De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Gaar nog wat meer advies en tips als het kan!!
Thnx2U
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
en een athlon thunderbird 1 ghz@1.2 ghz met 256 mb ddr en die zijn nog nooit vast gelopen
Is geld een issue?
Zoja: neem de P3
Zonee: neem de athlon. waarom? omdat dat sneller is
Verwijderd
Maar ook omdat op je oude mammaplank onboard sound zit en dat is ook niet altijd tof als je echt wil gamen.
Het kost wel ietsje meer maar met een Sblive 1024 kun je redelijk wat meer game fun beleven, beetje extra dimensie in je game scheelt veel
Verder is het geheel een eige keuze.
Over de ram, als het pc133 64 streepje is maakt het geen ruk uit, de oc''baarheid kan iets achteruit gaan. Geen pc100 pakken anders moet je die overige 192 ook op 100 mhz draaien en dat zou sonde zijn.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dus vertel es wat je allemaal uitspookt op je L33t Box.
Bij de weg. Motorola blaast elke amd en intel op gelijke kloksnelheid eruit
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ik bedoel, misschien is een PIII snel zat voor jou doeleinden dus is dat de goedkoopste oplossing he...
Maar wil je echt het maximale uit je processor halen dan is een AMD niet eens zo gek want feit is dat ze nu eenmaal sneller zijn als PIII''s en ook nog goedkoper...
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Waar kan ik zo''n motorola kopen dan?Op zondag 27 mei 2001 19:55 schreef thedolf het volgende:
Toch niet weer zo''n topic. Lees de andere 216 topics.
Bij de weg. Motorola blaast elke amd en intel op gelijke kloksnelheid eruit
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Voor jou is de goedkoopste oplossing de PIII. Ik raad je aan gewoon wat extra geld in je videokaart te steken.
Geef mij maar een Warsteiner.
Maar ik denk niet dat je dat kan/wil betalen.
Maar het is wel het beste wat je kan hebben. Een vriend van mij heeft zo''n ding en met een 22" LCD scherm en een gayforce 3 is het echt genieten. Jammer dat het niet te betalen is.
Gezocht!
Router
Verwijderd
Pff flamer, dit is zo''n onzin. Een Pentium 3 en een Thunderbird zijn op gelijke kloksnelheid ongeveer evensnel, dus kom nou niet meer deze onzin.Op zondag 27 mei 2001 18:56 schreef sub-zero het volgende:
een athlon 1,2 ghz draad er een piii 1,5 uit met gemak
Een TB is ong 5-10% sneller als een P3.Op zondag 27 mei 2001 20:14 schreef Vo0 het volgende:
[..]
Pff flamer, dit is zo''n onzin. Een Pentium 3 en een Thunderbird zijn op gelijke kloksnelheid ongeveer evensnel, dus kom nou niet meer deze onzin.
Maar een TB 1.2 haalt het nooit tegen een P3 1.5
Gezocht!
Router
Verwijderd
Verwijderd
''t Ligt er toch aan welke benchmarks/programma je gebruikt.Op zondag 27 mei 2001 20:29 schreef thedolf het volgende:
[..]
Een TB is ong 5-10% sneller als een P3.
Maar een TB 1.2 haalt het nooit tegen een P3 1.5
Games = AMD
Photoshop = Intel
Daarom zeg ik ook ongeveer.
Dat is toch''n SLOT1 CPU
Die 1gig PIII zijn toch FCPGa socket370 cupermines daar heb je dus ook ''n andere moederbord voor nodig
TB op 1gig is gemiddeld gelijk aan ''n PIII op 1Gig maar de TB worden geleverd tot 1,333Gig met DDR presteren gemiddeld als ''n P4 1,7Gig
En zoals iemand al zei de meeste games zijn grafische kaart afhankelijk zolang er maar ''n redelijke CPU erin zit 800Mhz en hoger.
voor games is 256MB ook ruim voldoende nog.
dus die 64 op 192 merk je niet echt
wel als je die G2MX vervangt door ''n GTS2 pro of Geforce3($$$$)
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Natuurlijk, ''n PIII 1,5 bestaat nog niet en zal er waarschijnlijk ook niet komen en als ie er toch komt Tutalin core tot 1,26 moet je er een andere mobo voor hebben met een nieuwere i815E? steppengOp zondag 27 mei 2001 18:56 schreef sub-zero het volgende:
een athlon 1,2 ghz draad er een piii 1,5 uit met gemak
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Ten tweede: Intel, waarom? Ik gebruik AutoCad 2k, Mechanical Desktop & Photoshop
Verwijderd
1.13 & 1.2 kun je binnenkort in de zaak vinden..Op zondag 27 mei 2001 21:02 schreef Kev0867 het volgende:
zal wel leuk zijn als er nog een snellere pentium 3 nog uit zal komen
Ik gebruik mijn pctje voornamleijk om te gamen en te lannen, mp''3s te luisteren en een beetje tweaken.
Geef me nu maar een goed advies dan
die knakker hieronder kan niet lezen
- fatsoenlijke cooler nodig (nie van die 3 tientjes troep)
- evt. andere voeding (300W als je die nog nie hebt)
- als je pech hebt andere geheugen (AMD is selectief wat dat betreft)
- full tower met extra fans toch wel vereist (mocht je miditower nu hebben bijv.)
Maar wat hierboven gezegd wordt is waar. Voor wat je wilt is Intel 866MHz en hoger voldoende in combinatie met een snelle videokaart.
Geef mij maar een Warsteiner.
is het goedkoper om een PIII te kopen -> koop een PIII
is het goedkoper om een athlons te kopen -> koop een athlon
kwa snelheid maakt het niets/bijna niets uit.
en ow: dr zijn ook mensen die 1.5 Ghz wél kunnen gebruiken (me waves)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
waarom? omdat het de goedkoopste oplosing is
of ik zou voor de amd gaan op de toekomst gericht dan kan je weer een nieuwe peeceetje bouwen
gewoon stabiel mobo nemen (msi ben ik zelf erg tevreden mee)
* Ronald heeft vandaag reden om intel te flamen (icq maar als je wil weten
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.