Toon posts:

[BC3] Mijn voeding..?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met mijn pc. Als hem s''ochtends aanzet en s''avonds weer uitzet, dan kan ik hem de volgende ochtend alleen maar aanzetten met de knop aan de achterkant (de I/O knop op de voeding). Deze knop moet ik dan 2 of 3 minuten op O zetten. Als ik hem dan na die tijd op I zet, dan gaat ie aan.

Ik neem aan dat het aan me voeding ligt. Ik zal van de week een nieuwe kopen.

Nu mijn 2 vragen:

1. Zou het nog ergens anders aan kunnen liggen (iets in de bios? heb alles al gechecked maar ja..).

2. Als het wel aan de voeding ligt, welke zal ik dan nemen.. ?

Alvast bedankt mensen! :) :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Kun je niet effe een voeding van iemand lenen.
Ik heb er bijna altijd 1 liggen, strax begeeft mijn voeding het.

And The Only One

Verwijderd

Is dat niet de kortsluiting zekering. Hij moet dan ff uit en dan doet hij het weer. Waarschijnlijk maakt er iets kortsluiting als je je computer afsluit. Ik betwijfel dus of het aan je voeding ligt. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat je voeding die kortsluiting maakt.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmm, das maf, bij het aflsuiten kortsluiting veroorzaken.
Hoe wil je dat voor elkaar krijgen :? :?

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik dat kunnen fixen.. zodat hij geen kortsluiting meer maakt? Zekering vervangen? Waar zit die in godsnaam? :) In de voeding neem ik aan? :)

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:24

kimjansen

Nu ff niks...

Het lijkt erop dat er een condensatoretje rot is in je voeding.... Schroef em eens open en kijk of er een condensator vlak bij de 230V aansluiting zit. Dit kunnen er 1 of 2 zijn... Knip deze er tussenuit en kijk of het probleem verholpen is. Het verwijderen van deze condensatoren is niet zo erg, het kan alleen wel zo zijn dat de comp wat meer storing op het lichtnet geeft >:) ... Als het werkt doe je er best aan om 1 of 2 nieuwe condensatoren op dezelfde plaats te solderen.

Grtz, Kim

PS Ontlaad die condensatoren wel eerst met een tangetje over de polen voor de zekerheid... Gheghe, er staat als het tegenzit nog een beetje prik (230V) op die dingen

Speed kills, but beauty lives forever...

Verwijderd

Ik heb een Enermax 350W voeding en bevalt perfect, maar zoals al eerder gezegd, probeer het eerst met een andere voeding als je die kunt lenen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb bijna hetzelfde probleem gehad.

Ik moest dus idd een andere voeding erin schroeven.
Bij mij wilde mijn pc ook niet meer aan, behalve als ik de stroom eraf had gehad voor een paar minuten...
Ik zou proberen om ergens een voeding te lenen, dan weet je het zeker.. suc6

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1