[BC3] e-tech modem krijg ik niet aan de praat!

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
surf nu met een cirrus logic :) op windows 98
alleen deze werkt niet onder win2000 :(

Heb dus een nieuwe modem gekocht, een e-tech conexant 56k (een pci modem), ik krijg deze niet aan de praat :( , er zat een cd bij waar allemaal drivers opstaan voor modems die je helemaal niet nodig hebt :( en na een tijdje zoeken denk je toch de juiste drivers gevonden te hebben.

Als ik dan verbinding wil maken zegt windows 98 dat ie de geen verbinding kan maken omdat waarschijnlijk de modem niet aanstaat.

Iemand die weet hoe ik deze modem correct kan installeren? (heb trouwens al gekeken voor nieuwe drivers en gedownload maar dan houd ik hetzelfde probleem)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Heb je al op www.e-tech.com.tw gekeken voor andere drivers? Kwam toevallig vandaag voorbij :)

En welk modem gaat het nou precies; PCI, USB, etc.

• BC3 Victim
En wat voor pc zit ie in?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

LOL! Klopt ik had het zelfde probleem. De juiste driver kun je vinden op www.e-tech.nu.

• BC3 Victim
ik heb al op e-tech.nu gekeken en de juiste drivers gedownload, maar dan houd ik hetzelfde probleem :'(

misschien dat het iets is met mijn com- poorten , want mijn cirrus geeft aan dat ie com 4 pakt terwijl ik in apparaat beheer alleen maar com 1 en 2 zie?

• BC3 Victim
klopt, doen de meeste van die nieuwe softmodems.
maar wat voor een pc heb ie dan?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Onder Windows 2000 moet je bij voorkeur ook geen externe apparaten aansluiten, je krijgt vrijwel altijd problemen & conflicten.

• BC3 Victim
mijn pc: pIII 500 mhz, 256 mb, 32 mb tntII m64

• BC3 Victim
Heb je het oude modem gedeinstalleerd voor dat je de nieuwe er in deed, en had je misschien de telefoonlijn in het verkeerde poortje.

Ik zou het anders niet meer weten, heb hetzelfde probleem ook gehad met een 56k conexant en dit was de oplossing.

• BC3 Victim
ik heb alles wel goed aangesloten :)

misschien moet ik wat anders instellen in het bios ofzo, of iets met de interupts.

mijn cirrus deed alles automatisch, maar de e-tech is duidelijk een modem MET gebruiksaanwijzing, die er ook nog een keer niet bij zit. :(

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Even voorop gesteld:

Er zijn een HELEBOEL E-Tech PCI modems. Check alle drivers op readme.txt bestanden waar de naam van jouw modem in voor komt.
Verder: Hij kiest Com 3 of 4 omdat 1 en 2 allebei gereserveerd zijn voor de externe seriële poorten. Dit hoeft geen probleem te zijn maar als je Com 1 of 2 wil moet je een of twee seriële poorten uitschakelen in het BIOS. (Peripherals > Serial Port 1 op Disabled zetten).
Zo een PCI modem creëert in Win98 een HCF modem enumerator in je System > Hardware lijst en het voegt een modem toe aan de lijst Modems.
Mis je de modem enumerator, dan is de driver niet goed geïnstalleerd.
In WIndows 2000 zie je alleen een HCF modem onder Modems staan. Wat gebeurt er als je op "Diagnostics" drukt? Gaat de Query modem al fout of is die succesvol?
Prop de modem in een ander slot, want ik vermoed een IRQ probleem. Hij moet in ieder geval niet in de bovenste slot, omdat die vrijwel altijd een IRQ deelt met de AGP slot.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Op zondag 27 mei 2001 15:54 schreef HeNrY het volgende:
klopt, doen de meeste van die nieuwe softmodems.
maar wat voor een pc heb ie dan?
Het gaat hier niet over een Softmodem

En E-Tech modems zijn geen modems met gebruiksaanwijzing, ze zijn normaal gesproken zeer simpel te installeren..

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 16:21 schreef The Fox het volgende:

[..]

En E-Tech modems zijn geen modems met gebruiksaanwijzing, ze zijn normaal gesproken zeer simpel te installeren..
o ja, vandaar dat ik deze topic open! :r

• Hoyden
:)

Tja, zoals met alle hardware wilt het niet altijd direct lukken he..

Verwijderd

Conexant=Rockwell

• BC3 Victim
uhm ga na a-beheer delete de modem en daarna restart je windows en als het goed is vind ie dan automatich de modem op de goede port (moet je alleen nog ff na de goede drivers op de CD surfen) dit werkte bij mij, en alle mensen waar ik dit gedaan heb... op een of andere mannier gaat de eerste keer niet goed.

Ik hoop voor je dat dit lukt...

• BC3 Victim
heb je dr niet zo een lullig installatiebriefje bij gekregen, heel stom dun klein pampiertje, en daar staat, precies, de goeie map voor jou modempie op...
als je m dr niet bij heb gekregen, dan zouk ff terug naar de winkel gaan, dan is je pakket niet compleet...

• Hoyden
Zeer waarschijnlijk heb je gewoon de pci56rwm..

Daarvan kun je de drivers gebruiken, staan op de cd onder dir. etech of e-tech..

Daar staan inf. files in, en dan pakt die normaal gesproken het goede modem eruit..

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 16:45 schreef The Fox het volgende:
Zeer waarschijnlijk heb je gewoon de pci56rwm..

Daarvan kun je de drivers gebruiken, staan op de cd onder dir. etech of e-tech..
ConneXant chipset, en dan een RockWell driver gebruiken???

Okee als dat werkt, dan mag je mij ook vertellen hoe je een ISDN USB ETech installeerd...

• 10loser10
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 15:30
Die modem heb je in 2 varianten de Lucint chip of de rockwel chip op kaart zit een stikker met een code die eindigd op PL of een andere code eindigd die op PL dan is het een lucint en moet je die drivers hebben (staan op de cd)

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 16:21 schreef The Fox het volgende:

[..]

95% van de modems die je vandaag in de winkel koopt zijn softmodems...
Denk toch dat die van jou dat ook is tenzij je er meer dan 200 piek voor heb betaald...

• Hoyden
antwoord op oppertweaker..
Idd..

Connexant heeft al een hele tijd geleden rockwell overgenomen oid..

Dat moeten de tweakers toch weten..

• Hoyden
Softmodem kosten iets van 50,-
Hardware modems (dus niet Motorola) maar Connexant/Rockwell kosten iets van 75,- of minder..

Dus 200,- klopt niet..

• Hoyden
Op zondag 27 mei 2001 17:33 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

95% van de modems die je vandaag in de winkel koopt zijn softmodems...
Denk toch dat die van jou dat ook is tenzij je er meer dan 200 piek voor heb betaald...
Hij zegt toch CONNEXANT!!
Dan is het geen softmodem voor zover ik weet..

• Hoyden
Op zondag 27 mei 2001 16:49 schreef Mad_Cookie het volgende:

[..]

ConneXant chipset, en dan een RockWell driver gebruiken???

Okee als dat werkt, dan mag je mij ook vertellen hoe je een ISDN USB ETech installeerd...
ISDN is een heel ander verhaal waar ik liever niet mee werk..

• BC3 Victim
Hey,

Volgens mij is het een driver probleem.
Ik zelf heb een e-tech isdn modem en toen ik van win98 naar winme wou opgraden waren er geen werkende drivers.
Ik heb me rot gezocht maar geen gevonden.
Ben toen ergens in een forum terechtgekomen(weet niet meer waar) en daar stonden veel posts van mensen die hun e-tech modem niet aan de praat kregen onder windows2000.
Er was wat mis met de drivers.
Ik weet trouwens niet of dat probleem al gefixed is, ik ben gewoon weer na win98 terug gestapt.
Oh ja heb ook nog eens geprobeerd met de win2000 drivers onder winxp beta 2462 maar dat werkte ook niet.

gegroet

• FireSNAKE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 06:21
Ik heb ook zwaar gefuck met mn e-tech winmodem van e-tech.. ik krijg hem wel aan de praat onder elke NT versie van windows maar niet onder 9x.... BAH

• Hoyden
Ik snap echt niet wat het probleem is...

Ik heb die dingen zo vaak geinstalleerd, zowel win9x als win2k, waarvoor ook drivers zijn, en altijd werken die dingen direct nadat ze gedecteerd worden..

Die dir. Etech op de cd is bijna altijd voldoende, omdat tie daar de info uithaald wat voor type het exact is..

misschien kun je wat vinden op www.lapwing.nl

• Hoyden
dubbelpost

Verwijderd

Ikzelf heb een E-Tech PCI modem met Conextant chipset. Het is echter wel een hardware modem en de drivers daarvoor werken goed onder W2k.
Maar op de site van E-Tech staan ook nog drivers voor Conextant Softmodems. Dus je moet wel ff weten wat voor spul je hebt, anders gaat het nooit werken.

Nou succes.

• BC3 Victim
Ik ken het probleem met die modem...

Modem deed het niet of windows kon hem niet eens vinden (een van de 2 weet het niet meer zeker)

Ik heb toen een nieuwe bios versie genomen (had toen een asus moederbord met P3) en het werkte allemaal perfect.....

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Voor de duidelijkheid.

conexant=rockwell=chips bakker

etech maakt modems met o.a. conexant chips.

Sterker ze maken voornamelijk 3 soorten modems.

HSF=de echte kut softmodem
HCF=de modulatie hardwarematig, de rest software, nog steeds kut
Hardware, gewoon een echte hardware modem.

Ik krijg alleen niet de indruk dat de modem uberhaupt gedetecteerd wordt.
-al van pci slot ge switched
-pnp uitgezet in bios
-schakel je seriele ports uit als je ze niet nodig hebt

Heb je de drivers gecontroleerd met de etech modem ID detector..?? kan je zien welke driver bij welke chipset hoort.

Verwijderd

ik kreeg hem ook niet aan de praat met de etech drivers op de cd. Dan maar gewoon de windows drivers blijven gebruiken, is een modem van fl 83,- PCI56RWM

Deze dus misschien?
http://www.e-tech.nu/support/faxmodem_files/downloads/rwm2k.exe
Pagina: 1