Toon posts:

[BC3] Een nieuwe DVD, Welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Long time no see!! :)
Volgend week ben ik van plan om een DVD player te kopen. Ik heb gehoord dat Pioneer DVD players goed zijn omdat deze makkelijk regiovrij zijn te maken. Ik wil namelijk een DVD player die regiovrij is of gemaakt kan worden. Is pioneer goed of weet iemand iets beters?

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[url="/search.php?order=relevant&on=extended&search=dvd"]Zoeken naar 'dvd'[/url]
Je zoekactie naar ''dvd'' leverde 5792 resultaten op. Resultaten 1 - 50.

Verwijderd

ja absoluut de beste manier is effe search te doen

Verwijderd

Hmm, Aopen 12x40 is een goede (en vooral goedkope ;) keus...

Te koop voor minder dan 150 piek bij Informatique :)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
pioneer zou ik nemen, heb hier de 16x en die doet het echt perfect ;)

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

DVD player?

Is het niet DVD speler?

Grtzzz

Verwijderd

Topicstarter
Whoa..!!
Ben pas op page 2 van de zoek URL die oVRoM me gaf. Het is duidelijk dat een pioneer DVD player ( Gert Jan :P ) het beste is. Jammer dat deze players veel geluid maken.

GenotiX welke 16 speed pioneer DVD player heb je? Ik wil namelijk een van de volgende players kopen:

Pioneer Type: 116 16X40X IDE Tray
Pioneer Type: 106S 16X40X IDE Slot-in
Pioneer Type: A05SZ 16X40X IDE Slot-in Retail

Nou heb ik iets gelezen over Tray en SLot-in, welke is beter Tray of Slot-in?

Verder heb ik gelezen dat sommige DVD players geen 80 minuten CDR kunnen aflezen, weet iemand hier meer over?

• BenJoep
zou zelf tray nemen, heb een hekel aan die gleufen, maar verder maakt het geen zak uit. :) Dus kiezen wat je het mooiste of makkelijkste vind.

• BenJoep
Ik heb dus de 116. ;)

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op zondag 27 mei 2001 17:35 schreef [Mike] het volgende:
Hmm, Aopen 12x40 is een goede (en vooral goedkope ;) keus...

Te koop voor minder dan 150 piek bij Informatique :)
die zou ik niet nemen, heb ik ook, ben er niet echt tevreden mee (leest vaak moeilijk, vooral met data cd''s)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Metalium, ik zou deze zeker niet hebben genomen.

Ik ben eruit welke DVD player ik neem -> Pioneer 116 16X40X IDE Tray

Alleen zou ik nog willen weten of het waar is dat DVD players problemen kunnen hebben met het aflezen van 80 CDR. en of het ook het geval is met de bovenstaande player.

• BenJoep
Heb ik geen last van.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

ik heb deze Pioneer Type: A05SZ 16X40X IDE Slot-in Retail

echte geile speler geeft gelijk een aparte gezicht aan je tower. En over geluid aj hij prduceerd wel wat geluid maar als je het geluid ietsjes harder zet hoot je niets meer ;)

Ojaaa ik heb ook gelijk rpc-1 gemaakt (regio vrij) >:)

• spok9
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Check my sig

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Hmm, die A-open is wel goedkoop maar lawaaig. ik heb zelf de Asus e-612 Lade, minder luidruchtig en het regio gebeuren is een eitje >:)

[semi offtopic] Een search gebruiken in ''hardware keuze'' gevallen zoals deze is niet erg praktisch omdat a) jezelf door 5000 topics heenworstelen is een ramp en b) vaak zijn de topics alweer achterhaald (laatst zat ik een topic te lezen over de keuze van een pda waar eind vorig jaar voor het laatst op gereageerd was. Needless to say dat die info alweer achterhaald was [/semi offtopic]

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 22:13
die zou ik niet nemen, heb ik ook, ben er niet echt tevreden mee (leest vaak moeilijk, vooral met data cd''s)
Beetje vreemd, daar heb ik echt nog nooit problemen mee gehad.

Overigens is aopen hetzelfde als Pioneer (10x en 16x), er staat alleen een ander merkje op de buitenkant.
Dus dat aopen meer lawaai zou maken of het minder goed zou doen is een beetje onzin.

Verwijderd

ik heb zelf een pioneer 105, nooit 1 probleem gehad maar wel duur...
(ik dacht bijna 300 piek ooit)
maar als je naar http://www.cdspeed2000.com gaat kan je het volgende lezen over dvd-rom''s:
New King of DAE!

The Lite-On LTD163, a 16x DVD-ROM drive can read audio at FULL 20-48x speed!.
This is fast enough for making audio copies on the fly with a 16x, 20x and even a 24x recorder.
The DVD performance is also excellent, 11.92x on average which is as fast as the AOpen DVD-1640.
His little brother, the Lite-On LTD122, a 12x DVD-ROM drive can also extract audio at full speed which is 17-40x.
Both drives are high on top of the DAE list with the Plextor PX-40TS right in the middle.

But I have more great results for you. The Mida 50XL entered the Top 10 with excellent data results and above average DAE results.

New testresults:

DAE

LiteOn LTD163 (48x)
LiteOn LTD122 (40x)
Mida 50XL (50x)
Artec 50X (50x)
LG CED-8120B (32x)
Toshiba SD-M1502 (48x)

Data

Sony CDU5211 (52x)
Mida 50XL (50x)
updated Toshiba SD-M1502 (48x)

DVD

LiteOn LTD163 (16x)

30 april 2001 TOP

Someone showed me some very interesting testresults of the Asus CD-S500.
On his website you can see that the latest version of this very popular drive outperforms EVERY drive for DAE (except the Kenwood TrueX drives, but they use a different technology).
It''s in Italian, but you can translate it to your language on the website of a famous Belgian company.
Unfortunately just as most CD-ROM drives the Asus drive is NOT upgradable.

I also have some other interesting testresults.
Afreey has released a new 52x drive. Just as their 50x and 56x drives, this drive''s DAE performance is simply outstanding.
Teac''s latest rewriter, the Teac CD-W516EB (16/10/40) joins Yamaha and Plextor in the DAE Top 10.

New testresults:

DAE

Afreey CD-2052E (52x)
NEC DV-5700 (40x)
Teac CD-W516EB (40x)
Acer CRW-1208A (32x)

Data

Hi-Val H52A (52x)
Afreey CD-2052E (52x)
Hitachi GD-7500 (40x)
Teac CD-W516EB (40x)
LG CED-8120B (32x)
Acer CRW-1208A (32x)

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij wil ik nog even iedereen bedanken voor de tips en reacties. :) Ik ga morgen maar eentje kopen, want ik begin vandaag weer te twijfelen tussen de Type 116 en A05SZ :? .
Pagina: 1