Toon posts:

[BC3] welke muismat met logitech optical muis

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wat is de meest ideale muismat voor een logitech optical muis, ik bedoel dus met welke mat die sensor het beste reageert,

thnx...

Verwijderd

Je hebt niet eens een mat nodig.

Wat een Optical niet leuk vindt is glas/spiegel, of een compleet egaal oppervlak. Dus compleet zonder structuur of kleurverschillen. Hij moet nl. wel kunnen zien hoe hij zich beweegt.

Verwijderd

Topicstarter
uhu, dat weet ik, maar bij mij werkt ie dus op de ene muismat beter dan de andere, dus mijn vraag is, of dat er geen ideale muismat hiervoor is...

Verwijderd

Een met veel detail en een lichte structuur lijkt me.

Dus een vrolijk motiefje met veel detail, en hele lichte putjes.. zodat je ook weinig weerstand hebt.

Of koop gewoon een Ratpad

Verwijderd

Topicstarter
wtf is een ratpad???!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:53
Een merk muismat die bij veel mensen erg populair is :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
linkje ofzow? (wil wel us zien wat zo''n ratpad is dan)

• Ronald
geen idee, Ik heb zelf een houten buroblad onder me optical ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
oh, heb het al gevonden, das toch niet goed voor een optical muis, dat ding is helemaal zwart joh! :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
een ratzpad of een everglide >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 02:50 schreef bubbie het volgende:
oh, heb het al gevonden, das toch niet goed voor een optical muis, dat ding is helemaal zwart joh! :?
idd... ik zit me ook net af te vragen of dat wel zo goed werkt met een optische muis.
Schijnt dat die dingen werken doordat ze de schaduwen zien van relief op het oppervlak (daarom zal dat rooie lampje ook wel zo schuin op de ondergrond schijnen). En zo''n ratpad of everglide is toch juist superglad & hard plastic? Lijkt me dat je dan niet veel relief meer heb, dus ook geen schaduwen, dus de muis weet niet of hij beweegt & gaat random trillen :(

• Ronald
Op zaterdag 26 mei 2001 03:09 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

idd... ik zit me ook net af te vragen of dat wel zo goed werkt met een optische muis.
Schijnt dat die dingen werken doordat ze de schaduwen zien van relief op het oppervlak (daarom zal dat rooie lampje ook wel zo schuin op de ondergrond schijnen). En zo''n ratpad of everglide is toch juist superglad & hard plastic? Lijkt me dat je dan niet veel relief meer heb, dus ook geen schaduwen, dus de muis weet niet of hij beweegt & gaat random trillen :(
Een vriend van me heeft een everglide, die is niet glad, maar heeft een structuur (en een Quake updruk :) )

• BC3 Victim
Hmm als je een drukke muismat neemt met zon muis en je gaat heel snel met je muis bewegen zie jedat ie op hol slaat.. kutmuis is het gewoon vind ik dan

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Gewoon je bureaublad... werkt beter voor een optische muis dan elke muis met balleke.

• BC3 Victim
Ik heb een MS-optical mouse. Maar mijn relaxte-anti-rsi-gel-padje werkt er niet lekker mee. De muis lijkt te haperen. |:( Dus mijn MS-optical ligt in de hoek. Ik zit weer lekker met Logitech-mouseman+! :)

Want ik kan niet zonder mijn muismat: donkerblauw, hele brede silicone-pols-steun. Het oppervlakte is een soort beetje glimmend geweven kunststof :? Verkrijgbaar bij Office Center.

Dus voor een optical mouse: NIET KOPEN!!!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:05

4POX

Everybody is wired

Op zaterdag 26 mei 2001 03:39 schreef Mr.Oizo het volgende:
Ik heb een MS-optical mouse. Maar mijn relaxte-anti-rsi-gel-padje werkt er niet lekker mee. De muis lijkt te haperen. |:( Dus mijn MS-optical ligt in de hoek. Ik zit weer lekker met Logitech-mouseman+! :)

Want ik kan niet zonder mijn muismat: donkerblauw, hele brede silicone-pols-steun. Het oppervlakte is een soort beetje glimmend geweven kunststof :? Verkrijgbaar bij Office Center.

Dus voor een optical mouse: NIET KOPEN!!!
Neem een goede oppervlakte en ik hoor jou niet meer zeuren. Dat jij zo''n kut oppervlakte voor jou muis hebt hoeft niet te betekenen dat optische muizen kut zijn..

Ik heb een optisch muis met een goede oppervlakte.. En ik baal als ik weer met een muis met een bal moet werken..

Optisch is de toekomst... :)

AKA Rinkel weblog

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 03:42 schreef 4POX het volgende:
Dat jij zo''n kut oppervlakte voor jou muis hebt hoeft niet te betekenen dat optische muizen kut zijn..
Ik heb een optisch muis met een goede oppervlakte.. En ik baal als ik weer met een muis met een bal moet werken..
Optisch is de toekomst... :)
Eerst passen mensen zich aan, aan de pc.
daarna passen we de muizen aan, aan de mensen.
en nu moeten we onze woonkamer aanpassen aan de pc...

Optisch of niet, de beste muis is die muis die geen eissen stelt.

Ik denk dat gyroscopishe muizen nog wel eens de toekomst kunnen hebben, want die hebben helemaal geen ondergrond nodig (al beweeg je vrij in de lucht)...

Ik vind een snijmat ideaal voor huidige muizen, zowel met als zonder balls... >:)

Verwijderd

www.ratpads.com

Wat is het vroeg trouwens :O

Maar goed, je hebt ook nog leuke 3M planken, of een uFunq, of hoe je het ook spelt.

En een RatPad is niet helemaal zwart. Er zit profiel op, en da''s dus ideaal Optisch muizen.

Verwijderd

Ratzpatz??? everglide???

zijn percies hetzelfde... allebei gaan ze doorbuigen en ligt je muis te wiebelen erop!!!

koop toch een fUNC! www.surface1030.de
zeer goed spoel!! je hebt 2 kanten een gladde en een ruwe...

Ik heb vooreen met een everglide giganta gewerkt maar vindt die fUNC veel beter... hij is ook niet dik zoals de andere. dus je pols wordt niet 1cm opgetild wat weer meer muis comfort geeft!

ik heb 2 muizen een optical en een boomslang.
De optical kan niet zo goed lezen van de everglide... het pijlte staat dan te trillen op je scherm... de boomslang is aan de onderkant heel nau en als er een scheve ondergrond onder zit merk je het meteen!!!

kortom fUNC rules!

Mzzls ShaDoW

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:26
Bij mij ligt hij ook gewoon op mn bureaublad. Ik heb zelfs een Intel muismat waar die op flipt :(

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 12:10

DaOverclocker

Overclocker for life...

ik heb hem op een schoolboek liggen, eentje met zwarte kaft...

dat werkt nog het beste

systeem specs

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik heb gewoon een normale muismat

werkt prima

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 22:24
Op zaterdag 26 mei 2001 02:31 schreef bubbie het volgende:
uhu, dat weet ik, maar bij mij werkt ie dus op de ene muismat beter dan de andere, dus mijn vraag is, of dat er geen ideale muismat hiervoor is...
Jawel, mijn muismat:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/derrewop/6.jpg

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Op zaterdag 26 mei 2001 07:54 schreef ShaDoW het volgende:

zijn percies hetzelfde... allebei gaan ze doorbuigen en ligt je muis te wiebelen erop!!!

koop toch een fUNC!
Hmm, sterke argumenten. Ik wil eigenlijk ook wel een goede muismat voor mijn Boomslang 2000 en dan wil ik ook zeker een echt goede hebben. Je verhaal over dat doorduigen klinkt op zich wel aannemelijk. Ik heb op de site van everglide in hun faq gelezen dat het soms voor kan komen dat de mat verbogen aankomt. Je zou hem dan "gewoon" weer terug kunnen buigen. Doordat die fUnc in een soort omhulsel zit heb je daar geen last van.

Toch vraag ik me af of er nergens in nederland een goede retailer van muismatten is....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een everglide maar die werkt dus niet met een optische muis heh, is zo''n ratpad op hetzelfde principe gebaseerd als een everglide op de kleur na dan of nie?

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 22:02
Ik denk dat muizen met ingebouwde zeer nauwkeurige gps-systemen de toekomst zijn ;)
Hmm, miischien een idee dat enkele tweakers kunnen uitwerken >:)

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Everglides en Ratpatz zijn van het zelfde materiaal.. alleen de vorm is anders.... zelf vind ik de ratpatz iets beter doordat hij meet voetsteuntjes heeft aan de onderkant en iets groters is...

Er is daardoor ook een rechtzaak geweest tussen kyle bennet (van hardocp&ratpatz) en everglide

En hij is er goed vanaf gekomen.... daarom mag je het woordje everglide niet laten vallen op het hardforum :) ze zeggen altijd it''s the E__________ word :)

Func is kewl.. je kan dus de surface uit de zwarte rubber halen en omdraaien voor de andere kant ( 2 kanten, ruw en glad )

mousclip holder zit er ook nog eens bij en een fokking mooie doos :) ... past goed bij de koekentrommel van Razer :)

Verwijderd

gewoon een muismatje van de hema eronder van 3piek ofzo :P

en hij werkt goed...heel af en toe als ie stil ligt trilt hij een beetje mar daar kan ik wel mee leven...

als ik um vastheb werkt hij perfect !!!

(echt hema :P)

Verwijderd

echt waar, een wit a4 tje is het beste!!!

Deze heeft een hele fijne micro structuur (8>

Probeer maar eens, het werkt goed!

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
Ik heb nu ook al maanden een wit A4tje eronder, maar na een uurtje flink gamen of dagje hard werken, kan ik het A4tje al weer vervangen: allemaal boebels door het vocht... ;)

De tafel die er onder zit is helaas geen optie...rood met zwarte houtstructuur, muis wordt gek.

op de fUnc site staat steeds bij elke muismat: "May NOT be Compatible with all Optical Mouse!".
Maar hoe weet ik nu of ie werkt?

Ik ben in het bezit van de volgende muizen:
Logitech Optical Wheelmouse (blauw)
Logitech iFeel Optical Wheelmouse (lichtblauw)
Logitech Optical Wheelmouse (rood)
Logitech Mouseman Optical Dual (die met 2 sensoren)
Microsoft Intellimouse Explorer 3.0

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

zonder mousepad vind ik maar niks daarom gebruik ik everglide pad en die glijd heerlijk :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

hmm.. deze is wel erg oud
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.