Toon posts:

[BC3] Paar vraagjes over printservertje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Abit SA6 moederbord, dat weg moet, want ik krijg een KT7a etc (zie sig).

Nu leek het mij een plan om dit moederbord als printserver te gebruiken (CPU is al verkocht (excl cooler) en de rest komt in m''n nieuwe mobo) icm een P3-500E.

Ergens in huis hebben we nog wel een 64mb dimm die wel in dit mobo past, en we kunnen wel ergens op een beurs een 2e hands 2D kutkaart op de kop prikken voor een geeltje ofzo. Dan hebben we 225 uitgegeven (proc kost 200). Ook hebben we nog een 4.3GB harddisk in huis liggen die we ook nog kunnen gebruiken, en een netwerkkaartje hebben we ook nog wel.

We hebben nu dus alle onderdelen die we nodig hebben. Nu is mijn vraag wat voor een OS ik hierop kan gaan draaien (geen Linux oid). Win2k zou misschien net kunnen, maar het is wel erg weinig ram, maar wel retestabiel :9.

Welke OS kunnen we hierop gaan draaien?

Ik had nog een vraagje maar die ben ik ff vergeten |:(... Komt later wel hoop ik...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
als het toch alleen maar een printer server is kun je net zo goed freesco gebruiken

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Neem WinNT4, prima stabiel, en 64 MB is meer dan voldoende voor alleen een servertje.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ohja de printer is een Hewlett Packard CXi 970 ofzo :9

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Als ie alleen maar print staat te serveren kun je der zelfs Win95 opzetten. Dit werkt niet met HP printers in de 7xx en 8xx serie, die willen niet echt werken onder file&printersharing.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 20:22 schreef ronaz het volgende:
Als ie alleen maar print staat te serveren kun je der zelfs Win95 opzetten. Dit werkt niet met HP printers in de 7xx en 8xx serie, die willen niet echt werken onder file&printersharing.
Ik wil stabieliteit. We hebben nu een laptop als printserver maar die moet dacht ik om de week gereboot worden, en m''n pa wil daar vanaf.

• BC3 Victim
Koop een heel lang stuk printerkabel en verdelers (als die bestaan) en je hebt geen server meer nodig. :+

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 20:47 schreef Jeldert het volgende:
Koop een heel lang stuk printerkabel en verdelers (als die bestaan) en je hebt geen server meer nodig. :+
Zucht mijn computer staat niet 24/7 aan.....

• BC3 Victim
Als je toch al rond de F250 uit wil geven is er toch wel een printmate te krijgen voor dat geld ip adres geven in de hub en klaar

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 24 mei 2001 20:06 schreef Vo0 het volgende:
Ik heb dus [..... blablabla....]
Nu is mijn vraag wat voor een OS ik hierop kan gaan draaien (geen Linux oid). Win2k zou misschien net kunnen, maar het is wel erg weinig ram, maar wel retestabiel :9.
Zelf gebruik ik win98
Die bak draait al tijden stabiel......
Welke OS kunnen we hierop gaan draaien?
Zelf gebruik ik win98
Ik had nog een vraagje maar die ben ik ff vergeten |:(... Komt later wel hoop ik...
laat me raden:
"Welke OS kunnen we hierop gaan draaien?"
;)

Ik zal ook meteen maar antwoord geven:
Zelf gebruik ik win98

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 01:44 schreef wfvn het volgende:

[..]

Zelf gebruik ik win98
[..]

Zelf gebruik ik win98
[..]

laat me raden:
"Welke OS kunnen we hierop gaan draaien?"
;)

Ik zal ook meteen maar antwoord geven:
Zelf gebruik ik win98
Dank je voor de vriendelijke doch brutale hulp :7

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 25 mei 2001 08:29 schreef Vo0 het volgende:

[..]

Dank je voor de vriendelijke doch brutale hulp :7
:+
nog even iets serieuzer:
Kep hier een Printerserver/router staan met de volgende specs:
p166
32MB
Oude 2D videokaart

verder

2,5GB HDD (1,5+ 1,0)
5 1/4" diskdrive :P
3,5" diskdrive
16x CD-ROM-drive
monitor
keyboard

maar de eerste paar punten zullen je meer interesseren.

Maar ik heb dus windows 98 (eerste editie) erop staan. De handel draait nu al een jaar lang dag en nacht. Een paar keer gereboot ivm installeren van een en ander. Maar die bak is goed genoeg voor printserver en internet-share-bak

windows2000 heb ik niet geprobeerd op dat ding. Sowiezo omdat er ook een scanner aan hangt die geen w2k-drivers heeft :(
Pagina: 1