Toon posts:

[BC3] beeld zwart en continue gepiep :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb een vaag probleempje. Ik heb een epox moederbord en een athlon 1 gigje mat een bankie van 128 en 256 mb ram. Als ik lekker aan het gamen ben dan gebeurt er telkens iets raars of nadat de computer lang aanstaat. Me beeld word zwart en gaat uit en me computer blijft aan en gaat piepen en continue langzaam piepen. Totdat ik hem uitzet moet handmateig en effe wacht daarna doet alles het weer normaal. Me CPU wordt trouwens niet hoger dan 40 graden. Kan iemand me vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn :) word er :? van ....

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Voedings problemen misschien?
Kun je je 5v en 12v meten.. :Z

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Via KT133a chipset ?

probeer agp eens op 2x te zetten

Verwijderd

Is je geheugen goed?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 26 mei 2001 00:28 schreef newby het volgende:
Is je geheugen goed?
Dat is knap voor een Newbee want dit duid inderdaad op een geheugen probleem. Duw je geheugen eens aan of verwijder een voor een alle dimmetjes. (zet wel je PCtje eerst uit)

Success...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 00:50 schreef PiefPoefPaf het volgende:

[..]

Dat is knap voor een Newbee want dit duid inderdaad op een geheugen probleem. Duw je geheugen eens aan of verwijder een voor een alle dimmetjes. (zet wel je PCtje eerst uit)

Success...
LOL :D Als ik zo naar jouw profiel kijk ben je zelf nog behoorlijk een newby hier...

Ik ga voor de 1e twee reacties,
voeding (als het AMD is, keuze 1)
AGP settings langzamer zetten.

Greetz,
Hooi. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt voor de reacties....:) Ik heb inderdaad een AMD 350 watt voeding maar weet helaas niet goe ik het door kan meten. Ik heb wel gekeken in het bios en daar staat de agp op 2x en 64 M aan geheugen ruimte. Ik heb gisteren nog effe gesnuffeld en heb geprobeerd om een memtest te draaien maar ben daar maar na 2 uur mee opgehouden omdat ik dacht dat het niet goed ging. Heb ondertussen met 256 mb reepje op bank 1 zitten en me 128 mb op bank 4 zoals dat stond in het mobo boekie euh kan dat het zijn ?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Trek dat 256 reepje er effe uit.
Als het dan goed gaat, druk je alleen de 256 er in.
Wanneer dit ook goed gaat is je geheugen niet verrot, en zal je voeding het probleem zijn.
Je geheugen zijn wel beide van het zelfde soort.

Mmmmmmmmm, voordat je een nieuwe/extra voeding er in hangt, druk dan eerst effe beide modules er weer in en haal kaarten uit je systeem die je niet nodig hebt.
Bv. geluidskaart, modem, cd-rom speler los koppelen, brander oid.
Heb je dan geen problemen zal het zeker weten je voeding zijn.

Wat voor merk voeding heb je.

Ps. je videokaart wordt niet te heet.

|:( typen is moeilijk

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Thanks zal het effe proberen om te wisselen met me geheugenreepjes. Het zijn allebei pc133 modules. Ik zal ook alles effe leeghalen kijken of dat helpt. Het vreemde is inderdaad dat het alleen veelvuldig gebeurt als ik echt aan het gamen ben ik heb een TNT 2 kaartje maar nog nooit eerder problemen mee gehad. Ik zal even kijken want ik kan me moederbord tweaken op agp voltage misshien staat dat niet goed. Ik heb trouwens een chieftec 340 watt voeding en een anthec kassie met 4 fans op 5 volt dus echt warm word ie niet want me cpu schommelt rond de 38 en het systeem rond de 27.

Ik ga het nog effe proberen thanks :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens inderdaad een Via KT133a chipset *D

Verwijderd

ik denk persoonlijk dat het aan je videokaart ligt..

probeer het eens met een andere

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 26 mei 2001 03:11 schreef Hooi het volgende:

[..]

LOL :D Als ik zo naar jouw profiel kijk ben je zelf nog behoorlijk een newby hier...

Ik ga voor de 1e twee reacties,
voeding (als het AMD is, keuze 1)
AGP settings langzamer zetten.

Greetz,
Hooi. :Y)
LOL, Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/laugh1.gif ja gelukkig heb ik meer verstand van computers. Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/happy/xyxthumbs.gif

My name is not newbee

Greetz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1