[BC3] IRQ gesh*t

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
hay,

ik heb een MSI K7Tpro2, opzich prima (stabiel) bordje :)

maaaaar nu heb ik een tvkaart gekocht, en toen begonnen de probs :(

vaak vastlopers, blijven hangen maar met doorspelend geluid, vage effecten door het beeld:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~siet0000/miro2.gif

Nu ben ik er dus achter dat mijn mobo bijna alles op irq 11 zet :( :(
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~siet0000/irq.gif

Nu wil ik dus graag mijn TVkaart op een eigen irq zetten, maar HOE ?!?!?!?!

onder windows lukt het niet, dan is de plek waar het zou moeten grijs :?
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~siet0000/irq2.gif

in de bios kan ik niet een irq toewijzen aan een slot, dus de enigste mogelijkheid die ik zie is: heeel vaak de kaart van slot verwisselen totdat hij een ander irq pakt.

Ik heb dat nu zo''n 10x gedaan:
(kaart erin, opstarten,uitzetten,kaart eruit, opstarten, uitzetten)

Het hangt me nu wel redelijk de keel uit !

heeft er iemand nog een id hoe ik dit zou kunnen oplossen?

ik hoor het heeel erg graag,
alvast bedankt

Cutebrit

[edit]
in de bios zit ergens een optie die iets met win2k te maken heeft, dat win2k beter met gesharde irq om zou kunnen gaan.
Of hij nu aan of uit staat, het maakt geen bal uit :( :(

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 09:11
kijk in je bios bij pci settings oid. en kijk in je handleiding van je moederbord
btw. je agp en pci 1 slot zijn meestal geshared

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:24
search op ''irq 11 win2k'' geeft een hele bak oplossingen....

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Je zou kunnen proberen om in de BIOS "PnP OS Installed" op No te zetten.

In dit geval handelt de BIOS het uitdelen van de IRQs af en NIET Windows.

Windows 2000 heeft iig de vreemde neiging om alles op 1 IRQ te gooien als PnP OS op Yes staat.

• Xandrios
Op zaterdag 26 mei 2001 15:14 schreef powerman het volgende:
kijk in je bios bij pci settings oid. en kijk in je handleiding van je moederbord
btw. je agp en pci 1 slot zijn meestal geshared
in het boekje staat alleen hoe een IRQ voor de VGA te reserveren, en voor de USB :(

Dat van slot 1 wist ik, maar die gebruik ik toch nooit, want de cooler van m''n viper 770 zit daar toch in de weg...

• Xandrios
Op zaterdag 26 mei 2001 15:18 schreef GraveR het volgende:
Je zou kunnen proberen om in de BIOS "PnP OS Installed" op No te zetten.

In dit geval handelt de BIOS het uitdelen van de IRQs af en NIET Windows.

Windows 2000 heeft iig de vreemde neiging om alles op 1 IRQ te gooien als PnP OS op Yes staat.
ik heb daar al flink mee zitten changen..

maar is het zo dat als die op yes staat, dat ik dan mischien wel in windows de irq''s kan veranderen?

het vage is, dat bij m''n oude heer z''n celly, je wel gewoon onder win2k de irq''s kan veranderen... :?

Verwijderd

Windows misschien es opnieuw installeren? Ik heb vaak gemerkt dat het gedoe met IRQ''s toch niet helemaal flex gaat als je in een bestaande windows installatie dingen gaat toevoegen aan een systeem. Bij een windows installatie word alles ff opnieuw gedetecteerd en mooi ingedeelt. Is voor mij vaak de oplossing voor problemen geweest.
Maaar, ik heb wel win98se. Misschien is het gedoe met IRQ''s onder win2k beter geregeld...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Heb je W2K met ACPI geïnstalleerd? Dat ACPI zorgt er voor dat W2K zelf alle IRQ''s onder water regelt (IRQ pooling), kun je meen ik niks aan veranderen. Het is dus vrij normaal dat W2K veel op één IRQ zet, bij mij van alles op 9

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/irq.jpg

Wil je het anders, dan moet je of de hele zooi opnieuw installeren met de ACPI functie uitgeschakeld, of in je huidige installatie ACPI uitschakelen door de ACPI PC om te zetten in een STANDARD PC. De search onder Windows Operated Systems staat er vol mee, zoek ze.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Xandrios
Op zaterdag 26 mei 2001 15:34 schreef PsyFlux het volgende:
Windows misschien es opnieuw installeren? Ik heb vaak gemerkt dat het gedoe met IRQ''s toch niet helemaal flex gaat als je in een bestaande windows installatie dingen gaat toevoegen aan een systeem. Bij een windows installatie word alles ff opnieuw gedetecteerd en mooi ingedeelt. Is voor mij vaak de oplossing voor problemen geweest.
Maaar, ik heb wel win98se. Misschien is het gedoe met IRQ''s onder win2k beter geregeld...
volgens mij ligt het niet aan windows.
Ik denk dat het mobo meer het prob. veroorzaakt.
Dit omdat m''n oude heer bijna dezelfde comfiguratie heefd, maar dan met een ander mobo..(en hij kan z''n irq''s wel gewoon zelf instellen)

als ik PnP OS Installed op no zet, gebeurd er helemaal nix anders :(
zet ik hem op yes, dan zou je denken dat windows dan bepaald wat op welke irq zit.
Niet dus..
ik kan dan nog steeds nix veranderen in windows :(

maar ik zal nog eens proberen met PnP OS Installed op no, of ik dan een ander irq kan krijgen door de kaart vaak te wisselen...
Pagina: 1