Toon posts:

[BC3] Quickshot 2 joystick voor C64 op PC aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog zo''n oude 2 knops 2 as joystick van Quickshot voor de C64, nou kan ik die aansluiten op COM1 van de PC maar waar moet ik die dan installeren? bij de Nieuwe Hardware wizard herkent hij hem niet.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

AAAARGH! LOSHALEN!!!! de aansluiting op de C64 is helemaal geen COM en daar heb je waarschijnlijk nu al je compoort mee gemold !!

Verwijderd

ff uitleggen
die 2 knoppen zijn kwa signaal hetzelfde je hebt dus in de praktijk maar 1knop
er bestaan convertertjes (lees : grijze kastjes)
waar je zo''n ding in kan stoppen en die naar een gameport kan lussen
zitten 2 knoppies op waarmee je x en y afwijking kan instellen

(je comport doet het echt nog wel, als er iets is wat nooit kapot gaat... :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 18:59 schreef FerryHeibrink het volgende:
AAAARGH! LOSHALEN!!!! de aansluiting op de C64 is helemaal geen COM en daar heb je waarschijnlijk nu al je compoort mee gemold !!
Het zijn toch echt 5 boven en 4 onder, en ze passen echt goed in elkaar

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op donderdag 24 mei 2001 19:04 schreef Gangsteroe het volgende:

[..]

Ja dat weet m''n oude schoen ook wel maar intern zijn ze totaal anders.

Als ik een 220v stekker aan een 12v halogeen lichtje maak dan issie toch ook geen 220volt ? |:( sorry hoor :)

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 19:04 schreef Gangsteroe het volgende:

[..]

ja dat klopt
een oude keyboardaansluiting is ook din (5-pins)
maar dat is dan toch ook niet gelijk audioapparatuur (kep hier nog een mixer en tapedeck met din staan :P)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op donderdag 24 mei 2001 19:07 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

ja dat klopt
een oude keyboardaansluiting is ook din (5-pins)
maar dat is dan toch ook niet gelijk audioapparatuur (kep hier nog een mixer en tapedeck met din staan :P)
Jep, toen ik klein was 15 jaar terug drukte ik ook de midi stekker van het keyboard in de REC/PLAY van de versterker :+

EDIT: Typen is moeilijk :'(

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Je kan hem wel aansluiten, moet je of een converter aanschaffen (zoals in een eerdere post vermeldt. Of je zoekt een joystick kaart waar die dingen in passen. Als je er nog 1 kan krijgen dan heb je mazzel, en anders zal je een gewone pc joystick moeten kopen.

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 19:09 schreef Huntor het volgende:
Je kan hem wel aansluiten, moet je of een converter aanschaffen (zoals in een eerdere post vermeldt. Of je zoekt een joystick kaart waar die dingen in passen. Als je er nog 1 kan krijgen dan heb je mazzel, en anders zal je een gewone pc joystick moeten kopen.
voor de 10 piek dat je kwijt bent voor zo''n converter kan je beter 15 piek extra neer leggen voor een gamepad pro of zo
ik moet zeggen dat die knuppels grandioos aanvoelen
maar wat heb je nou aan maar 1 knop
tenzij je amiga gaat emuleren of zo :)

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er geen 2as2knop drivers voor joysticks op de serieele poort want er bestaan toch ook nog seriele joysticks

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op donderdag 24 mei 2001 19:12 schreef Gangsteroe het volgende:
Bestaan er geen 2as2knop drivers voor joysticks op de serieele poort want er bestaan toch ook nog seriele joysticks
www.google.com
www.altavista.com
www.yahoo.com

^^ Zoek serial joystick driver :)

Verwijderd

nou nee
seriele joysticks zijn op de pc niet aan de orde van de dag...
er zijn wel eens een paar fabrikanten die zoiets deden omdat gameport bepaalde limitaties had (hooguit 4 knoppen eigenlijk, maar gravis lijkt het grandioos opgelost te hebben want die krijgt wel 10 knoppen op een gameport)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 19:14 schreef bl00dhound het volgende:
nou nee
er zijn wel eens een paar fabrikanten die zoiets deden omdat gameport bepaalde limitaties had (hooguit 4 knoppen eigenlijk, maar gravis lijkt het grandioos opgelost te hebben want die krijgt wel 10 knoppen op een gameport)
Die hebben dan ook een hele andere driver nodig

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 19:20 schreef Gangsteroe het volgende:

[..]

Die hebben dan ook een hele andere driver nodig
dat geeft verder niet
wan de heren van greavis hebben nog altijd ene compatibilty knopje onder aan de joypad zodat hij safe is (lees : dos compatible 4button gamepad)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 19:14 schreef bl00dhound het volgende:
nou nee
Quickshot is ook in staat geweest om er 6 knoppen van te maken en boeder zelfs 8 zonder extra >speciale< driver een standaard 8-knop driver is wel nodig (die je niet van de boeder website kan halen want dan geeft hij een ASP error)
Pagina: 1