De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Post ook ff je hele configuratie als dat kan
Verwijderd
PS.: als ut onzin is wat ik lul: ik heb helemaal geeeen verstand van hardware enzo...
Verwijderd
Nee ik heb nix overgekloktOp zondag 27 mei 2001 10:34 schreef dennisdotcom het volgende:
Heb je dingen overgeclockt oid? PCI kaarten verwisseld? Ander toetsenbord geprobeerd?
Post ook ff je hele configuratie als dat kan
conf: a7a266
1,1 gig proc
128 mb 133 mzh sdram
viper v550 vid pci
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Geef eerst eens wat meer specificaties.
Proc = Athlon 1.1GHz
Mobo = ASUS A7V266
mem = 128 PC133
voeding = ...
koeler = ...
agp = viper 550
HDD = ...
etc.
+ multiplier en ratio setting van de CPU etc.
dan weten we misschien meer.
edit: ze waren me al voor
Dus toch me voeding!
Nadat ik de fsb op 100 mzh had gezet kwam ik effe wat verder. maar daarna weer dezelfde problemen. Ik denk nu ook dat het dan toch me (nieuwe) voeding moet zijn! Ik heb het hele spul pas 2 dagen, behalve die vid kaart en dat sdram.Op zondag 27 mei 2001 10:35 schreef sub-zero het volgende:
zet de fsb maar eens op 100 mhz probleem opgelost
Verwijderd
Als je van die no-name of simpele voedingen hebt is 300watt vaak al te weinig voor 1.1GHz (zie AMD site) ik gebruik nu 400Watt.
De koeler is ook zeer belangrijk, de meeste standaard SocketA koelers trekken het al niet meer is me opgevallen...
Wij hebben op dit moment nog niet eens een koeler die boven de 1.2GHz trekt in ons assortie, terwijl we wel de 1.33GHz verkopen (dom eigenlijk)...
kijken of ie het dan wel doet.
Anders ruil ik hem om voor een andere mobo.
in ieder geval bedankt allemaal!
Met een voltage van 1.85 loopt hij nu stabiel op 1219Mhz (11,5*106), op 1230Mhz wil hij nog wel posten maar krijg ik bleuscreens in windows.
Geen beste AMD dus
(Temp: idle: 52graden, stressed max: 56graden Koeler: iceberg / mobo: asus a7v133)
Dat dan weer wel......
Vervanging van de voeding kan dus de problemen verhelpen?
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
een amd 1,4ghz thunderbird, een asus gf3 ti500, 2 harddisk a 7200rpm,dvd en cd-rom, zijn dat geen stroom vreters?
Videokaart en hd vervangen, niets helpt
Overal de nieuwste drivers en bios van, hij blijft vastlopen!
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
en als je dan toch bezig bent controleer ook effe of je cpu fan wel op het moederbord is aangesloten op de goede connector,,Op maandag 17 december 2001 00:02 schreef kroegtijger het volgende:
t zou ook je geheugen kunnen zijn dat rot is of er niet goed in zit....kijk dat ook nog ff na
heb je hem op casefan .. dan slaat pc ook binnen enkele tellen vast,,
hij moet dus op cpu fan connector,,
hij zit wel op de CPU. Extra koeling heeft niet geholpen, ik denk dat ik heb maar es de deur uitgooi en eindelijk een dual AMD mobo ga halen
Je hebt ook nog zoiets als stabiliteit.Op maandag 17 december 2001 00:01 schreef richardkraal het volgende:
wat een onzin allemaal over die voeding... ik heb zelf een 250 watt en daarop zit:
een amd 1,4ghz thunderbird, een asus gf3 ti500, 2 harddisk a 7200rpm,dvd en cd-rom, zijn dat geen stroom vreters?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Nog nooit problemen gehad.(op bufferunderruns na)
Probeer eens de bios in te gaan en dan naar temp meting en dan voor een kwartier de temp in de gaten houden als ie boven de 70C zou ik toch ff je koeling nakijken