[BC3] asus a7a266 kapt 1 minuut na de post!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een asus a7a266 gekocht met een 1.1 gig amd. Als ik hem opstart loopt ie door de post en dan kom ik in de bios. maar na een paar tellen slaat me keyoard vast en slaat alles uit. Dan moet ik en paar minuten wachten voordat ik hem weer kan opstraten. Met als gevolg de zelfde problmen.

Weet iemand wat dit kan zijn??????

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09
Heb je dingen overgeclockt oid? PCI kaarten verwisseld? Ander toetsenbord geprobeerd?

Post ook ff je hele configuratie als dat kan :)

Verwijderd

zet de fsb maar eens op 100 mhz probleem opgelost

Verwijderd

kan ut zijn dat je voeding of stuk is of te weinig volt is? zet anders ff je hel systeem hiero neer....

PS.: als ut onzin is wat ik lul: ik heb helemaal geeeen verstand van hardware enzo... :P

Verwijderd

ja het kan ook goed zijn dat de voeding het niet trekt omdat ie tijdens het opstarten toch het meeste stroom trekt

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 10:34 schreef dennisdotcom het volgende:
Heb je dingen overgeclockt oid? PCI kaarten verwisseld? Ander toetsenbord geprobeerd?

Post ook ff je hele configuratie als dat kan :)
Nee ik heb nix overgeklokt
conf: a7a266
1,1 gig proc
128 mb 133 mzh sdram
viper v550 vid pci

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Kan dus een heleboel oorzaken hebben...

Geef eerst eens wat meer specificaties.

Proc = Athlon 1.1GHz
Mobo = ASUS A7V266
mem = 128 PC133
voeding = ...
koeler = ...
agp = viper 550
HDD = ...

etc.

+ multiplier en ratio setting van de CPU etc.
dan weten we misschien meer.

edit: ze waren me al voor ;)

• BC3 Victim
Juist ja ik heb zo een no name voeding van 300 watt! Als cooler gebruik ik een thermaltake superorb!

Dus toch me voeding!

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 10:35 schreef sub-zero het volgende:
zet de fsb maar eens op 100 mhz probleem opgelost
Nadat ik de fsb op 100 mzh had gezet kwam ik effe wat verder. maar daarna weer dezelfde problemen. Ik denk nu ook dat het dan toch me (nieuwe) voeding moet zijn! Ik heb het hele spul pas 2 dagen, behalve die vid kaart en dat sdram.

Verwijderd

hoeveel Watt is die voeding?

Als je van die no-name of simpele voedingen hebt is 300watt vaak al te weinig voor 1.1GHz (zie AMD site) ik gebruik nu 400Watt.
De koeler is ook zeer belangrijk, de meeste standaard SocketA koelers trekken het al niet meer is me opgevallen...
Wij hebben op dit moment nog niet eens een koeler die boven de 1.2GHz trekt in ons assortie, terwijl we wel de 1.33GHz verkopen (dom eigenlijk)...

Verwijderd

Dat lijkt me dan wel ja... aan de superOrb zal het niet liggen, die gaat tot 1,5GHz...

• BC3 Victim
Morgen dan maar ff een 400 watter halen.
kijken of ie het dan wel doet.
Anders ruil ik hem om voor een andere mobo.

in ieder geval bedankt allemaal!

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:46
Had ik ook last van met mijn AMD vogel 1,1GHz, downclocken naar 1045Mhz liep hij wel stabiel, en daarna met een iets hoger voltage ook stabiel op 1,1Ghz... Eigelijk moet dit niet mogen volgens mij maargoed.

Met een voltage van 1.85 loopt hij nu stabiel op 1219Mhz (11,5*106), op 1230Mhz wil hij nog wel posten maar krijg ik bleuscreens in windows.

Geen beste AMD dus :(
(Temp: idle: 52graden, stressed max: 56graden Koeler: iceberg / mobo: asus a7v133)
:(

Dat dan weer wel......

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
k heb ook een A7A-266 met 1,33 in een Aopen HQ8 die met 300 watt. Die van mij loopt ook op de stomste momenten vast :(
Vervanging van de voeding kan dus de problemen verhelpen?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
wat een onzin allemaal over die voeding... ik heb zelf een 250 watt en daarop zit:

een amd 1,4ghz thunderbird, een asus gf3 ti500, 2 harddisk a 7200rpm,dvd en cd-rom, zijn dat geen stroom vreters?

:7

• kroegtijger
  • Laatst online: 21-07 14:56
t zou ook je geheugen kunnen zijn dat rot is of er niet goed in zit....kijk dat ook nog ff na

iRacing Profiel

• arjants
  • Niet online
Nieuw geheugen, 512Mb. A-merk DDR...
Videokaart en hd vervangen, niets helpt :(
Overal de nieuwste drivers en bios van, hij blijft vastlopen! |:(

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Rembro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

Op maandag 17 december 2001 00:02 schreef kroegtijger het volgende:
t zou ook je geheugen kunnen zijn dat rot is of er niet goed in zit....kijk dat ook nog ff na
en als je dan toch bezig bent controleer ook effe of je cpu fan wel op het moederbord is aangesloten op de goede connector,,
heb je hem op casefan .. dan slaat pc ook binnen enkele tellen vast,,

hij moet dus op cpu fan connector,,

• arjants
  • Niet online
Gelukkig staat de kast open, dus dat is snel te checken :)
hij zit wel op de CPU. Extra koeling heeft niet geholpen, ik denk dat ik heb maar es de deur uitgooi en eindelijk een dual AMD mobo ga halen :) Ik ben dit nu echt zat!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op maandag 17 december 2001 00:01 schreef richardkraal het volgende:
wat een onzin allemaal over die voeding... ik heb zelf een 250 watt en daarop zit:

een amd 1,4ghz thunderbird, een asus gf3 ti500, 2 harddisk a 7200rpm,dvd en cd-rom, zijn dat geen stroom vreters?

:7
Je hebt ook nog zoiets als stabiliteit.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
zit je cooler er wel goed op?

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Voeding is idd onzin, heb hq08 en ik zit met n a7a266 1333tbird, 2x 30gb ibm, 2x 18gb scsi, 1x 36gb scsi,dvd,plextor 40x scsi cdrom,plextor 16x brander. Alles zit op die 300w voeding, inclusief 3 8cm fans en 1 6cm.
Nog nooit problemen gehad.(op bufferunderruns na)

Probeer eens de bios in te gaan en dan naar temp meting en dan voor een kwartier de temp in de gaten houden als ie boven de 70C zou ik toch ff je koeling nakijken
Pagina: 1