Ik was zonet wat aan het irc-en en toen vertelde me zon gozer dat de prijzen van hardware in Amerika toch wel errug goedkoop waren. Is er al eens iemand geweest die zijn spulletjes in Amerika heeft besteld? En zoja hoe gaat dat in zijn werk met betaling en garantie e.d. en waar heeft hij/zij het besteld? Alvast HEEL erg hartelijk bedankt voor reacties
Alleen gezamenlijke inkoopacties kunnen profijtelijk zijn, omdat de verzendkosten dan gedeeld worden.
Maar dan komen er weer extra kosten bij wegens de herdistributie in NL. Dus al met al ligt het aanzienlijk aan de omstandigheden.
Het is vaak wel zo dat bepaalde items gewoon stomweg niet verkrijgbaar zijn in NL
Maar dan komen er weer extra kosten bij wegens de herdistributie in NL. Dus al met al ligt het aanzienlijk aan de omstandigheden.
Het is vaak wel zo dat bepaalde items gewoon stomweg niet verkrijgbaar zijn in NL
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Om effe twee Pentium PII 333mhz overdrive processortjes hierheen te krijgen kostte me al $66,95 aan UPS en aan de deur moest ik nog eens fl.113,-- betalen aan invoersrechten. En dat terwijl de processors ''maar'' $94,-- per stuk kostte....
UNOX, the worst operating system
Ik heb dat eens nagekeken en volgens mij ben ik voor de verzendkosten zon 200 piek maximaal kwijt. En gezien de ramprijzen bijvoorbeeld alleen al is het dan de moeite waard. Of zie ik dat verkeerd?
aloe
ikke al achmabib heet, ik naar mijne lant gaan en daar vele spoelekis kope voor oelie, om dan ier aan oelie te geefen. allies is daar eel goekoop, en ikk vele geld meeneem naar chinder, dan al achmabib terugkoem naar nerland en dan ikke al spoele aan ullie geef voor goej prijs
als jij wil spoelekes moet jij mij meel op achmabib adres
tot sinds
ikke al achmabib heet, ik naar mijne lant gaan en daar vele spoelekis kope voor oelie, om dan ier aan oelie te geefen. allies is daar eel goekoop, en ikk vele geld meeneem naar chinder, dan al achmabib terugkoem naar nerland en dan ikke al spoele aan ullie geef voor goej prijs
tot sinds
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ja precies. Maar dat komt dan ook omdat je niet zoveel besteld. Maar als ik meer zou bestellen is het toch veel en veel goedkoper? Waar heb je dat overigens besteld als ik vragen mag?Op zondag 27 mei 2001 16:22 schreef MicHELLo het volgende:
Om effe twee Pentium PII 333mhz overdrive processortjes hierheen te krijgen kostte me al $66,95 aan UPS en aan de deur moest ik nog eens fl.113,-- betalen aan invoersrechten. En dat terwijl de processors ''maar'' $94,-- per stuk kostte....
Verwijderd
De invoersrechten nekken je eigenlijk altijd.
Vaak is de hardware nog steeds goedkoper met verzendkosten... maar die klote invoersrechten !
Vaak is de hardware nog steeds goedkoper met verzendkosten... maar die klote invoersrechten !
UNOX, the worst operating system
aloe noch is
ikke willie nog ff zechen dat achmabib ook kameel verkoop
achmabib adres ist kevin.crombe@skynet.be
daahaag
ikke willie nog ff zechen dat achmabib ook kameel verkoop
achmabib adres ist kevin.crombe@skynet.be
daahaag
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik vraag me af wat er gebeurd als jij op vakantie bent in de US, vervolgens wat hardware koopt. Dat netjes in een doosje verpakt en met de post naar NL stuurt..? Dan kan de douane toch niet zomaar het pakje scannen en daar invoersrechten op plakken. Immers als ik een kaas naar Duitsland zou sturen dan komt daar ook geen invoersrecht op. Of ben ik nu dom
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
Inkoopactie dual athlon moederboard vanuit amerika (scheelt inderdaad meer dan 500 piek):
[topic=179699]
[topic=179699]
aloe
achmabib zegt :
derre gaat nikx boeven ne echte achmabib kameel
pris per kameel ist 5 goelden
alz oelie der 5 paken, dan koest het 6 goelden per kameel
Achmabib kameels : de bescht servis in tde woelrd
achmabib zegt :
Verwijderd
Ja hoor, kan best en gebeurt ook...Op zondag 27 mei 2001 16:39 schreef -ScuL- het volgende:
ik vraag me af wat er gebeurd als jij op vakantie bent in de US, vervolgens wat hardware koopt. Dat netjes in een doosje verpakt en met de post naar NL stuurt..? Dan kan de douane toch niet zomaar het pakje scannen en daar invoersrechten op plakken.
Ik haal mijn DVD''s altijd uit de USA (amazon) en heb nog nooit invoerrechten etc. hoeven te betalen.
De verzend kosten vallen wel mee, als je inderdaad meerdere zaken in 1 keer laat brengen (3 DVD''s incl. verzendkosten is altijd nog goedkoper dan dezelfde hier in europa.
b.t.w. kwaliteit is van de Amerikaanse DVD''s 9 van de 10 keer toch beter dan het europese uitgaves....
Oh ja, dit ging over HW.... geen ervaring mee.
De verzend kosten vallen wel mee, als je inderdaad meerdere zaken in 1 keer laat brengen (3 DVD''s incl. verzendkosten is altijd nog goedkoper dan dezelfde hier in europa.
b.t.w. kwaliteit is van de Amerikaanse DVD''s 9 van de 10 keer toch beter dan het europese uitgaves....
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Das waar, behalve als je op het pakje zet dat het een gift is voor een ander! Dan scannen ze het pakje enzo niet en hoef je dus geen invoerrechten te betalenOp zondag 27 mei 2001 16:47 schreef mistered het volgende:
[..]
Ja hoor, kan best en gebeurt ook...
What a fine day for Science! | Specs
Sterker nog als je drie jaar in het buitenland hebt gewoond, moet je over alle spullen waarvan je neit kan aantonen dat je ze meer dan een half jaar in je bezit hebt invoer belasting betalen.
En neem maar van mij aan dat je container met huisraad helemaal wordt uitgepluist.
Zo is nou eenmaal de Nederlandse wet. Als je het er niet mee eens bent richt je een politieke partij op en zorg je dat je de meerderheid in de tweede kamer weet te overtuigen, dat dit niet zo hoort, en dan verandert het. Zo iets heet Democratie.
En neem maar van mij aan dat je container met huisraad helemaal wordt uitgepluist.
Zo is nou eenmaal de Nederlandse wet. Als je het er niet mee eens bent richt je een politieke partij op en zorg je dat je de meerderheid in de tweede kamer weet te overtuigen, dat dit niet zo hoort, en dan verandert het. Zo iets heet Democratie.
LoL!!!Op zondag 27 mei 2001 16:24 schreef Apie het volgende:
aloe
tot sinds
This message was sent from a galaxy far, far away.
Verwijderd
Op zondag 27 mei 2001 16:39 schreef -ScuL- het volgende:
Immers als ik een kaas naar Duitsland zou sturen dan komt daar ook geen invoersrecht op. Of ben ik nu dom

Niet opgelet bij economie ofzo?
Duitsland hoor bij de EU netzoals Nederland dus vrije handel:)
Amerika hoor niet bij de EU dus geen vrijde handel:r
Ray
Heb wel dingen uit Australie gehaald. Was ook flink goedkoper. Verzendkosten vielen gigantisch mee.
Geen inspiratie
Is het in de Oostbloklanden ook goedkoper?
Ander moet ik ff een vriend bellen dat ie naast sigaretten ook HW moet meenemen.
Ander moet ik ff een vriend bellen dat ie naast sigaretten ook HW moet meenemen.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
ik heb een vermoeden dat het in oostblok landen vaak niet echt kwaliteit spul is.. heel vaag
NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95
waarom kijken naar VS kijk eens voor de gein naar de UK, ik zit hier voor 3 maanden i.v.m. stage maar de HW prijsjes vallen hier opzich ook best mee.
kijk maar eens op www.scan.co.uk/today
Heu, dat is op mijn school nooit aan bod geweest bij economie hoorOp zondag 27 mei 2001 17:15 schreef gharay29 het volgende:
[..]
Niet opgelet bij economie ofzo?
Duitsland hoor bij de EU netzoals Nederland dus vrije handel:)
Amerika hoor niet bij de EU dus geen vrijde handel:r
Ray
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Op zondag 27 mei 2001 17:37 schreef smidsy het volgende:
waarom kijken naar VS kijk eens voor de gein naar de UK, ik zit hier voor 3 maanden i.v.m. stage maar de HW prijsjes vallen hier opzich ook best mee.
link is dood
Hoe heb jij dat gefixt ik moest voor 2 dvds fl.40,- invoerrechten betalen (ook bij amazon)Op zondag 27 mei 2001 16:52 schreef BlaTieBla het volgende:
Ik haal mijn DVD''s altijd uit de USA (amazon) en heb nog nooit invoerrechten etc. hoeven te betalen.
Turn it off and on again.
Ik kan binnenkort waarschijnlijk voor zo''n 400.- een 80gig hd krijgen, uit Amerika
De truc is dat je iemand moet kennen in de US waar je het naartoe kan laten sturen, die kan het dan weer doorstuurt zonder dat er op het pakketje staat wat erin zitOp zondag 27 mei 2001 16:25 schreef DJEEDUB.com het volgende:
De invoersrechten nekken je eigenlijk altijd.
Every morning is the dawn of a new error.
Verwijderd
Tis der inderdaad spotgoedkoop , je kan der nu 128MB PC133 CAS2 RAM hebben voor 19*//800BEF//40fl . Tis hier verdomme dubbel zo duur
nou als jij iemand kent en je doet dit wel eens vaker mag je mij wel eens contactenOp zondag 27 mei 2001 18:20 schreef dodo_devil het volgende:
[..]
De truc is dat je iemand moet kennen in de US waar je het naartoe kan laten sturen, die kan het dan weer doorstuurt zonder dat er op het pakketje staat wat erin zit
[quote]Heu, dat is op mijn school nooit aan bod geweest bij economie hoor
Maargoed was idd een beetje stom, maar ik ken iemand die opdezelfde manier pakketjes met edelstenen uit Brazilie stuurt en die heeft nog nooit (legaal) invoersrecht betaalt.[quote]
Kun je dan ook illegaal invoersrecht
betalen
Kun je dan ook illegaal invoersrecht
He Apie,Op zondag 27 mei 2001 16:42 schreef Apie het volgende:
aloe
achmabib zegt :
Hou is op met die flauwekul.
''T is een beetje zielige vertoning.
Maar je naam zegt het al.
Verwijderd
Weet iemand een Pricewatch net zoals op tweakers.net maar dan van de USA? M''n oom komt daar regelmatig (zijn vriendin woont daar (nog)) en misschien kan zij iets voor mij meenemen. Of moet ik dan ook veel invoersrechten enzo betalen?
Verwijderd
Nog nooit van gehoord
Maar heel erg bedankt.
edit:
Wat een onoverzichtelijke site zeg, en er staan niet eens "top" producten bij (oa. Abit, IBM, Asus zie ik nergens staan).
Weet iemand nog een andere site?
Wat een onoverzichtelijke site zeg, en er staan niet eens "top" producten bij (oa. Abit, IBM, Asus zie ik nergens staan).
Weet iemand nog een andere site?
Speedyrage zet er es .htm achter en je link is niet langer dood
greetz
greetz
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Ik ken zat mensen daaro, ik verkoop al een paar jaar CD-R''s (met [...] eropOp zondag 27 mei 2001 18:47 schreef Speedyrage het volgende:
[..]
nou als jij iemand kent en je doet dit wel eens vaker mag je mij wel eens contacten
edit:
Waarom doet ";)" het niet!?
Every morning is the dawn of a new error.
Ik ben drie jaar geleden in LA geweest, en alles was daar inderdaad veel goedkoper. Een Compaq die hier toen bijna 9000 gulden kostte, was daar maar 5500 gulden. Precies dezelfde computer.
Software was er ook veel goedkoper, en het interessanst was nog de losse hardware die er 2 a 3(!!) keer zo goedkoop was. Inmiddels is dat dollar weer wat hoger, maar opzich is computerspul in de USA vaak maar iets van de helft van wat het bij ons kost.
Software was er ook veel goedkoper, en het interessanst was nog de losse hardware die er 2 a 3(!!) keer zo goedkoop was. Inmiddels is dat dollar weer wat hoger, maar opzich is computerspul in de USA vaak maar iets van de helft van wat het bij ons kost.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Je laat een kennis in de VS iets bestellen en dat vervolgens per post (gemiddeld doosje ? 50,- verzekerd) opsturen als "birthday gift". Dan hoef je geen invoerrechten te betalen en heb je zelfs nog garantie via de persoon bij wie je het besteld hebt. Zo heb ik al enkele keren wat besteld en dat gaat prima.
Houdt er wel rekening mee dat de dollar ? 2,51 is momenteel (kan me vergissen hoor) en dat de verschillen echt niet zo groot zijn als geschetst. Denk dat alleen voor nieuwe produkten opgaat, want de computermarkt handelt in dollars en die is hier evenveel waard als daar
Houdt er wel rekening mee dat de dollar ? 2,51 is momenteel (kan me vergissen hoor) en dat de verschillen echt niet zo groot zijn als geschetst. Denk dat alleen voor nieuwe produkten opgaat, want de computermarkt handelt in dollars en die is hier evenveel waard als daar
Doe een extra spatie tussen de haakjes:Op zondag 27 mei 2001 20:42 schreef dodo_devil het volgende:
[..]
edit:
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
daarom gebruikt iedereen hier dus een illegale windoos, ''t is gewoon veel te duur in europa t.o.v. in amerikaOp zondag 27 mei 2001 20:43 schreef Exirion het volgende:
Software was er ook veel goedkoper
whoaa, wat dacht je van de dollar, die staat nu ongeveer 2,4 moet je voorstellen dat die naar 1,8 duikt (heeft zelfs wel eens op 1,5 gestaan). dan pas word het echt aantrekkelijk!
Het absolute prijsverschil wordt dan alleen maar kleiner, dus het voordeel dat je kunt halen ook (ivm verzendkosten die je ervan moet halen).Op zondag 27 mei 2001 21:15 schreef HermeS het volgende:
whoaa, wat dacht je van de dollar, die staat nu ongeveer 2,4 moet je voorstellen dat die naar 1,8 duikt (heeft zelfs wel eens op 1,5 gestaan). dan pas word het echt aantrekkelijk!
Pagina: 1