Toon posts:

[BC3] 100Mhz geheugen bij 133Mhz???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier in een computer 100 Mhz geheugen zitten 2x64mb.

Nu wil ik mijn PIII waar nu 1x een reep van 128Mb zit nog eens 2x64 mb er bij zetten (tijdelijk hoor) dat geheugen haal ik uit die andere pc :)

Alleen is dat wel 100 Mhz (weet ik niet zeker) maar kan ik dat nou gewoon in mijn pc zetten waar ook nog een reepje 128mb 133mhz in zit het draait ook geloof ik op 133mhz.

ik wil alleen dat dat geheugen NIET kapot gaat :)

En hoe kan ik zien waar mij geheugen op draait bij bijde pc''s

Alleen ben ik NIET echt slim |:( ik heb DIT nog nooit gedaan dus kan iemand mij alstublieft in stappen uit leggen wat ik moet doen.
Wat ik Bijv. in de bios MOET doen, ik kan het geheugen er wel in zetten maar ik weet niet veel van een bios af. :(

Corne...
Alvast bedankt

p.s ik kon niet veel vinden in de search.

ow dit is mijn Mobo : Soyo SY-7VCA ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
in je bios kun je "ergens" (weet niet waar dat is bij jou) instellen hoe snel je geheugen draait.

zet dit op 100, en dan ben je er zeker van dat je geen geheugen opblaast :)

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Dat ik weet gaat het geheugen niet kapot, maar ik zal van tevoren toch is in je bios kijken hoe snel het nu loopt en of je het lager kan zetten, 100 mhz op 133 laten lopen lukt maar zelden.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
100 mhz op 133 laten lopen lukt maar zelden.
dat valt ook wel mee!

als je cas2 100 mhz hebt, draait het bijna altijd op 133mhz cas3

heb je cas3 100mhz, dan wordt het idd moeilijk :(

Verwijderd

Voor zover ik weet draait bij een Pentium 3 het geheugen op dezelfde snelheid als de FSB. Bij een AMD K7 kun je het apart veranderen, bij een pentium 3 heb ik dat nog nooit gezien. Als je dus geheugen in een P3-667 zet, draait het geheugen altijd op 133 Mhz. Daar zou ik dus geen PC100 RAM in zetten.

Om te kijken of het geheugen PC100 of PC133 is, moet je de reepjes van 64 Mb weer even in die andere computer terugstoppen, en met SiSoft Sandra 2001 (of een ander testprogramma) kun je wel nakijken of het geheugen tot 100 of tot 133 Mhz kan.

Verwijderd

Topicstarter
link pleas va SiSoft Sandra 2001 ???

heb ut al :)

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

UTFS !!!!!

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

http://www.google.com/search?q=sisoft+sandra

nr 1... 1... 1... 1... !!!!!

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
meten is weten
testen doen de besten...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
leuk ik heb de standaard van sisoft of zo kan je nu wel kijken op hoeveel Mhz je geheugen loopt???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, allereerst: er zijn maar twee dingen echt dodelijk voor chippies (ongeacht type):

- ongewone voltages
- temperatuur

Dat eerste hoef je in beginsel niet te vrezen: de PC-100 en 133 standaarden zijn identiek qua voltage. Enige wat mis kan gaan is ESD (je chips ''zappen'' met (van jezelf afkomstige) statische electriciteit). Maar dat staat los van snelheid.

Temperatuur is ook te verwaarlozen. 1/3 sneller betekent in beginsel ook 1/3 heter, maar ik heb nog nooit een SDRAM chip gevoeld die boven de 6ns (PC100=meestal 8-10ns) ook maar enigszins heet werd.

Conclusie: wat je er ook mee doet in je huidige sys, je kunt ze niet slopen.

Dus wat te doen om te testen- simpel.

1) vrot ze er zonder iets te veranderen erin. Als het goed gaat: gefeliciteerd, je hebt je RAM verdubbeld.
2) Zo niet: alle geheugentimings (CAS latency!) zo conservatief mogelijk instellen. Opnieuw proberen.
3) Sla de handleiding van je moederbord erop na. Handleiding :? Zoek bij de mobofabrikant naar ''manual'' Mobofabrikant? :'( Geef ons de namen die je op de mobo vindt, helpen wij je wel verder. Mobo? |:( Ga de Processors
& Mobo''s FAQ lezen! :7

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 15:47 schreef Qorne het volgende:
leuk ik heb de standaard van sisoft of zo kan je nu wel kijken op hoeveel Mhz je geheugen loopt???
Ja, dat is nl. gelijk aan je FSB (in jouw geval dan). Ik heb ook twee 100MHz reepjes op 133MHz laten lopen, 1 100MHz cas2, en een 100MHz cas3, en dat is heel lekker gegaan. Alleen het hardwarematige rebooten ging niet, softwarematig wel, kon dat ene dimmetje niet goed tegen denk ik (zal toch wel te heet zijn geworden). Maar het moet dus gewoon kunnen. :)
Pagina: 1