[BC3] Wie heeft er een PDA?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 20:54

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Ik wilde eigenlijk wel eens weten wie of er al veel Tweakers met een PDA zijn. Ik heb er laatst zelf 1 gekocht... de Palm IIIxe voor 400 piek (inclusief leren hoesje :))

Misschien dat het ook een ideetje is om een aparte hoofdgroep te maken binnen harde waren voor PDA''s. Aangezien er steeds meer mensen zijn die zo''n ding hebben of er 1 willen kopen lijkt het mij wel een goed plan.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:43
zie www.palmclub.nl

(visor dlx by the way)

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 09:41
Palm IIIe met 4 MB!! Jaja, dat is mogelijk!
Aristos

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Palm IIIe met 4mb, Tja als je daar je geld aan wil uitgeven... 8mb gaat er zelfs ook in. Kost alleen meer dan een nieuwe Palm. Plus je rom is nogsteeds niet te flashen.

Ik heb om die reden een Palm IIIc gekocht en mijn IIIe doorverkocht. ;)

Een apart forum topic zou cool zijn.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:28
IIIxe, dat is de mijne :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Palm IIIc (8mb, kleuren) :9

Verwijderd

Ik heb een Palm Vx, en hij bevalt prima!!! En een apart forum zou mooi zijn.

Had trouwens pas een ''fatal exception'', kun je het voorstellen op de Palm, haha!

Verwijderd

Als ik geld heb ga ik eens een Psion 5MX halen , toetsenbordjes zijn leuker voor PDA-games :) .

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Casio Cassiopeia E-125 hiero.

Typische ''rich-kid-toy'', eigenlijk veels te duur maar het ding is dan ook wel BOTERGEIL met z''n 16-bit superscherpe beeld, retesnelle CPU, Word, Excel, Outlook, PocketQuake, PocketDoom, routeplanners, Internet Explorer, voicememo''s, ECHTE handschriftherkenning (naast graffiti), etc. etc. etc.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

wat kan je eigenlijk met zo''n PDA?? is het wel handig?? kan je er op tekstverwerken?? zit toch geen toetsenbord op?? ik wil namelijk die sony kopen die ene met kleuren scherm die is wel vet :)

pocketquake ?? is dat wijs??

• BC3 Victim
Palm IIIC hiero

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb een palm m105, en het is voor mij hoofdzaak dat ie agenda is, voor de rest zijn spelletjes op zun tijd leuk, en veel zooi staat er al weer op......

wat ik me afvroeg, heeft r iemand misschien al een nieuw frontje voor gehaald

dat zilveren, ik ben benieuwd hoe dat staat (voor 60 piek) zwart klepje, zilveren voorkant, zwarte achterkant

lijkt me niet mooi

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:55

Kettrick

Rantmeister!

Op vrijdag 25 mei 2001 19:35 schreef curry684 het volgende:
Casio Cassiopeia E-125 hiero.

Typische ''rich-kid-toy'', eigenlijk veels te duur maar het ding is dan ook wel BOTERGEIL met z''n 16-bit superscherpe beeld, retesnelle CPU, Word, Excel, Outlook, PocketQuake, PocketDoom, routeplanners, Internet Explorer, voicememo''s, ECHTE handschriftherkenning (naast graffiti), etc. etc. etc.
Ik heb daar ook eens mee gespeelt jah.

die dingen zijn erg fun inderdaad..

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat opvalt, is dat veel mensen een palm hebben.
Is dat vanwege de prijs/kwaliteit?
Want ik heb es met zo''n compaq geval gespeelt, en dat was echt lache.
Dat windows cd werkt nog best aardig.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:28
Hij is echt mooi, heb er zelf ook even naar mogen kijken :) Maar er zit zoveel onzin op enzo, lijkt me niet echt geschikt voor simpel agenda beheer, en buiten dat. Daar is tie te duur voor 1300 piek voor iets dat de meesten ook met een Palm van 500 kunnen doen (agenda en notes), dat zal het zijn?

Flickr | Lego collectie

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 20:11 schreef fox666mulder het volgende:
Wat opvalt, is dat veel mensen een palm hebben.
Is dat vanwege de prijs/kwaliteit?
Want ik heb es met zo''n compaq geval gespeelt, en dat was echt lache.
Dat windows cd werkt nog best aardig.
in mijn geval prijs, ik ben student dus om 1000 piek voor zoon ding neer te tellen, vindt ik net te veel, en omdat ik in wat reviews had gelezen dat de m105 zonder probs dingen kon die de Vx ook kon, is mijn keuze daarop gevallen......

en kwaliteit zit altijd wel snor,

Verwijderd

Visor Deluxe Blue, met winjam mp3 module. Owja, en een Stowaway toetsenbord })

Hij kostte toen DM599 bij de duitse Mediamarkt :)

• BC3 Victim
Op vrijdag 25 mei 2001 19:52 schreef normal888 het volgende:
wat kan je eigenlijk met zo''n PDA?? is het wel handig?? kan je er op tekstverwerken?? zit toch geen toetsenbord op?? ik wil namelijk die sony kopen die ene met kleuren scherm die is wel vet :)
PocketWord is redelijk compatible met desktopword, en zodra je het gewend bent schrijf je op zo''n ding teringsnel.

Het beste kleurenscherm is trouwens volgens de critici van de Cassiopeia, vandaar mijn keuze.

Het ding speelt trouwens ook MP3''s door de PocketWindows Media Player (was het bijna vergeten :) )
pocketquake ?? is dat wijs??
Nee :) 7fps of zo, maar wel geil dat het kan op zo''n ding. Kan niet alles verwachten als je bedenkt dat het allemaal integer-stamp CPU''s zijn in die dingen.

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:07
Heb een casiopeia 105.

Achteraf gezien eigenlijk zonder van me geld. Ik gebruik het ding nauwelijks. Alleen op vakantie is het leuk om direct foto''s te emailen naar het thuisfront, maar dat is dan ook alles. (ohja, in het vliegtuig natuurlijk doomen en patience :) )

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op vrijdag 25 mei 2001 20:19 schreef J.A.M.F. het volgende:
Visor Deluxe Blue, met winjam mp3 module. Owja, en een Stowaway toetsenbord })
ik heb dan alleen de zwarte en een soundgood mp3 module en geen keyboard.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

die casio heeft toch windows CE?? is dat beter dan die palm dingetjes??

Verwijderd

De soundgood is idd veel beter, maar een gegeven paard enzo... ;)

• BC3 Victim
Op vrijdag 25 mei 2001 20:26 schreef normal888 het volgende:
die casio heeft toch windows CE?? is dat beter dan die palm dingetjes??
Windows for Pocket PC zelfs (oftewel CE 3.0). IK vind het veel relaxter en herkenbaarder dan PalmOS, maar da''s puur persoonlijk.

Verwijderd

Palm IIIe, jammere ervan is dat je OS niet te upgraden is dus je moet het met 3.0 doen en wat patches.. Verder issie megagoed te syncen met de comp en is er echt reteveel software voor palmos te vinden. Als je zo''n olivetti ding koopt ben je 100 gulden goedkoper uit, heb je een bijna identiek ding maar bijna geen software en da''s wel jammer :(. Ik heb om die reden m''n IC35 weg gedaan. Bijna geen software en irritant keyboardje.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 20:54

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Het grootste voordeel van PalmOS is volgens mij toch echt dat er heel veel software voor te downloaden is.

En het vetste van een Palm is toch het hoge gadget-gehalte *D

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57
Tsja, ik heb dus zo''n Siemens IC35. En er is inderdaad nagenoeg geen software voor, dat is jammer.

Daarentegen krijg je ze voor ongeveer 60 gulden bij een nieuwe Siemens telefoon met abbo.

De taal die de SDK begrijpt is C en een aantal ontwikkel DLL''s zijn ook beschikbaar. Zo kun je heel snel een progje maken die TCP/IP gebruikt of POP3, SMTP, enz. Nu alleen de tijd nog...

Op zich is het apparaat best aardig. Adressen kun je met Outlook en Notes syncen, zo ook notities (die eigenlijk te klein zijn).

Alleen je email kun je niet direct syncen, dat moet via POP3. Heel maf, daar heeft iemand bij Siemens lekker over nagedacht!

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

/me heeft een Palm 3xe. Het heeft gewoon een heel hoog gadget gehalte, maar de agenda functie is gewoon heel handig. Spelletjes spelen is natuurlijk ook een leuke bezigheid als je niks te doen hebt :)

Software is trouwens ruim voldoende aanwezig. Zo ook de nodige cracks >:).

Verwijderd

Cassiopeia EM-500 pocketPC hier, echt perfect dingetje. :9~

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:42

BS

In de PCM van deze maand staat een test van aantal van deze dingen.

O ja ik heb er zelf geen een, en zie er op het moment ook geen nut van in.

Heb wel eens een Velo 1 gehad en die beviel wel, maar omdat ik deze toch te weinig gebruikte heb ik hem verkocht.

Verwijderd

Sony Clie300 hiero. Perfect en die 8 MB extra komt zeer handig uit (16 MB in totaal). Mooi, klein, makkelijk op te laden. Jogshuttle is ook zeer handig en snel (gebruik ik het meest in de agenda). Vreslijk goeie backlight (kunnen alle wat nieuwere palms niet aan tippen).
Kortom zeer tevreden voor de prijs van een Palm Vx twee keer zoveel geheugen. En het oog mag ook wat.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Compaq iPAQ 3630 hier

Afbeeldingslocatie: http://www.compaq.com/products/handhelds/pocketpc/images/ipaq_45.jpg :9~

Zeker één van mijn beste aankopen van de afgelopen tijd. Mooi, snel (206 MHz!) en heel erg handig. Al je emails, word en excel documenten kun je probleemloos overzetten.

Standaard 32 Mb maar met een expansion pack en 64 Mb compactflash is hij ook prima te gebruiken als MP3 speler. In dat expansion pack kun je trouwens ook gewone PC-cards jagen, maar daar moet ik nog een beetje mee experimenteren. ''t kost wat maar dan heb je ook wat :)

Hoge gadgetfactor, dat wel :)

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 16:18 schreef Platel het volgende:

Ik heb om die reden een Palm IIIc gekocht en mijn IIIe doorverkocht. ;)

Een apart forum topic zou cool zijn.
ik heb nu die palm IIIe
:)

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 15:15 schreef Daniel Kegel het volgende:
Compaq iPAQ 3630 hier

[afbeelding] :9~

Zeker één van mijn beste aankopen van de afgelopen tijd. Mooi, snel (206 MHz!) en heel erg handig. Al je emails, word en excel documenten kun je probleemloos overzetten.

Standaard 32 Mb maar met een expansion pack en 64 Mb compactflash is hij ook prima te gebruiken als MP3 speler. In dat expansion pack kun je trouwens ook gewone PC-cards jagen, maar daar moet ik nog een beetje mee experimenteren. ''t kost wat maar dan heb je ook wat :)

Hoge gadgetfactor, dat wel :)
Mijn pa heeft er ook een, mooi ding, alleen hij ligt nu voor de 2e keer bij de Compaq repair service :'( :( , 1e keer omdat het scherm kapot was (stond in spiegelbeeld) 2e keer omdat er een probleem met het tochscreen was. Volgens de Compaq helpdesk lag het aan de ROM versie en moesten we hem maar flashen, want als we hem opstuurden en het zou inderdaad aan de ROM liggen, dan moesten we gaan betalen. Nou ja, wij dus lekker flashen, blijft dat Microblow$ ActiveSync hangen, met als gevolg een lege ROM chip :( :'( :( . Nu ligt ie dus voor de tweede keer bij de repair service. (werd wel lekker snel opgehaald dat is wel een dik pluspunt)

Maargoed voor de rest (als je er geen problemen mee hept :P ;) ) een heel mooi en snel PDA''tje.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
hier ook een Cassiopeia EM-500 :)

Scherm is zo goed als perfect, handschriftherkenning (Transcriber) werkt lekker, kan eigenlijk niks dan goeds over dat ding bedenken :)

Verwijderd

Palm IIIe heb ik nog ergens liggen :)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik heb er geen want ik heb ook geen papieren agenda en weet niet of ik zo''n pda wel zou gebruiken...

Maar wat doen jullie er allemaal mee?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Palm IIIe met 8 MB. Werkt prima.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

kheb een Palm 3c, met een uitklapbare keyboardje. gebruik hem voornamelijk als agenda, werkt perfect in combinatie met Outlook ( * schaam schaam * zonder Outlook vergeet ik echt elke afspraak ). Ook wil ik hem nog wel es gebruiken om mijn email te checken, als ik onderweg ben. zoals Daniel al zei, het heeft vooral een hoog gadget gehalte ( zeker met uitklapkeyboard ;) )

Leuke is natuurlijk dat er duizenden programma''s te vinden zijn voor PalmOS, dus ik ben dan ook regelmatig te vinden op www.palmgear.com en www.handago.com en natuurlijk www.palmclub.nl :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Ik heb zowel een Palm IIIx als een Compaq Aero Pocket PC. Het zijn nogal verschillende apparaten. Je kunt al een Palm kopen voor de helft van de prijs van de goedkoopste PocketPC.

PalmOS apparaten zijn de betere PDAs omdat zij de enigen zijn die echt klein en stevig genoeg zijn om altijd bij je te hebben. De Vx, M505 of Clie passen goed in je broekzak (III trouwens ook nog wel). Bij de kleinste kleuren PocketPC, de iPaq, is dat toch al minder.

Zodra je echter meer wil dan afspraken, adressen, uitgaven en dat soort hapjes data dan worden die PalmOS machines toch al snel erg klein. Browsen is veel prettiger op een 320x200 kleurenscherm. Pocket Word/Excel werkt fijner dan Documents To Go. PocketPCs hebben geen moeite met muziek afspelen of voice recording en zij hebben wat CPU kracht achter hand voor bijv software modem/fax.

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Palm Vx hier, ongetwijfeld 1 van mijn beste aankopen.

Gekocht voor agenda/todo/adressen (daarvoor is 2 mb eik zat), maar erg blij met die xtra 6 mb toen ik AvantGo tegenkwam.

Btw: hier mijn avantgo channels (jaja ik weet dat tweakers er niet bij staat :P )

Algemeen Dagblad Sport
Algemeen Dagblad Weer
BioscoopAgenda Rotterdam
Cartoon Garfield
Computerworld
KNMI
R5TV
Rotterdams Dagblad
Slashdot.org
Snelheidscontroles
Spits Palm-editie
Telecompetitie
Teletekst Sportnieuws
Volkskrant

Iemand nog goeie tips?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• roytanck
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ik heb sinds een tijdje een Palm IIIe (gewoon met 2MB, en nog nooit vol gehad). Ik moet er nog steeds wel erg aan denken dat ding te gebruiken. Er zijn best veel dagen dat ie in mijn tas blijft zitten. Als ik bij klanten ben is het wel handig om je outlook-agenda bij je te hebben 8-)
Pagina: 1