[BC3] beginnerscursus hardware/software

Pagina: 1
Acties:

• redfuse
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:56
Heeft iemand van jullie tips om op beginnersniveau :o alles te leren over hardware/software zoals: welk geheugen bij welke cpu, wat is bios, etc.? Ik heb me nooit zo met het inwendige van computers beziggehouden, maar ben nu erg geinterreseerd :9~ ik weet alleen niet waar ik in moet beginnen. Anyone?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik vrees idd dat je niet helemaal op de goede plek zit...
Een boekje als "PC''s for dummies" zou kunnen helpen. (no pun intended)

Verwijderd

hihihihi
giechel

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
cursus Comptia+

dan weet je al redelijk veel.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

tsja wat doe je er aan he. Oja ik zou gewoon veel lezen wat er zo al voorbij komt en je kast vaak opslopen en goed veel klooien dan kom je er vanzelf.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Drie jaar geleden wist ik ook van toeten noch blazen. Om te beginnen heb ik me lukraak een computerblad gekocht, daarna wat op diverse sites rondgekeken. En nu is het zo dat degenen aan wie ik destijds een hardware vraag stelde nu veelal bij mij komen voor een vraag/advies. Tja, ''t is een klein beetje uit de hand gelopen, en dat allemaal omdat ik me goed wou voorbereiden op die eerste maal dat ik een bak samenstelde en in elkaar sleutelde (want goedkoper).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
zelf proberen.. en vragen aan mensen in je omgeving.. maar probeer op internet zo min mogelijk te vragen omdat je dingen beter leert als je het hoort en tegelijker tijd ziet.. en veel proberen.. dat vereist wel een bepaalde hoeveelheid geduld en geld maar uiteindelijk zul je er veel meer aan hebben..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Ach, gewoon een beetje op GoT rondhangen, de FAQ''s lezen van PM, VB en NT, en je bent al een heel eind op wel om alles te snappen.

Verder is het erg leerzaam om je eigen pc eens helemaal uit elkaar te schroeven en weer ik elkaar te zetten, dat weet je psies wat waar voor dient, en het is nog leuk om te doen ook :)

En als je dan ergens niet uitkomt, zoek je even in het databeest van GoT naar een passend antwoord, en is er dat niet, dan vraag je het aan de rest hier :)

Veel succes in ieder geval!!!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Cursus A+ is misschien ook wel wat.
Redelijk eenvouwige computer-related stuff :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Misschien een paar FAQ''s lezen?
Bovenin elk forum staat zo''n FAQ. In het forum "processoren & mobo''s" staat bijvoorbeeld al een heel stuk over wat voor soorten geheugen je tegenwoordig hebt. Ik weet niet of dit gelijk al te ingewikkeld is. Het gaat er namelijk wel uit van dat je een aantal termen al kent. Dit forum is dan ook eigenlijk bedoeld voor de vergevorderde computergebruikers, maar we zijn natuurlijk allemaal beginners geweest :)

Als je iets in de FAQ niet snapt kun je de search van het forum proberen, grote kans dat je met de juiste zoekwoorden een antwoord vind. Ten slotte kun je natuurlijk altijd nog vragen. Er lopen hier genoeg lui rond die ook newbies wel willen helpen, zolang er maar duidelijk is dat je tenminste wel enigszins de moeite hebt gedaan om het antwoord zelf te vinden.

En verder: gewoon meelezen, misschien abboneren op een computerblad zoals Computertotaal bijvoorbeeld. Nu weet ik dat ik gelijk al een heleboel geflame over me heen krijg, maar het is best een goed blad voor een beginner. En op een gegeven moment besluit je om bijvoorbeeld geheugen erbij te kopen & er zelf in te zetten en zo ga je steeds verder totdat je op een gegeven moment fluitend een complete PC in elkaar kunt zetten :)

Verwijderd

www.whatis.com voor betekenis van computertermen.

Op Tom''s Hardware Guige hadden ze ook een how to geschreven over zelf compu's bouwen.

Kijk verder in wat computerbladen of er iets interessats in staat en koop ze dan eventueel.

In de bieb zullen ze ook wel wat boeken hebben met algemene info, maar die zijn niet echt up to date.

Verder gewoon vaak tweakers en andere sites lezen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je in de buurt van Purmerend woont zou je kunnen denken aan een beginners-cursus hardware bij Computer Vereniging Waterland. http://www.cvwonline.net

grtz.. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op teleac is nu iets bezig

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Gewoon rondkijken op internet, en veel lezen. Vooral de tweakers.net frontpage is dan heel fijn. Zo heb ik het geleerd.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hey,

Ik heb nu ongeveer 3 jaar een pc en voordat ik er eentje kreeg wist ik er echt niets van.
Ik heb gewoon eens in mijn vriendengroep rondgekeken naar wie wat van computers afwist en ben hem gewoon de oren van de kop af gaan vragen.
Vragen als:

Wat is het verschil tussen amd en pentium?

Geheugen 66 mhz, 100mhz, 133mhz, ddr, wat is het verschil, wat is beter, waar heb ik het meeste aan??

Videokaarten?????? geforce, 3dfx, radeon, wat is beter en waarom, wat is goed voor mij??

Zo leer je al snel de termen en de verschillende tussen de verschillende hardware.

Het aller aller aller belangrijkste is LEZEN!!!!!
Op internet staat een schat aan informatie, speciale beginners gidsen zijn vooral interessant, daar leggen ze alles uit in een begrijpelijke taal(althans ze proberen het :P)

Ben niet bang om een vraag te stellen.
Een wijs man zij ooit eens: er bestaan geen domme vragen(tja daar verschillen de meningen nogal eens over :P)

Wat software betreft:

Daar moet je gewoon tijd in investeren, doen doen doen. Kom je er niet uit vraag je een vriend of post je ff op een forum, zijn altijd wel mensen die je willen helpen.

Voorbeeld:

Ik wou weten hoe ik mijn computer moest formatteren, partities maken en windows erop moest zetten.

Mijn maat gebeld of hij op een zaterdag(heb je tenminste uitgebreid de tijd) langs komt en mij verteld hoe ik het moest doen.
Dan gewoon stapje voor stapje alles laten uitleggen en voordoen (aantekeningen gemaakt) daarna gewoon zelf gedaan aan de hand van de aantekeningen en wat ik nog onthouden had, die maat was er natuurlijk nog bij zodat hij kon inspringen als ik een grove fout maakte.
Dat een keer of 2, 3 samen doen en je kan het dromen :)
Tijdrovend? JA
Effectief? JA!!!!

Samen gevat:

Vind je computers en alles wat ermee te maken heeft interessant en wil je er meer over leren?

Dan moet je er gewoon tijd aan investeren veel lezen, veel vragen, veel doen.

Hehe is een beetje lange reply geworden, ik hoop dat je er wat aan hebt.

gegroet :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ja, ik zou om te beginnen eens wat FAQ''s lezen als ik jou was...

O ja, op www.hardwareinfo.net staan dingen ook vaak redelijk simpel uitgelegd :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Pagina: 1