[BC3] Voeding probs of iets anders???

Pagina: 1
Acties:

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
Hee luitjes,
Ik heb net mijn pc (zie sign) veranderd:
Videokaart - was Riva Tnt2, Nu Geforce 2mx Asus v7100
Geheugen - van 1x256 + 1x128 naar 2x 256sdram pc133

verder heb ik alle kabels geround die nog niet geround waren (mijn IDE kabels)
eerder had ik al de voedingskabels mooi bij elkaar getaped.

maar nu het probleem! Eerst deed ie et gewoon, maar nu start ie wel op alleen detecteert ie de Hd''s (2) en Cd-rom en Cd-rw speler niet meer!! (Primary master = none, primary slave = none, secondary master = none, secondary slave = none)
Het lijkt alsof ze geen stroom meer krijgen, want de cdrom''s gaan niet open en hun lichtjes gaan niet branden. heel vreemd, want mijn floppydrive doet et gewoon wel, en die zit op dezelfde kabel als de HD''s.

Ik heb mijn voeding nu acher mijn kast gehangen ipv erin, omdat ik wat weinig ruimte had binnenin. De stroomkabels zijn naar mijn weten allemaal goed.

Waarom doetie et niet??

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Ik heb mijn voeding nu acher mijn kast gehangen ipv erin, omdat ik wat weinig ruimte had binnenin. De stroomkabels zijn naar mijn weten allemaal goed.

Zou je voeding niet sluiting maken met je kast ofzo :?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Boeie
Nee dat is het niet, heb er nu een andere voeding naast staan, en dan doen ze het ook allemaal niet. Heb ook al andere (normale 100% goeie) IDE kabels getryed.
als ik de IDE kabels eruit trek, dan doen de cd-rom spelers (althans het open en dichtgaan en de lampjes) het wel....

Misschien een defecte IDE controller op het mobo?? (don''t hope so)

Verwijderd

zal idd best een defecte controller kunnen zijn. Heb je de IDE kabels ook draadjes losgesneden, of alleen samengebonden. Dan zal je best kortsluiting gemaakt kunnen hebben, en zo je controller keduuk gemaakt hebben.

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 22:23 schreef NrGBoeie het volgende:
[..]

verder heb ik alle kabels geround die nog niet geround waren (mijn IDE kabels)
eerder had ik al de voedingskabels mooi bij elkaar getaped.

maar nu het probleem! Eerst deed ie et gewoon, maar nu start ie wel op alleen detecteert ie de Hd''s (2) en Cd-rom en Cd-rw speler niet meer!! (Primary master = none, primary slave = none, secondary master = none, secondary slave = none)
Het lijkt alsof ze geen stroom meer krijgen, want de cdrom''s gaan niet open en hun lichtjes gaan niet branden. heel vreemd, want mijn floppydrive doet et gewoon wel, en die zit op dezelfde kabel als de HD''s.
Eeeuhm... ligt dit voor de hand of ligt dat aan mij :? Je zegt zelf dat je je kabels geround hebt... en je spul wordt niet meer gepakt... andere IDE-kabels maybe |:( ???

correct me if i''m wrong!

• Boeie
Heb idd om de 2 draadjes een stukje gesneden en uit elkaar getrokken. Maar heb geen draadjes blootgelegd! 100% niet.

zeer vaag

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 22:53 schreef NrGBoeie het volgende:
Nee dat is het niet, heb er nu een andere voeding naast staan, en dan doen ze het ook allemaal niet. Heb ook al andere (normale 100% goeie) IDE kabels getryed.
als ik de IDE kabels eruit trek, dan doen de cd-rom spelers (althans het open en dichtgaan en de lampjes) het wel....

Misschien een defecte IDE controller op het mobo?? (don''t hope so)
sorry, nie gelezen }:O
/me -=> |:(

• Boeie
Het lichtje van de HDD''s blijft ook de hele tijd branden... what could that mean??
Pagina: 1