Quake 3 instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Wat zijn de mooiste instellingen voor dit spel. Ik heb in het spel alles maximaal gezet en dit loopt ECHT als een trein. Ik heb een PII400@496 met een geforce. Ik snap niet hoe dit spel zo snel kan gaan met dit systeem, daarom wilde ik weten of er een mogelijkheid was om buiten het spel om nog extra instellingen in te typen, waardoor het spel er nog mooier uitziet. :)
BvD

Verwijderd

Heb jij de texture slider wel op 4 staan?
Verder zijn er consolecommands, moet je maar ff op quakesites zoeken, voor het geometrische detail te verhogen.

Verwijderd

De mooste instellingen zijn trouwens, 32 bits kleur, 32 bits textures, resolutie minimaal op 1024x768, high geometricdetail, texture slider helemaal naar rechts, trilliniare texture filter.

• Sheik
Ik heb alles maximaal, behalve de resolutie niet. Deze staat op 1024/768. Ik heb een 17" beeldscherm dus is dit hoog genoeg.
Ik zal eens op zo'n quake siteje kijken. Heeft er iemand soms nog ergens een url in de kast liggen, die me naar een goede verwijst?

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-11 14:51

SJR

Voor xtra instellingen moet je inderdaad op een van die sitejes kijken. In de Manual van Quake 3 staan overigens de laagste instellingen gegeven, dus omkeren en --> Voila --> daar zijn de hoogste instellingen

CU

• SJR

SJR

PS: Dat alles zo soepel gaat komt waarschijnlijk door je GeForce. Deze heerst namelijk echt (3dfx is beginning to SUCK - starting with the VooDoo 3 3000). Ik zelf heb nu nog een Banshee maar ga een NV15 of NV 20 kopen = de opvolger van de GeForce.

• Sheik
Hey SJR, Ik raad je inderdaad aan om voor de Geforces te gaan. Of dit nu de N10 of N15 is, het is gewoon een verrukelijke kaart die je compu de nodige boost geeft. Met mijn voodoo 2 speelde ik deze demo een aantal weken geleden ook. Toen dacht ik er zelfs aan een nieuw systeem te gaan kopen. Je ziet, alleen al door zo'n goede kaart is het probleem helemaal opgelost. Ik heb de SDR versie en deze ROCKS!!!!! :) :)

Verwijderd

Voor die commands kan je planetquake, quakefiles, q3arena.net, 3dgpu (geloof ik) eens proberen.
GeForces rocken zeker, zelfs op tragere systemen, blijkt ook hier weer, worden de nieuwste games speelbaar.

Verwijderd

Zo erg traag/antiek is een p2 500 nou ook weer niet hoor :) ik had er 1,5 jaar geleden ook een gekocht en kon de q3 demo ook redelijk spelen in 1024 met een v3, maarja dan heb je dus grafisch een minder zware instelling want de v3 kon al geen 32 bits kleur aan en ook geen 32 bits tex geloof ik.

• SJR

SJR

Robin:

Even voor alle duidelijkheid: de NV10 is de normale GeForce zoals deze nu te koop is. De NV 15 komt waarschijnlijk eind maart uit en krijgt onder andere een hogere klok bussnelheid (of engine en core - weet ik veel). Voor de NV20 moet je nog wel een tijdje wachten.
De NV15 krijgt ook 64 MB DDR geheugen. Dit scheelt enorm. DDR is veel sneller dan SDR.

DUS: nVidia HEERST!!!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Moet je voor de lol eens een shotgun pakken, tegen de muur gaan staan, inzoomen en schieten...kijken hoe ver je framerate zakt.
Ik krijg het voor elkaar om de framerate zo'n 20 seconden op 1 te houden, mijn geluid valt dan weg. Dat met 1024x768x16 en textures lang niet vol...
Systeem:
P3 450 @ 558
Asus P3B-F
128meg
Asus V3800 TNT2 TVR
SoundBlaster Live! Value

Trouwens, check de screenshot op http://www.quake3world.com effe..dat is mijn clan :)
[AU] Rulezz....

• Shi'ngoth
  • Niet online
sorry? is dat niet "onze" clan? ;))
maar eh...... waarom ga je in godsnaam "mooi" q3 spelen? heeft toch geen zin? zie je geen reet man..... gewoon alles op het laagste detail in 800x600... nooit last van lage framerates in multiplayer... bij de weg, ik heb voor de VooDoo 3 en compatible boarden, speciale WickedGL drivers.... meel me als je ze wil hebben...

[AU] rockt de scene hard! >:) >:)

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

• Mini-me
  • Niet online
Tuurlijk onze clan...sorry voor mijn woordgebruik ;)
Waarom doet men een spel? Voor de lol! Waarom koop je een goede pc? Voor prestatie!
Waarom speel je Quake 3? Voor de gameplay, de textures en omdat het hard roelt!
Waarom draai je dan in 800x600, textures zo laag mogelijk en skins uit? Voor de frames!
Als wij beide op een server zitten met een ping van 500 merk je echt geen verschil in framerate hoor :)
[KUCH]Bovendien win ik echt vet van je[/KUCH]
toch:
[AU] roelt hard......

• Shi'ngoth
  • Niet online
Je kooopt een goede en snelle pjoeter omdat je ook wel eens andere leuke dingetjes wil doen, zoals fotowinkellen of zo... Ik speel Q3 voor de prestaitie en de lol, niet omdat ik het mooi vind... daarom 800x600 met alles laag, en reken maar dat het wel met je ping te maken heeft hoor..... in iedergeval heb ik NOOIT framedrops...

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-09 17:36

VorteX

held

Shit...ze hebben die screenshot op www.quake3world.com al weer vervangen, maar in het archief staat ie wel....wij zijn die 6 gele mannetjes boven op mekaar :)
Ik speel met ongeveer dezelfde instellingen als Shi'ngotH hier...textures op hoogst trekt ie toch niet...al helemaal niet in 32bit...verder heb ik ook nog force player models aan staan, maar dat is omdat ik vaak voor server speel en niemand het cool vind als iedereen een lag krijgt als ik doodga en dus de textures van alle nieuwe spelers moet laden...

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

• Sheik
Wat heeft de optie "force player models" voor effect?

• SJR

SJR

Door 'Force Player Models' krijgt volgens mij elke speler dezelfde standaard skin. Probeer maar eens in single player optie --> alle bots zien er hetzelfde uit.

SJR

• Shi'ngoth
  • Niet online
force player models roelt! Hierdoor ziet elke tegenstander het zelfde er uit (skin, model) als jij........ dus geen wachttijden meer voor het laden van de andere skins/models....

Verwijderd

Op maandag 31 januari 2000 16:21 schreef edward het volgende:
Heb jij de texture slider wel op 4 staan?<BR>Verder zijn er consolecommands, moet je maar ff op quakesites zoeken, voor het geometrische detail te verhogen.
wat zijn die commands dan ??? kan ze nergens vinden !!!

Verwijderd

Download ff de Geforcetweakutility uit /etc op de Tweakers.net frontpage, en zet je FSAA maar eens aan.

Verwijderd

euh ik heb een voodoo geen geforce

Verwijderd

en waar staad dat progeje dan die geforce tweak util ???

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53
OCh liever 1280x1024 dan 800x600FSAA, geen verschil behalve dat Met FSAA alles vager is.
En doe eens rustig met jullie geforce rulez, mijn radeon kan er ook wat van :).Zelfs met 1152x867 fsaa rond 25 fps, maar ik ga voor plaats 1 en hoeft van mij niet alles zo mooi er uit te zien(zie je toch niet als je je inspant) en dus heb je meer aan 80-100fps.

Verwijderd

ik wil die extra instellingen voor quake 3 voor meer gemiric assist ofzoiets meer diepte >:)

Verwijderd

www.ammoburners.com/quake3tweaks/
kijk hier es.
succes

Verwijderd

dubbelpost...

Verwijderd

SJR >>>

De NV10 is de normale geforce
De NV15 is de Geforce 2 (dit is een andere core!)
De NV20 komt volgend jaar

Goeie website is trouwens:

www.clanbase.com

Staan veel links naar website die jij zoekt.

• Zaagmans
  • Laatst online: 03-11 23:13
of kijk hier eens: UpsetChaps Quake3 Guide

- Ruud

Pagina: 1