[BC3] Ja hoor daar gaan we weer :(((((((

Pagina: 1
Acties:

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Beste lezers

Ik ben nu al 3 weken bezig om m''n systeem stabiel te krijgen maar op een of andere manier wil het maar niet lukken. No matter what I try it doesn''t work. Nu ben ik echt wanhopig geworden. vandaag win2k uk met sp2 geinstalled op een nieuwe HDD en nog steeds die complete spontane freezes :( :( :(
ik heb het core voltage al enkele malen verlaagd inmiddels al op 1,575 gezet maar het helpt geen fluit de pc slaat nog steeds muurvast. en rare is niet in games ofzo maar gewoon in windows onder het surfen of in word
ik word er gek avn plz help me

zie onderstaande config
ik heb inmiddels al vervangen

geheugen 3x
cooler 3x
voeding 2x
computerkast 2x
harddisk 1x

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
niet toevallig je processor of geheugen niet goed?
enne is ie overgeklokt, klok m dan terug (d0h)
geheugen geeft nogal es wat problemen hoor
suc6!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• KaMiKaZe
het enige wat ik me kan voorstellen is dat proc gewoon echt gaar is ik heb de core al een aantal keren bekeken maar ik kon er niks aan ontdekken :(

• BC3 Victim
je kan ook proberen je geheugen 1 voor 1 dr in te zetten, en dan kijken of er daar 1 van kapot is, komt echt heel veel hoor hoor...
nouja in ieder geval suc6 dus

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

en als je nou je vCore hoger doet?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Okee gewoon voor de test: Zet je FSB op 200 ipv 266. Heel vreemd; bij mij was dat ook de oplossing.

Je mag dan wel een 266 FSB proc hebben maar test dit eens en geef je bevindingen.

Bij mij liep ook alles vast tijdens het normale werk op m''n pc. Het rare was dat bijv. een mp3 gewoon doorspeelde.

Maargoed: Probeer dit en post je bevindingen!!!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Als het niet stabiel loopt moet je natuurlijk niet je VCore verlagen |:(
Zet die maar weer op de standaard hoogte of nog een stapje hoger.

• KaMiKaZe
zoals je ziet heb ik het geheugen al 3 keer vervangen (ander merk chips allemaal)
en dat bracht geen soelaas. de 256MB chips hebben altijd wel perfect gewerkt met mijn MSI K7T pro 2a en me T-bird 1GHz dus ik geloof niet dat het aan de ram kan liggen.
door al die crashes is inmiddels wel een van me seagate disks naar de klote gegaan :(

• KaMiKaZe
Op donderdag 24 mei 2001 22:06 schreef Toink het volgende:
Okee gewoon voor de test: Zet je FSB op 200 ipv 266. Heel vreemd; bij mij was dat ook de oplossing.

Je mag dan wel een 266 FSB proc hebben maar test dit eens en geef je bevindingen.

Bij mij liep ook alles vast tijdens het normale werk op m''n pc. Het rare was dat bijv. een mp3 gewoon doorspeelde.

BINGO !! dit heb ik dus ook he
mp3''s spelen gewoon door als hij crashed !!

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 20:56
Wordt ie (proc, kast, videokaart) te heet? Welke VIA drivers heb je? Welke grafische kaart? Heb je AMD AGP reg patch gedaan?

Voltage verlagen werkt trouwens negatief op je stabiliteit. Het heeft alleen positieve effecten op de temperatuur.

• KaMiKaZe
mja ik heb dat bord toch gekocht om er op vooruit te gaan 266 ipv 200 en 1200MHz ipv 1000 ik wil geen 900 :(

• KaMiKaZe
Op donderdag 24 mei 2001 22:07 schreef misfire het volgende:
Wordt ie (proc, kast, videokaart) te heet? Welke VIA drivers heb je? Welke grafische kaart? Heb je AMD AGP reg patch gedaan?

Voltage verlagen werkt trouwens negatief op je stabiliteit. Het heeft alleen positieve effecten op de temperatuur.
ik dacht eerst dat het aan m''n temp lag vandaar ook dat ik 3x de cooler vervangen heb
ik draai windows 2000 uk met service pack2 nu en via 4.31 / directx 8a en detonator 12.40 drivers alles up to date dus en de reg patch heb ik ook gedaan

Verwijderd

Ik zou even een proggie downloaden bijv prime95. Dan kun je effe testen of je cpu geen fouten maakt. Als ik te weinig volt. op mijn cpu heb dan ''bevriest'' mijn systeem ook.

suc6

• Toink
  • Niet online
Okee. We''re in business now. Bij mij hielp HELEMAAL niks. Ik kon die 1200 stabiel op 13x100 draaien maar zodra ik maar iets met 266 FSB deed dan liep ie hopeloos vast. Dus nogmaals: Testen die crap.

Proc is niet rot want die had ik ook al vervangen. Ik had precies ''tzelfde bord en zelfs toen alleen m''n netwerkkaart en m''n maxtorharddisk er nog aanhingen liep ie nog vast.

Ik heb de mijne snel geruild voor een A7V133.

Verwijderd

Niet gewoon een fout van de videokaart??? Dat ie te warm wordt ofzo?? Als het mp3tje verder gaat lijkt me dat wel het meest logische, of niet dan???

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
Op donderdag 24 mei 2001 22:06 schreef Toink het volgende:

als de mp3 blijft doorspelen = de cpu werkt nog, en hoe groot staat de cache van winamp? anders werkt de hd dus ook nog, aangezien die aan de south bridge hangt en die aan de north bridge, kan ik dus concluderen dat er een AGP probleem is en dat enkel de videokaart vastloopt, gaat de AGP devider wel goed mee? anders misschien de AGP settigs aanpassen maar de FSB is GEEN oplossing

• BC3 Victim
Op donderdag 24 mei 2001 22:07 schreef Bamibal het volgende:
mja ik heb dat bord toch gekocht om er op vooruit te gaan 266 ipv 200 en 1200MHz ipv 1000 ik wil geen 900 :(
Hehehehehe Werkt nog steeds niet echt he bami (jullie moesten hem eens horen schelden over ICQ wow)

• KaMiKaZe
Op donderdag 24 mei 2001 22:06 schreef Sick_Nick het volgende:
Als het niet stabiel loopt moet je natuurlijk niet je VCore verlagen |:(
Zet die maar weer op de standaard hoogte of nog een stapje hoger.
als ik m''n vcore in de bios op default zet dan draait ie op 1,81 volt en wordt de cpu idle al snel 55c dit is natuurlijk veel te hoog met een superorb (niks overclocked)
vandaar die verlaging

• Toink
  • Niet online
Op donderdag 24 mei 2001 22:10 schreef Shabby het volgende:
Ik zou even een proggie downloaden bijv prime95. Dan kun je effe testen of je cpu geen fouten maakt. Als ik te weinig volt. op mijn cpu heb dan ''bevriest'' mijn systeem ook.

suc6
Nope. Ik kon uren testdraaien en niet vastlopen. Maar zodra ik normale dingen ging doen ging ''t pas mis. Heel weird.

ps: Bamibal, contact me maar eens via icq. Wellicht hebben we wat aan elkaar.

• KaMiKaZe
Op donderdag 24 mei 2001 22:10 schreef catfish het volgende:

[..]

als de mp3 blijft doorspelen = de cpu werkt nog, en hoe groot staat de cache van winamp? anders werkt de hd dus ook nog, aangezien die aan de south bridge hangt en die aan de north bridge, kan ik dus concluderen dat er een AGP probleem is en dat enkel de videokaart vastloopt, gaat de AGP devider wel goed mee? anders misschien de AGP settigs aanpassen maar de FSB is GEEN oplossing
daar heb je gelijk in ja vond ik ook vreemd
maar num lock werkt ook niet meer op me keyboard en ctrl+alt+del ook niet

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Op donderdag 24 mei 2001 22:11 schreef Bamibal het volgende:

[..]

als ik m''n vcore in de bios op default zet dan draait ie op 1,81 volt en wordt de cpu idle al snel 55c dit is natuurlijk veel te hoog met een superorb (niks overclocked)
vandaar die verlaging
zet hem dan eens op 1.65 ofzo..

• KaMiKaZe
ik draai bios 2.7 (en dat is de laatste)
ik wilde het ding gaan overclocken tot 1,4Ghz maar dat is nu totally out of the question

• Toink
  • Niet online
Op donderdag 24 mei 2001 22:13 schreef Bamibal het volgende:

[..]

daar heb je gelijk in ja vond ik ook vreemd
maar num lock werkt ook niet meer op me keyboard en ctrl+alt+del ook niet
Ja, maar aan het eind van het liedje stopt ie wel, dus hij draait vanaf het geheugen tot ''t op is.

• Def_P
  • Niet online
Ik had het ook wel eens, hoor je ook vaak je hd''s downspinnen? Had ik wel, is er ook een door kapot gegaan. Dan moet je de voedingskabels van al je devices ff vast lijmen, met zo''n lijmpistool. Doe ik nu altijd en het heeft bij mij enorm geholpen. Nu zitten al die voedingskabels gewoon goed en als ze eruit moeten haal je die lijm ff eraf, dat gaat prima.

I, for one, like Roman numerals

• KaMiKaZe
Op donderdag 24 mei 2001 22:12 schreef Toink het volgende:

[..]

Nope. Ik kon uren testdraaien en niet vastlopen. Maar zodra ik normale dingen ging doen ging ''t pas mis. Heel weird.

ps: Bamibal, contact me maar eens via icq. Wellicht hebben we wat aan elkaar.
true ik neem ff contact op
ik kon ook uren quake3 laten draaien en rc5 vol laten draaien niks. dan denk je nu is het goed en dan PAF weer vast

• KaMiKaZe
het schijnt een probleem te zijn in het bord van MSI. de 1200/1333 cpu''s kunnen problemen geven. de mp3 kapt ermij als hij klaar is
waarom weet ik ook niet maar ik heb mijn bak niet aangeschaft voor jukebox. morgen gaat er een ander bord in. en nu ga ik een pissige mail sturen naar msi

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik zou als ik jou was toch gewoon je voltage op 1.81 of hoger laten draaien, ook al wordt ie 55 graden.... Mijn 1200 wordt ook 58 graden

(Is nu ook 30 graden in m''n kamer met dit weer, normaal wordt ie 43 graden ofzow met goedkope Spire cooler en koelprut:)

Heb je al de nieuwste bios update draaien?

Ik heb zelf ook 2 MSI boards gehad (K7T Master en Pro2A, alleen maar probs)

Nu heb ik een Asus A7V133 en een losse Adaptec 29160 SCSI controller :9~

webOS all the way!

• BC3 Victim
Ik bijna zelfde specs (alleen voodoo 3)en amd 1100, niet stabiel te krijgen. Ik weet het niet meer ;(

Verwijderd

Bij mij werkt ie geweldig met m''n Duron 800 , alleen is Windows ME zo''n ruk-OS en heb ik WIN2K of 98 niet in het Engels :(

• KaMiKaZe
het schijnt dus alleen die probs te geven met 1200 en 1333 266MHZ fsb cpu''s
ik heb net de bios van m''n anus kaart nog even bijgewerkt

Verwijderd

Nog een klein puntje: Een "super"orb is niet echt relaxed om een TB1200 uberhaupt koel te houden...Heb zo''n ding een 1200 nog nooit onder de 50 zien houden.

Neem een goede koeler, niet een die er alleen geil uitziet...Probeer es een Taisol o.i.d. Koelt beter, en een stuk minder stofzuiger-gevoel...:)

• KaMiKaZe
dat kan wel kloppen ja en wat kost een taisol

Verwijderd

Waarom ge je niet gewoon terug met dat bord en ruil je em om. Het gebeurd wel vaker dat er een misdruk tussen zit. Gewoon omruilen nu het nog kan...

• KaMiKaZe
met een duron 700 loopt het board zonder problemen dus ik geloof niet echt dat het aan het moederbord ligt

heb me core voltage weer op default gezet en m''n asus v7700 weer teruggeflashed naar de orginele bios tot nog toe geen freezes meer gehad

Verwijderd

Ik heb een Msi k7t turbo 3 uur geprobeerd aan het draaien te krijgen en..?? nada .
ik een Abit erin met een duron 850 ff op 1066mhz en hopa deze draaid nu al 2 weken stab. :) conclusie - Msi :r :r :r

Verwijderd

Ik herken dit.

Van mega irri bsod''s?

Je MOET voor Win2K
Video Bios cache op disabled
System BIos cache op disabled
en VideoMemory Cacho op disabled

Dit help zeker in ieder geval voor een groot deel.

En zet de Vcore gewoon op de standaard instelling.

Veel Suc6 :)

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

heb je al een andere videokaart geprobeerd?

ik had ook zoiets, en bij mij lag het aan de videokaart

• KaMiKaZe
Op vrijdag 25 mei 2001 12:25 schreef They_killed_DE_PAUS het volgende:
Ik herken dit.

Van mega irri bsod''s?

Je MOET voor Win2K
Video Bios cache op disabled
System BIos cache op disabled
en VideoMemory Cacho op disabled

Dit help zeker in ieder geval voor een groot deel.

En zet de Vcore gewoon op de standaard instelling.

Veel Suc6 :)
geen bsod''s gewoon freezes in windows
het zou aan de videokaart kunnen liggen

• Wietse
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

MSI Rulezzzz :P

• KaMiKaZe
mja daarnet weer 2 freezes in win2k
achter elkaar

nu de geforce bios weer geflashed (naar reference) en andere drivers geinstalled voor de geforce. ook via drivers gedowngrade naar 4.29v
m''n systeem lagt nu ook :(

• lester
  • Niet online
Ik had hetzelfde met mijn turbo plankje ->
Vastlopers die gewoon random waren, bij mij lag het aan de pci kaarten verwisselen van het slot, maar in windows kon ik geen irq conflicten vinden. Nu loopt ie wel ineens stabiel.

Misschien dat er iets mis is met een aantal turbo plankjes?

Verwijderd

Ik ken helaas de hele voorgeschiedenis niet, maar heb je al eens geprobeerd slechts 2 geheugenbanken bezet te houden? Ik heb alleen maar goeds gehoord over de Silverado, nou met 7 gram meer zilver ;) .

• Toink
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 12:14 schreef jotronix het volgende:
Ik heb een Msi k7t turbo 3 uur geprobeerd aan het draaien te krijgen en..?? nada .
ik een Abit erin met een duron 850 ff op 1066mhz en hopa deze draaid nu al 2 weken stab. :) conclusie - Msi :r :r :r
Toe maar! Jij bent echt een verstandige Tweaker!! Jij kan in 3 uur een merk compleet de grond in boren. oooooooooooooooo hohohoohooooooooo wat heb ik een #@$# aan dit soort reacties.

YOU SUCK!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op vrijdag 25 mei 2001 12:14 schreef jotronix het volgende:
Nee. Conclusie: het gaat een stuk beter als je de handleiding niet op z''n kop houdt :P

In de Athlon 600 (SlotA) van mijn vriendin zit een MSI mobo..en dat loopt prima hoor.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ideetje, is heel lullig, maar kan altijd het probleem zijn: je voeding... 1,2 GHz Athlon zuipt stroom! Als je er (je verwisselt toch veel, wrom je voeding niet:? :P)nou minimaal een 300 watt voeding in zet, liefst enermax ofzo, goeie kwaliteit, en het dan ff probeerd?

• Toink
  • Niet online
Hmmmm ik zat net te denken of ik niet wat grof de bocht om kwam k#kken maar ''t viel blijkbaar wel mee.

Anyway: Dit probleem zit in het moederbord en MSI is er mee bezig dus bespaar je de moeite suggesties te doen. Ik heb fijn een ander bordje eringestopt bij mij.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op vrijdag 25 mei 2001 22:40 schreef Toink het volgende:

[..]

Toe maar! Jij bent echt een verstandige Tweaker!! Jij kan in 3 uur een merk compleet de grond in boren. oooooooooooooooo hohohoohooooooooo wat heb ik een #@$# aan dit soort reacties.

YOU SUCK!
`

Nou nou, dat raakt kant nog wal niet? Tweaker of niet, als je een mobo koopt en het werkt niet, dan zuigt dat ding, period. Je betaald er toch ook honderden guldens voor? Dan mag je ook wel iets verwachten dat werkt.
Dus als m''n (denkbeeldige) nieuwe auto het niet doet moet ik ook niet zeuren en de motorkap open maken en gaan sleutelen :? Kom op zeg, alsof we al die niet goed werkende troep maar moeten accepteren, en ons vervolgens commentaar moet laten welgevallen dat we niet met pc''s om kunnen gaan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 23:14 schreef abbadon het volgende:

[..]

`

Nou nou, dat raakt kant nog wal niet? Tweaker of niet, als je een mobo koopt en het werkt niet, dan zuigt dat ding, period. Je betaald er toch ook honderden guldens voor? Dan mag je ook wel iets verwachten dat werkt.
Dus als m''n (denkbeeldige) nieuwe auto het niet doet moet ik ook niet zeuren en de motorkap open maken en gaan sleutelen :? Kom op zeg, alsof we al die niet goed werkende troep maar moeten accepteren, en ons vervolgens commentaar moet laten welgevallen dat we niet met pc''s om kunnen gaan.
Precies. Als je iets KOOPT hoef je toch ook geen EXPERT te zijn om het te laten werken?? (Daarom roeleert intel nou)

WAPPAA.....nog een K7T Turbo die niet werkt. Wat een troep zijn die dingen, echt niet normaal :r

Trouwens, van mijn MSI mobo moet ik ook keihard :r :r :r :r :r dus MSI is gewoon bagger.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook.. Ik heb de fading van de buttons uitgezet en dit is DE oplossing geweest voor mijn systeem. Ik kan je helaal niet vertellen waar de optie precies zat. (ik dacht ff rechtermuisknop op het bureaublad)

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 01:09 schreef power het volgende:
Ik heb dit probleem ook.. Ik heb de fading van de buttons uitgezet en dit is DE oplossing geweest voor mijn systeem. Ik kan je helaal niet vertellen waar de optie precies zat. (ik dacht ff rechtermuisknop op het bureaublad)
juist
en dan effects en dan de transition effect uitzetten :P

Verwijderd

En hoe heet die fading optie in het Nederlands ?

• KaMiKaZe
pff kep het al uitgezet we zullen zien of het werkt. I surely hope so ;)

Verwijderd

Mijn systeem, zie sign.

In het eerste weken was het systeem zeer onstabiel, bij 30°C CPU, standaard geclockt en standaard voltage. Na enkele weken hab ik mijn dondervogel en mobo omgewisseld voor een andere, dan is het wat stabieler. Ik denk een brakke cpu. Soms durft die pc nog te crashen, na enkele maanden indraaien dan werkt het zeer goed, je kan het met een neuwe auto vergelijken die moet je ook inrijden voor dat die goed rijd.

• Toink
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 23:14 schreef abbadon het volgende:

[..]

`

Nee hoor. Dit klopt niet helemaal. Sommige mensen hebben er gewoon geen verstand van en slingeren hun SBLive erin en zetten die samen met hun AGP-kaart en netwerkkaart op hetzelfde irq (omdat de bios dat toevallig net zo pakt). En maar blaten dat ''t niet goed werkt etc etc etc.

Computers bouwen is een kunst en dat houdt niet op bij het assembleren van een systeem. En dan heb ik ''t nog niet over kneuzen die hun moederbord RECHTSTREEKS op de backplate schroeven en dan klagen dat ie ''t niet doet en dat alle pci-kaarten verbogen moeten worden voordat ze passen |:( |:( |:( |:( .

Die dingen gebeuren en het is gewoon heel ongenuanceerd om maar gewoon rond te gaan blaten dat MSI zuigt. Dat kun je pas concluderen als je er meer dan 10 onder je neus hebt gehad en dan kun je nog pas concluderen dat de K7T Turbo zuigt en NIET ''t hele MSI.

Iemand die nog nooit aan auto''s gesleuteld heeft gaat ook niet meteen een auto bouwen en bij computers moet dat wel gewoon zo maar kunnen omdat de buurjongen dat (toevallig) ook is gelukt.
Pagina: 1