[BC3] MSI K7Tturbo, Maxtor 7.2krpm 30GB en win2000

Pagina: 1
Acties:

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:12
De specs:
-MSI K7Tturbo
-256MB ram
-30GB Maxtor 7200rpm ATA-100 (IDE1)
-creative infra54 CDrom (IDE2)
-AMD Duron 850
-GF2mx200
-realtek 10/100 netwerkkaart

Het probleem:
Bij het installeren van win2000 geeft hij na het formatteren (de diskcheck) dat drive C corrupted is. Eerst dachten we slechte HD, want als we winME installeerden, dan bij de eerste reboot gaf hij aan, dat er geen os aanwezig was, teruggegaan naar de winkel, andere gekregen. Juist hetzelfde. Even online gaan lezen, en ja hoor, de 686B bug, de cdrom hangt namelijk op IDE2. Dus bios geflasht, en winME kan nu succesvol geïnstalleerd worden, maar win2k nog steeds niet, nog steeds hetzelfde probleem. Weet iemand wat dat dan nog kan zijn?

(Dit is al de zoveelste keer dat ik een slechte ervaring heb met MSI, dit is voor iemand anders, maar zelf zit ik al aan mijn 3 K7Tpro2,die dingen zijn ongelooflijk onstabiel)

Speed is nothing without control, but who cares

Verwijderd

Ik heb ook een MSI K7T Pro (Raid), met Maxtor 7200rpm schijven (1x 13,6GB 6800+ en 2x 20GB 60+ in Raid0 opstelling).

Als OS''s gebruik ik Win98 en Win2000 dual boot, en ik heb nergens last van (bios versie 2.7).

Sorrie, ik kan niet voor je testen of hij het met een enkele Maxtor60+ (ik neem aan dat ook jouw 30GB die versie is) ook problemen geeft omdat ze ge-striped zijn.

Als jouw K7T Turbo ook Raid ondersteund zou ik het eens op je promise controller proberen.
Zo niet, oude HD voor install en dan Ghost gebruiken... (omslachtig maar waarschijnlijk effectief)