á 9 maanden oud en de problemen doen zich ook al ongeveer zo lang voor.

Verwijderd

mmm welke bios versie ?

• BC3 Victim
award bios 1004d

Verwijderd

mm er is een nieuwere 1005

Verwijderd

Ik mis alleen nog je mobo in je specificaties....
Verder kun je zelf ook al heel wat hardware uitsluiten door met zo min mogelijk op te starten (of bv. eens een keer in veilige modus te runnen) en onderdelen vervangen.
En dan hou je denk ik nog maar een paar ''verdachte'' onderdelen over.

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 21:03 schreef sub-zero het volgende:
mm er is een nieuwere 1005
Mwah.... of dat nou zoveel uitmaakt... tussen 1003 en 1004d was ook geeen verschil

• BC3 Victim
Bij mij vertraagd de driver van de HP720c printer mijn computer. Als oplossing kies ik nu voor De Laserjet 4 uit het windows printer lijstje

Verwijderd

tja zeg nooit nooit

Verwijderd

Wat voor mobo heb je ?

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 21:11 schreef trollop het volgende:
Bij mij vertraagd de driver van de HP720c printer mijn computer. Als oplossing kies ik nu voor De Laserjet 4 uit het windows printer lijstje
Ja, maar als ik de drivers niet laat op starten is mijn comp nog steeds brak....

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Hoe oud is je Win9x installatie? Ik moet zelf eens in de 3 - 4 maanden een image terug zetten om de boel weer lekkel soepel te houden.

Het kan gewoon zijn dat je Windows installatie brak is, dan gewoon ff vers overnieuw installeren en meteen ghosten die handel. :)

BTW: Kijk ff bij je Netwerk instellingen -> TCP/IP binding met je netwerk kaart. Staat daar een IP adres ingevuld? Zo niet dan staat je systeem telkens te bleren naar een niet-aanwezige DHCP server. Althans, ik kan me niet indenken dat je een DHCP server heb draaien daarzo :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• BC3 Victim
ASUS A7V!!!
ARGH!
staat er gewoon bij hoor....
ik schiet hier echt niet mee op trouwens :'( en dat terwijl ik zo graag een computer heb die werkt!

hmmm...
nu krijg ik natuurlijk geen enkele reply meer....
wat een dilemma.

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 22:18 schreef tazzman het volgende:
Hoe oud is je Win9x installatie? Ik moet zelf eens in de 3 - 4 maanden een image terug zetten om de boel weer lekkel soepel te houden.

Het kan gewoon zijn dat je Windows installatie brak is, dan gewoon ff vers overnieuw installeren en meteen ghosten die handel. :)

BTW: Kijk ff bij je Netwerk instellingen -> TCP/IP binding met je netwerk kaart. Staat daar een IP adres ingevuld? Zo niet dan staat je systeem telkens te bleren naar een niet-aanwezige DHCP server. Althans, ik kan me niet indenken dat je een DHCP server heb draaien daarzo :)
hmmm...
sounds useful....
maare, is Chello niet gewoon een grote DHCP server :?

• BC3 Victim
Stop er maar eens 128 Mb bij.
Ik heb dezelfde problemen gehad met een PB 833 Mhz 128 Mb ME.
Veel windows open van de explorer en hangen.
128 Mb bij geprikt en geen problemen meer.

• BC3 Victim
hmmm.....
maar iemand op 64MB kan gewoon dat soort shit doen zonder crashes!
geen grappn!

Verwijderd

Hier is er al weer 1, dus dat valt ook wel weer mee.
edit:
hier wordt snel gepost
Heb je als alles eens zo laag en langzaam mogelijk ingesteld? Zoals je AGP op 2x, je geheugen op cas3 pc100, en dat soort dingen...

Verwijderd

Tja je maakt het ook makkelijk voor de mensen hier he .....

sterkte ermee............

• BC3 Victim
Ja, helpt niet.

• BC3 Victim
Ik heb het probleem gehad met mijn AMD K6 2 okee is wel een extreem voorbeeld van instabiel, maar goed het enige wat bij mij hielp was niet een ander mobo of extra geheugen of andere videokaart maar onderklokken, je kunt het allicht proberen ik had hem van 450 naar 400 gezet :-(

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 22:26 schreef magical het volgende:
Tja je maakt het ook makkelijk voor de mensen hier he .....

sterkte ermee............
hmmm...
idd, ik verw8te misschien teveel, het is natuurlijk allemaal wat makkelijker als je er daadwerkelijk achter zit...
de comp dan :P

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ok als je extact doet wat hier onder staat gaat het ALTIJD goed.

Alle PCI kaarten eruit alleen AGP

indien PCI video kaart in PCI slot 0 stoppen ( dus het dichts tegen CPU aan)

alle mem eruit behalve 1 DIMM

Alleen 1 HDD dus geen CD-ROM of zip of brander ander HD''s er ook af

HD op onboard IDE controller aansluiten, Dus niet op Promise ofzo booten

booten van floppy

laatste bios instaleren

Setup default values kiezen

Windows opnieuw CLEAN instaleren.

Service packs instaleren

Via 4 in 1 instaleren

Laatste officielen (dus GEEN BETA) videokaart drivers instaleren

Op je PC gaan werken zoals ie normaal zou crashen en nu wachten.

Nu 1 voor 1 de PCI kaarten eraan zetten in deze volgorde:

HDD extra
CDROM/ Brander
geluidskaart
Netwerk
TV
SCSI

LET OP 1 voor1 en een 1 per dag!!!!

Keep us informed

Death The DUDE

• BC3 Victim
Gooi gewoon win2k erop, inplaats van zeuren dat je pc onder win98se instabiel is :Y)

• BC3 Victim
klinkt spannend dude!
ik heb lang niet zoveel hardware..
ow ja 1 ding:

mijn HD staat nu niet bij primary slave/master noch bij secondary slave/master in de bios. Ik neem aan dat hij hier wel bij hoort te staan right?
Win2k zei ook dat het geen HDDs kon vinden bij de setup via flops.
weer wat info ;)

• BC3 Victim
Aha... Dat soort pc''s ken ik...
Da''s gewoon een maandag-morgen-pc...
Als je nog garantie hebt (vast wel), gewoon mobo/geheugen/hdd omruilen tegen nieuwe en tada!
Probleem weg...
Waar het dan aan lag weet je niet, maar je probleem is in ieder geval weg...
Succex ermee!

• BC3 Victim
En als het echt niet lukt...
Ik heb hier nog wel een stabiele P200 MMX staan met voodoo 1 (Yeah!)

Ruilen?

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
Heb je in je bios nu wel of geen HD ???

Verwijderd

SBlive op A7V?

Paar tips:
Zet NIX in slot 2 (zit samen met je UDMA 100 controller qua IRQ)
Zet je SBlive in slot 3, en zorg dat je LPT interrupt sharing van de DOS emulation aanstaat (apparaatbeheer)
Zorg verder dat je inderdaad de 1005 BIOS hebt, en check de IRQ verdeling, volgens mij zit daar je probleem

suc6

Verwijderd

Ik heb nog een paar tips dan:

Bios updaten naar laatste versie
Alles in BIOS op standaard zetten
AGP op 2x zetten
PCI latency patch installeren

Eventueel Windows opnieuw installeren met de nieuwste officiele drivers (geen beta''s).

En als het dan niet werkt terug naar de winkel.

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Op zondag 27 mei 2001 22:19 schreef SEFje het volgende:
ASUS A7V!!!
ARGH!
staat er gewoon bij hoor....
ik schiet hier echt niet mee op trouwens :'( en dat terwijl ik zo graag een computer heb die werkt!

hmmm...
nu krijg ik natuurlijk geen enkele reply meer....
wat een dilemma.
Nou... ik zag t anders niet in je HW lijstje staan... maar als je pc echt traag is en je veel vastlopers hebt weet ik maar 1 oplossing:
FORMAT C:
en install windows opnieuw !!
Works for me

Verwijderd

Heb je al gecheckt of er geen interupt conflicten zijn? Die SB live gebruikt meer interupts dan een normale soundcard en het zou mogelijk de oorzaak van de symptonen kunnen zijn. Succes!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Counter-Strike doet er op mijn computer 2 á 3 keer zo lang als bij anderen, die op een Athlon 500 draaien.
Upgrade naar 256 MB. Ik heb het verschil gezien met de PC van mijn huisgenoot (Duron 750 met 128 MB, ik destijds een PIII 975 met 384 MB). Einde level: Ik zit er in zeg 10 seconden in, hij moest dik een minuut wachten tot hij er bij kwam, of er gebeurde gewoon niks meer. Tevens bij afsluiten : 128 MB : schijf ratelt ongeveer een halve minuut na, 384 MB : plop ! Windows.

Voor CS scheelt het dus heel veel.

Concrete Loop Watercooling

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ik heb niks gelezen over zijn drivers...

maar aangezien hij een SBlive heeft en een Via chippie: laatste Via 4-1 drivers?
http://www.tweakers.net/meuktracker/697

anders zou ik eens lekker formatteren.
en het hele zaakje installeren met de nieuwste drivers.

Via confgis willen niet altijd stabiel draaien, daar zal je moeite en soms erg veel moeite voor moeten doen.

• BC3 Victim
Freerider, andere mensen met slechtere computers en slechter RAM (zelfde hoeveelheid en PC100) connecten toch sneller, terwijl de persoon in questie ISDN heeft en ik kabel met een ping van 24!
:'(

• BC3 Victim
Klopt het trouwens dat de nieuwste beschikbare bios 1007 is?
of is dat nog een beta?
ik kon 1005 iig niet vinden.

• BC3 Victim
^^^^^^^^^^^^UP^^^^^^^^^^^^^

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

misschien zit je koeler niet goed op je cpu, flikker die soundblaster er eens uit en kijk of het uitmaakt; zo ja, installeer dan geen dos-drivers meer voor hem.

Het kan ook zijn dat er een koetje op je pc graast zonder dat je er vanaf weet. zoek eens op een bestandsnaam *.rc5

vind je zoiets als buff-out.rc5 of iets anders met de extentie .rc5 dan heb je waarschijnlijk al gevonden wat er aan de hand is.......

overigens moet je de koe niet verwijderen maar in de .ini ervan effe het email adres aanpassen

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• BC3 Victim
neu de enige koe die erop zit is er door mij zelf opgezet, maar heeft dus niet al te veel zin :(

en de koeler zit er volgens mij wel goed op een "expert" heeft hem erop gezet :P

Pagina: 1