[BC3] LCD troubles

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een oude Apple Powerbook 520c.
De specs van het dingetje staan hier: http://www.everymac.com/systems/apple/powerbook/stats/mac_powerbook520c.html

Het heeft een kleuren LCD-schermpje. Helaas zijn daar wat problemen mee.
Op den duur krijg ik er wat rare gekleurde punten/strepen door het beeld. Het lijkt wel een beetje op het effect dat je krijgt als je een te hoge refresh-rate instelt voor je monitor.

Je ziet het vooral op grijze oppervlakken, en op witte oppervlakken zie je het helemaal niet.

Is hier wat aan te doen?
Is de LCD verrot, of is het een kwestie van een los draadje binnenin?

Het gebeurt pas nadat hij een tijdje aan staat.
Het is geen software probleem, het gebeurt onder alle versies van Mac OS.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
zou een slecht contact kunnen zijn, maar het is vreemd dat hij het pas slecht gaat doen als hij een tijdje aanstaat. ook is niet helemaal duidelijk wat de effecten zijn. als het strepen zijn die precies horizontaal of verticaal over 1 rij pixels lopen, dan is de kans groot op problemen bij de aansluitingen van het display op de rest van de hardware. openmaken en prutsen zal dan misschien wat helpen.

als het meer vlakken/punten zijn, zou ik het probleem eerder zoeken in de videokaart. dat lijkt me moeilijk op te lossen.

je zou hem in ieder geval open kunnen schroeven en een keer schoonmaken. wie weet helpt het.