Toon posts:

[BC3] nieuwe pc, maar geen beeld?? !!help!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb dus mijn nieuwe pc onderdelen vandaag binnen gehad, en ben alles aan het monteren geweest, na een paar uur beunen was hij klaar voor het grote moment.

ik druk op de powerknop, alle led''s van mijn cdrom''s gaan aan, mijn hd-led gaat aan, mijn toetsenbord led''s gaan aan. maar geen beeld.

vervolgens heb ik alles er uit getrokken 1 voor 1, en met alleen een proc, dimm, videokaartje en toetsenbord werkt het nog niet.

ik hoor geen piepjes terwijl mijn speakertje goed is aangesloten.

ik heb het intussen met 2 videokaartjes geprobeert. een agp (nwe kaart nog nooit gebruikt) en een pci, het videokaartje waar ik nu in een andere pc dit bericht mee typ. (idem voor het beeldscherm)

HELP, wie kan mij suggesties geven voor dit probleem, ik heb namelijk dagen moeten dromen van deze pc en nu heb ik alles thuis.

SPECIFICATIES:
abit kt7a
amd tb athlon 1.0 axia
pc133-kingston geheugen (2x 256)
gainword GF2mx 64mb agp
standaard t-bord

maxtor 7200 30,7gb
cdrom aopen52x
dvd liteon12xbla
cdrw aopen 12xbla
creative sb live5.1

en waterkoeling, dat is de reden waarom ik een paar uur bezig ben om alles in die kast te krijgen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
aai...duid op een kapotte mobo....hoop dat je pcshop morgen open is...anders ben je echt de &$^@.....echt gewoon zeer KUT is zoiets...ja heb ik inderdaad ervaring mee..
enne heb je anders een andere pc waar je geheugen/video/proc enzo op kan uitprobere?
dan weet je zeker waar de fout zit, maar ik zou zeggen het mobo...of eventueel de processor...maare dan piept ie niet...
enne voeding????
kan ook nog..best wel onwaarschijnlijk....
in ieder geval veel suc6!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb intussen alles opnieuw er in gestoken behalve mijn proc. ook de voeding dus, aangezien mijn cdrom ledjes gaan branden neem ik aan dat die voeding goed is.

mobo is vandaag binnen gekomen, ik hoop niet dat die kapot geleverd is.

• BC3 Victim
oja...k ben inderdaad niet echt wakker....neej hou het op de processor of je mobo...ik zou zeggen die laatste...test m anders in een andere pc, met hetzelfde slot, onderklokken (ik neem aan dat je geen snellere of gelijke hebt) kan natuurlijk geen kwaad

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nou heel het boeltje weer eens uit elkaar aan het halen, zodat ik er wat beter bij kan.

belangrijk is nu dat het werkt, en niet dat het mooi in de kast zit.

over eeb uurtje heb ik alles wel weer aangesloten. als het dan niet werkt moet ik eens een uitwisselingsproject houden met een vriend van me, die ook een tb heeft

• BC3 Victim
ja idd....lijkt me het beste, kijk alleen uit dat je niet zijn mobo sloopt omdat bijvoorbeeld jou processor ergens sluiting maakt ofzo...door een productiefout ofzo...je weet nooit...
in ieder geval dus suc6 (ja nog maar n keer)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:24
Het zal best kunnen zijn dat er iets kapot is gegaan door statische lading ( heel shit!)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

het KAN je voeding ook zijn die te weinig prik leverd, had ik voor iemand een duron 800 op een 235Watt moest dumpen, en nee, dat gaat natuurlijk niet :P

• BC3 Victim
Bij mij is het altijd het geheugen geweest. Anders hoorde ik altijd een piep of zo.

Trek alles eruit behalve je cpu. Als je dan niks hoort (normaal hoor je dan dat je geen geheugen geinstalleerd hebt), dan ligt het aan het mobo of de cpu.

• BC3 Victim
bij geen geheugen hoor je errug vaak pieppieppiep...enz

Verwijderd

Tis jammer dat ik dit moet zeggen:

Dit probleem zie ik heel vaak voorkomen bij Abit KT7a''s

Heb het probleem zelf ook gehad en heb het bordje terug gebracht. Ik kreeg gelukkig een nieuw bordje mee (zelfde type) en probleem was opgelost.
Volgens de dealer (computerland , eindhoven) kwamen er de laatste maanden heel veel KT7a''s terug.

Het werd op een gegeven moment zo erg dat ie er over ging denken om ze uit het assortiment te halen.

Niet echt geweldig dus :(

Verwijderd

Uitzetten , stekker eruit halen/ voeding uitzetten , stekker erin / voeding aanzetten , opnieuw aanzetten werkt wel?

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Piepjes komen ook vaak na een reset.

Je fan staat natuurlijk op de juiste aansluiting (fan 1) met rpm sensor!?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
ikbenveldmuis:
dankje voor je suck6wens.

milanese:
ik heb een 300w voeding, dat moet voldoende zijn.

CPUgevraagd:
zonder geheugen, geen piepjes, ik ben bang dat mijn mobo niet werkt, want mijn cpu heb ik al eens op een ander mobo werkend gehad

Noisema:
Ik hoop echt dat je ongelijk hebt, helaas kan ik nou niet even terug naar de winkel :'( (ik kom trouwens ook uit ehv.)

James_Watt:
ik heb een fan op 1 en eentje op 2, allebij met rpm sensor. deze beginnen trouwens te draaien als ik hem "aan" zet.

Ik heb geen zin om mijn mobo terug te sturen eigenlijk. hij komt van gistron.com en dan moet ik dus weer een week wachten op mijn nwe pc :(

iemand dus nog suggesties? |:(

Verwijderd

Luister als je geen waarschuwings beepjes hoort, lijkt me: proc. geheugen en videokaart uitgesloten..... en ook omdat je PCI hebt geprobeert.

Ik denk dat er een probleem is met je monitor, kan je een andere proberen???

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Dood mobo is tevens het enige wat ik kan bedenken... :'(

[copy]
Nothing happens when I try to boot, or only fans start. What''s wrong?
Try clearing the CMOS using the jumper on the motherboard (disconnect from the mains power first). It has been reported that this can solve the occasional inexplicable problem of the machine suddenly failing to boot after months of faultless operation.

If you have BIOS version WW or WZb00, and you get four beeps (some people describe it as more of a siren) and then the machine shuts down, this is because these versions of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on FAN1 header. Make sure you attach a fan to this header! In some cases a loose connection can also cause this - try spreading the pins a little. BIOS WZb01 and later have this functionality disabled by default, and it can be enabled in the BIOS. Note - only fans with a three-wire cable can supply a tachometer signal. If your fan only has two wires then even if it is connected to FAN1, the motherboard will not see a speed. In this case never use BIOS WW!!

Otherwise, the most common cause for this is if the CPU is incorrectly seated in the motherboard. Try, try then try again! Also, if using an AGP graphics card, check it is seated correctly. Try without AGP card screwed into slot - this can sometimes cause the AGP card to rest in the slot at an angle. Again, try then try again - have you seen how fine the AGP edge connectors are?! Also try reseating your DIMMs (you may have to press them very hard into their sockets!).

Is your motherboard power cable securely attached to the motherboard? If this is loose or not properly seated you will experience this sympton.

Try reseating the memory - this has been reported as causing this symptom.

Have you accidentally moved the SMB1 jumper on the motherboard - this can cause these symptoms?

Have you set the correct CPU speed in the BIOS? If not, remove your power lead from the computer case, clear the CMOS with the jumper on the motherboard and then reconnect the power. Reboot and immediately hit Delete to go into the BIOS setup. Enter SoftMenuIII and set the correct CPU speed.

Another cause of this problem can be if you have a short-circuit on your motherboard due to the way you have mounted it in your computer housing. Check the traces near your mounting studs, and generally make sure there is no contact whatsoever between the PCB and any part of the case.

Have you correctly connected the case''s power switch to the "Power On" switch header (pins 8-9) on the PN1 header on the motherboard?

If you have tried unlocking your CPU using the "pencil trick", a badly joined bridge can cause this.

Is you heat sink installed the correct way round? Most Socket A heatsinks include a "notch" that determines it''s orientation. One user reported problems on three different installations due to the heatsink being installed the wrong way round and hence being at a slight angle and presumably either shorting out some of the bridges or failing to make contact with the CPU core.
[paste]

Maybe kan je hier wat mee...

• Mex

Mex

My system won''t power on unless I unplug and plug back in the power supply. What can I do?
If you find that your system cannot power-on on its own, and must be unplugged and re-plugged each time you need to do so, first clear the CMOS jumper to remove any "garbage" CMOS data reset the BIOS settings to their defaults. First, turn off the system. Then move the CMOS jumper from its default 1-2 location to the 2-3 position for several seconds before moving it back. Turn on the system and press the <Del> key to enter the BIOS setup screen. Set the correct CPU speed, then save and exit the setup screen.

Why i suddenly fail to power on my system?(KT7/KT7-RAID)
If you ever penciled the L1 bruge on the CPU surface. Unseat the CPU and clean the surface by a rubber carefully. Clear CMOS via jumper than power on the system.

Kijk anders hiero ff

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:58
mobo zonder cpu geheugen enzut moet ook piepen
probeer dat?
(zal of piep klacht dode cpu of piep klacht dood geheugen geven dan)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 21:18 schreef -KOD- het volgende:
Luister als je geen waarschuwings beepjes hoort, lijkt me: proc. geheugen en videokaart uitgesloten..... en ook omdat je PCI hebt geprobeert.

Ik denk dat er een probleem is met je monitor, kan je een andere proberen???
die monitor werkt, ik heb hem van een andere pc af getrokken, en op die pc werkte da ding. 30min geleden tenminste.

ik krijg allemaal goede ideeën maar helaas, zijn het geen oplossingen. ik ga nu ff een joint roken en helemaal ergens anders aan denken. als iemand nog suggesties heeft hoor ik ze graag, maar zoals het er nu uit ziet ga ik maandag gistron bellen, en vragen hoe ik een nwe plank thuis krijg.

Verwijderd

Ik heb zelf laatst PERCIES het zelfde gehad alles in een andere pc gedaan, maar alles was goed behalve het mobo''tje, heb een nieuwe gekreegen :)

• Mex

Mex

Op vrijdag 25 mei 2001 21:34 schreef Qorne het volgende:
Ik heb zelf laatst PERCIES het zelfde gehad alles in een andere pc gedaan, maar alles was goed behalve het mobo''tje nieuwe gekreegen :)
Was het ook een KT7A?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 21:31 schreef nitenite het volgende:
mobo zonder cpu geheugen enzut moet ook piepen
probeer dat?
(zal of piep klacht dode cpu of piep klacht dood geheugen geven dan)
ik heb nog geen enkele piep gehoord, ook niet in deze opstelling.

wel hoor ik mijn speaker een (heel zacht) geluidje maken op het moment van power on.

Verwijderd

Nee een A-Open

Verwijderd

Helaas jonge....... als t dus ook monitor is..... toch raar dat je ledjes aangaan... vind ik dan... maar ben geen expert op kapotte mobo''s

Je weet echt zeker dat monitor goed aangesloten was??? Ik weet hoe lame dat klinkt maar ik spreek uit eigen ervaring met vaak enorme problemen die simpeler waren dan ik kon bedenken :)

Tja die CMos reset is een idee. die ik hoorde voorbijkomen...... wel ff stekkertje eruit ;)

en anders suc6 met je nieuwe mobo

Greetz
Pagina: 1