[BC3] Geheugen rot :-(

Pagina: 1
Acties:

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 16:25
Hoi,

Wat kan het gebeurd zijn dat mijn beide dimmen (128 MB pc133) kapot zijn ?? Ik heb sinds gisteren allerlei geheugen fouten onder win2k ook de nodige Kernel_trap_errors wanneer ik Visual c++ run en daarbij in het geheugen ga graven.

Ik heb toen GoldMemory v5 gedownload en deze over mij dimmen heen gegooid eerst met allebei er nog in, na 2% komt ie al met de eerste fouten. Dus ik denk ff een bankje eruit. Toen kwam ie na 70% :(. Dus ander bank erin FLOP na 7% :(.

Ik heb hier nog nooit iets van gemerkt, tot gisteren. ik heb pc133 dimmen die gewoon op 100 draaien. (ja ik weet t niet overklokt).

Hoe kunnen ze dus ineens rot zijn. Of kan het gewoon zo zijn dat ik er niet eerder iets van gemerkt hebben.

Of kan het het Mobo zijn ?

Nou ja ik vindt het vaag ...

Verwijderd

Probeer met een zacht gummetje de contacten van je dimm''s schoon te maken. Niet te veel lompe kracht bij gebruiken.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Alle 2 ineens naar de klote lijkt me heel erg stug, vooral omdat geheugen al niet makkelijk kapot gaat volgens mij...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 25 mei 2001 19:14 schreef MacDweal het volgende:
Probeer met een zacht gummetje de contacten van je dimm''s schoon te maken. Niet te veel lompe kracht bij gebruiken.
eeuh...glasvezelstift noemen ze dat...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

een beetje te hoge spanning door een verneukte voeding of mobo en ze zijn naar de tering.

• SiNisTrAD
hmm net een dimm in mijn vaders PC gehad.
hij ging helemaal foutloos door de test. Dit lijkt mij een rotte A7V of niet ?

Morgen ochtend mijn vaders dimmen eruit en de mijne een voor een testen.

• SiNisTrAD
hmm ook gummen mocht niet baten.

Volgens mij is t nu toch echt het moederbord ...

ik denk dat ik maar eens terug ga .. ik heb nog garantie

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb gister twee geheugen bankjes letterlijk laten smelten. ging iets niet helemaal goed en ik zag een vonkje en toen begon het zeer te stinken in me kamertje :)

• tsjech@
  • Laatst online: 14:53
Zijn allebij de dimmen van hetzelfde merk, soms kan dat nog uitmaken bij sommige mobo''s

• SiNisTrAD
Op vrijdag 25 mei 2001 20:37 schreef Clithopias het volgende:
ik heb gister twee geheugen bankjes letterlijk laten smelten. ging iets niet helemaal goed en ik zag een vonkje en toen begon het zeer te stinken in me kamertje :)
dat is er bij zeker niet gebeurt want ik heb mijn kast al zon 3 maanden niet open gehad ( de vorige keer was 128 MB erbij)

• SiNisTrAD
ja nu snap ik het helemaal niet meer.

De beiden dimmen zijn goed getest in mijn vaders PC. Ik steek een dimm (64 MB pc100) op mijn A7V... doet ie t ook goed :? :?

Hoe kan dit nu ?
64MB PC100 op Intel board OK
64MB PC100 op Asus board OK
128MB PC133 op Intel board OK
128MB PC133 op Asus board ERROR

Kan iemand mij misschien nog wat hints geven. Wordt die 64MB misschien anders getest ofzo ?

• SiNisTrAD
Yep allebei exact hetzelfde.

• tsjech@
  • Laatst online: 14:53
Ik zou het gewoon terugbrengen, ik heb het een keer met 128MB 133MHZ SD-Ram gehad van Funprice, In een PC-Chips mobo kreeg ik ook direct blauwe shermen en kon ik niet eens windows98se volledig installeren in mijn eigen abit KT7a en een QDI mobo kon ik wel win98se installeren, maar daarna kreeg ik af en toe een foutmelding, er zit dus wel verschil in hoe gevoelig sommige mobo''s voor foute geheugen-dimms zijn.
:)Ik kreeg meteen een nieuwe toen ik de vertelde wat voor meldingen ik steeds kreeg.

[edit] waarom doen me smileys het niet:(??

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
[edit] waarom doen me smileys het niet:(??
een spatie voor en na de smily doet wonderen :)

• SiNisTrAD
en ik wordt hier niet goed van :( echt wel rot !!
Afbeeldingslocatie: http://www.pdsecure.nl/kasper/Memerr2.JPG

• SiNisTrAD
hmm ik heb nu ook memtester geprobeerd en na 1800% heeft ie nog geen fouten gevonden ... vreemd.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:34

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Heel gek, maar controleer je HDD eens op bad sectors. Ik zie deze fouten vaak in mijn werk en in 95% van de gevallen heb je een bad sector (of meerdere).

I play my enemies like a game of chess...

Pagina: 1