[BC3] 250 watt genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Absoluut 300 Watt met zo''n systeem

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
maar voor de zekerheid maar 350 doen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Doe dan maar een 550 Watt ;)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

431 dan .. gulden middenweg :)

• BC3 Victim
ja ik bedoelde voor de zekerheid 350 watt , want ik wil mijn geforce nog gaan koelen want er zit zo''n zwart standaard blokje op en mijn hd''s wil ik gaan koelen!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Owjaaaa, helpdesk heeft een enermax in gedachten... ;)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20
stelt u niet aan, mijn systeem loopt op een 235W max voeding, en hoe :7
;)

Verwijderd

Seasonic zijn heel stille 300 W psu-tjes. Laatst een test in C''T.

• BC3 Victim
dus 300 watt zeker genoeg ?
en allemaal bedankt voor jullie reactie!!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb 250 watt

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op vrijdag 25 mei 2001 20:48 schreef Bierkameel het volgende:
Ik weet wel zeker dat je voeding dat niet trekt :)

Die AMD en Geforce zijn echte stroomvreters.
Is dus een beetje onzin.

Ik heb in mijn systeem een 235 Watt voeding!!

GeForce 2 vreet minder dan GeForce 1

Denk wel dat ie dat trekt

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Hij zal het mischien wel trekken maar het is nooit goed als je aan het max van je voeding zit.
Je kan beter een beetje reserve hebben want dan word ie ook niet zo warm.

Alle proemn in n drek

• Exirion
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 20:54 schreef GKLQuake het volgende:
stelt u niet aan, mijn systeem loopt op een 235W max voeding, en hoe :7
;)
Een Duron @1GHz met een TNT kaartje trekt IETS minder stroom dan een Thunderbird @1,33 met een GTS kaart bij. SB Live wordt ook aardig heet, dus trekt ook redelijk wat stroom.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
Ik heb een 250 watt voeding in mijn pc kast
specs: AMD thunderbird 1,33 Ghz
msi K7T TURBO
Leadtek winfast Geforce II 400 (64 MB)
30,9 gig ata 100 7200 Rpm
scsi kaart + schrijver + HD
256MB 133 Mhz geheugen
IBM etherjet 10/100 netwerkkaart
soundblaster live 5.1

IS EEN 250 WATT VOEDING VOLDOENDE ?want ik heb problemen met mijn adsl usb modem !!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik weet wel zeker dat je voeding dat niet trekt :)

Die AMD en Geforce zijn echte stroomvreters.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

ik zou er een 300W (of meer) inzetten...

Verwijderd

Ach ja..
mijn broer heeft een TB800@800 met een slok geheugen en een VooDoo5. Mobo is KT7-RAID.
(En nog wat SCSI reut..)

De eigenwijs had daar ook een 235 watter in "Nou gaat toch prima waarom zou ik.."

Het gekke was alleen dat de RAID poorten bij gebruik onmiddelijke restarts veroorzaakten.
Hebben we vaak naar gekeken en niet te verhelpen..

Dat was dus mooi wel de voeding, 400 watt NONAME erin en weg zijn Uw problemen.... ;)

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Merk van de voeding is ook interessant. Een shit/noname voeding van 250W geeft "gegarandeerd" problemen, terwijl bijv. een Aopen 250W hiermee best kan werken.

Ik heb zelf met een 250W Aopen gewerkt op mijn huidige systeem, werkte perfect, alhoewel ik geen GeForce in m''n sys heb. Overigens valt het stroomgebruik van de GeForce II ook wel mee t.o.v. een GeForce I.

En dat je "problemen" hebt met je ADSL modem zegt hier niks over.. beschrijf je probleem eerst, wie weet ligt het aan heel iets anders...bijv. dat USB soms niet goed werkt met AMD processoren. Daar heeft M$ een mooie UHCD patch voor, te vinden op Asus CD''tjes of op de M$ website. Ik heb bijvoorbeeld gehad dat mijn optische muis uitviel boven de 136 Mhz FSB. Gewoon lampje uit. Patchje erover en het werkt weer prima (tot zelfs 170 Mhz).

Concrete Loop Watercooling

• Avenger84
  • Laatst online: 25-05 14:00
hoeveel Ampere komt eigenlijk uit pv voedoingen, moet namelijk nog een versterker aansluiten..

• WouterG
  • Laatst online: 21:33

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik had eerst een target voeding van 250 watt, maar ik had gewoon vette problemen. Spontaan rebooten enzo. Maar sins ik die voeding heb vervangen door een 350 watt, zijn al die problemen in een keer opgelost.

• Initial G
Op vrijdag 25 mei 2001 22:02 schreef Exirion het volgende:

[..]

Een Duron @1GHz met een TNT kaartje trekt IETS minder stroom dan een Thunderbird @1,33 met een GTS kaart bij. SB Live wordt ook aardig heet, dus trekt ook redelijk wat stroom.
Zo''n T-Bird trekt maar 12W meer, ik heb t gecheckt met radiate, en mijn TNT2 verbrand ook heel wat calorietjes hoor...

Ik had met mijn ouwe systeem ook nog een 60W peltier op mijn celeron366@633 gehad, dat gaf ook geen problemen, duss

• BC3 Victim
heb met onderstaande systeem nogal wat probs in games (dual boot win me en 2k)
in 2k lopen ze na enkele minuten vast, in me na een dik uur ofzo

ik gebruik een 250 watt voeding
heb mijn pa zijn 235 aopen es geprobeerd, zelfde prob,...zou een 300 dit oplosse ?

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 12:05 schreef GKLQuake het volgende:

[..]

Zo''n T-Bird trekt maar 12W meer, ik heb t gecheckt met radiate, en mijn TNT2 verbrand ook heel wat calorietjes hoor...

Ik had met mijn ouwe systeem ook nog een 60W peltier op mijn celeron366@633 gehad, dat gaf ook geen problemen, duss
12 Watt meer op de 5 volt van de voeding is al 2,4 Ampere, en het verschil tussen een 250 en 300 voeding watt is ongeveer 2,5 Ampere op de 5 volt lijn....
(Maximum stroom afgifte)
:Y)

• p_m
  • Niet online

p_m

3 0 0 _ W a t t

GeForce: vreet vreet jum jum
Thunderbird: jammie vreeeeet hap smikkel smek

Putting the bit in Biton since 1997

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:34

fv

-------------------> hiero

Sorry hoor, maar dat gel#l iedere keer over die voedingen :( . 250 Watt kan prima als het maar een beetje een goede is. Draai nu ook hier met een 1.33GHz/266 :) + een hele hoop hardware zooi (2xCD, 3xHD, DV500, audio, modem, Gforce2 MX [op max]). Geen enkel probleem! Ik denk serieus dat het stroom verbruik van de computer heel erg wordt overschat!

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Initial G
Op zaterdag 26 mei 2001 16:57 schreef fv het volgende:
Sorry hoor, maar dat gel#l iedere keer over die voedingen :( . 250 Watt kan prima als het maar een beetje een goede is. Draai nu ook hier met een 1.33GHz/266 :) + een hele hoop hardware zooi (2xCD, 3xHD, DV500, audio, modem, Gforce2 MX [op max]). Geen enkel probleem! Ik denk serieus dat het stroom verbruik van de computer heel erg wordt overschat!
Amen

• FreeRider
Op zaterdag 26 mei 2001 08:23 schreef -Avenger- het volgende:
hoeveel Ampere komt eigenlijk uit pv voedoingen, moet namelijk nog een versterker aansluiten..
Aopen FSP250-60GTW (250W):

+ 3.3V : 14 A
+ 5.0V : 25 A
+12.0V : 8 A

Enermax EG365P-VE (350W):

+ 3.3V : 32 A
+ 5.0V : 32 A
+12.0V : 17 A

Beide voedingen kunnen dus goed een Thunderbird op 1.37 Ghz "voeden". Versterker op je PC voeding :? Achterop misschien ?

• Avenger84
  • Laatst online: 25-05 14:00
wil hier eigenlijk nog nie teveel over kwijt omdat ik op dit moment erg hard bezig ben met m''n kast

over een week of 2/3 denk ik hem wel af te hebben

Verwijderd

Ik zou voor de zekerheid toch voor een 300 watt voeding gaan. Het liefst zou ik dit zooitje ook in een bigtower gooien. Dit TB 1333 kan heel erg heet worden en dat is ook slecht voor je mb-temp. Een casefannetje kan dus ook geen kwaad. Ik zou zeggen koop een Aopen Bigtower met 300watt voeding ofzo of neem een miditower met een 300watt voeding. Het zal je zeker niet in de weg staan.

• BC3 Victim
TIP: Enermax 350watt

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:04

FFF

Op zaterdag 26 mei 2001 16:57 schreef fv het volgende:
JUIST.
het gaat om de kwaliteid van de voeding, als je een goedkoop kastje, met 250 watt voedingkje koopt, draait het misschien niet. Maar als je gewoon een goede losse voeding koopt, draait het gewoon perfect, ik zou voor een 300 watt of 350 watt gaan. als je bijvoorbeeld een Enermax koopt zit je altijd goed, als iik een nieuwe zou moeten kopen, wordt het dus zeker een 300 , maar da''s i.v.m uitbreidingsmnogelijkheden, en grote hoeveelheid koelers.

• Daan
  • Laatst online: 17:05
>> Moved vanuit Die-hard Overclocking & Case Modding aangezien dit beter past in HA.

Verwijderd

Voeding nodig? ALTIJD antec nemen... 100% stabiel

• BC3 Victim
Zet er een (oudere) voeding bij, wel parrallel dan anders verkloot je je hele computer. Dat lijkt mij veel goedkoper!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
Op vrijdag 25 mei 2001 22:02 schreef Exirion het volgende:

[..]

tb@1350, gts kaartje en sblive --> op 250 watt hier :7

Verwijderd

250W is in de meeste gevallen meer dan zat, ten zij je bezig gaat met een Peltier koelelement.
Een goede 250W(Aopen, Enermax, Antec) is nog altijd beter dan een brakke 300W(Target, JNC etc..)

• FreeRider
Hmm ben nu wel benieuwd naar de reactie van Julian, en natuurlijk of die UHCD patch heeeft geholpen... Als de rest van zijn sys het verder goed doet...

Verwijderd

Nou jongens,
niet zo eigenwijs doen

1) Kijk wat een Tbird 1333/1400 aan vermogen soupeert. Radiate rekent je voor ca.75 Watt
2) De CPU wordt gevoed uit de 5 volt. (Niet de 3.3 of 12 Volt)
3) Dat betekent dus 75/5= 15 Amperes alleen al voor de CPU

Voor de rest van het systeem heb je al gauw een 7 tot 10 Amperes extra nodig.

Het rendement van de spannings conversie is ca. 85% voor een 3fase en 60% voor een 2fase.. Zeg maar 70% voor het gemiddelde.

1/3 verlies X 15=5 Amperes.

15+5+7= 27 Amperes moet je voeding eigelijk kunnen leveren op de 5 volt lijn om soepeltjes een NIET ge-OC''de TB 1333/1400 te kunnen voeden.

Trek je plan daarop zou ik zeggen. Als je een voeding gaat kopen, zoek naar een exemplaar dat tot 30A gegarandeerd is bij 5 Volt..

Vertrouwen op de ''overklokbaarheid'' >:) van de voeding lijkt me niet echt handig.

(8>

Verwijderd

250Watt is echt genoeg. Een goede(merk) 250Watt dan wel. Zelf heb ik een 250Watt FKI voeding en mijn PC draait 100% stabiel.

Abit KT7, T-bird700@900, 256MB, TNT2Ultra, Adaptec2904, SB live!, PCTV Pro, Eicon ISDN, 3Com NIC, Maxtor 20GB, Maxtor 30GB, UltraPlex, PlexWriter, Yamaha8424E, ZIP, Floppy. Verder nog een Alpha+ Delta HP, 120MM front intake en 80MM outlet.
Pagina: 1