[BC3] iTK ISA ISDN kaart (Cisco) en Windows 2000?!

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik weet even niet goed of dit nou juist een probleem met die ISDN kaart is.. of met Win2K.. dus HW-Algemeen leek me even de beste plek.

Ik heb na eindeloos zoeken wat Win2K drivers gevonden op de DIGI site alleen ik krijg ze voor geen METER aan de praat.

BIOS: IRQ 9 op Legacy/ISA

Onder Win98SE gebruik ik deze setting:

- op de kaart jumper ik hem op:
3A8 / IRQ 9

Ik installeer de driver (ik gebruik de 5-disk set voor 98, werkt perfect) en bij resources geef ik dit adres op: 3A8-3AF/IRQ 9. Prima werken.

Die Windows 2000 driver bestaat uit een piep klein CAB filetje, een INF filetje en dat was het. Dat ding gebruikt gewoon de Windows 2000 driver voor de Digi Fire-Nogwattes, terwijl ik de echte "iTK Columbus 2.1" driver gebruikt voor Win98SE.

Maar volgens de site en de read-me werkt deze Digi driver ook voor de oude Columbus 2.1.

Okay, ik installeer deze driver (hardware wiz -> add new hardware -> select from list -> Network adapter -> Have disk). En ik moet dan handmatig de resources instellen.

SCHRIK! Adres 3A8 - 3AF staat er niet tussen. Alleen 390, 380, 388, 398.

Probleem met deze kaart is dat het IRQ gekoppeld is aan het adres.

Dus ik jumper hem op 390/IRQ11. Na veel zwoegen IRQ 11 vrijgemaakt..maar nee, nog steeds niet. Ik krijg telkens maar een Code 10, Device cannot be started.

Na nog veel meer gekloot, gexperimenteer, geforceer, gevloek.........ging ineens mijn Win2K compleet onderuit, rolde op zijn rug en was dood. ;(

Dus nu maar weer onder Win98SE... werkt alles weer als een trein. Maar ehm, is er iemand met een iTK /Cisco (Pre TELES PTT kaart) kaart die hem onder Win2K kan gebruiken?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)