[BC3] Chassis fan, blazen of zuigen?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn vraag is, of het beter is om een chassis
fan te laten blazen (de kast IN) of zuigen (de kast UIT)
Ik kan ook nog kiezen om hem aan de voorkant van de kast te monteren, maar dan moet ie tussen de spleetjes van mijn 5 inch bay''s door zuigen of persen.
Ik heb trouwens een AMD Athlon 1200 met een thermaltake super-orb.. hij is nu 46 C...Idle :( ..
(winter heeft toch ook zijn voordelen...)
Alvast bedankt..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Naar buiten blazen is veel beter maar 46 graden is netjes hoor. Waarom maak je je druk over 46 graden??? Daar wordt ie wel 200 jaar oud mee !

• BC3 Victim
aha, bedankt voor de tip..

Ja 46 is niet zoo veel, maar ik heb toch zown fannetje over, dus...waarom niet? Ik heb hem nog niet laten stressen, maar ik ga nu ff die fan omdraaien.... en dan ga ik het ff testen.. :p

Thnx

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op donderdag 24 mei 2001 18:59 schreef Reepie het volgende:
aha, bedankt voor de tip..

Ja 46 is niet zoo veel, maar ik heb toch zown fannetje over, dus...waarom niet? Ik heb hem nog niet laten stressen, maar ik ga nu ff die fan omdraaien.... en dan ga ik het ff testen.. :p

Thnx
Waarom niet? omdat je dan de hele dag in dat gezuis zit, is echt niet gezond!

• BC3 Victim
hehe, ik heb daar geen last van, hij staat onder mijn bureau, en trouwens, dat chassis fannetje komt toch niet over dat gesuis van die super orb heen...

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op donderdag 24 mei 2001 19:02 schreef Reepie het volgende:
hehe, ik heb daar geen last van, hij staat onder mijn bureau, en trouwens, dat chassis fannetje komt toch niet over dat gesuis van die super orb heen...
Erger nog, het versterkt elkaar en door de verschillende rotatiesnelheden krijg je zo''n "joeleffect" :r.

TIP: Laat hem lekker zoals ie is.

• BC3 Victim
ja, ik begrijp je wel hoor, maar ik heb er zelf niet zown last van. Maar als ik geld had, had ik inderdaad een water-koeling gekocht, maar ik heb dit bakkie 5 dagen geleden gebouwd, dus ik ben een beetje bankroet... :(

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op donderdag 24 mei 2001 19:06 schreef Reepie het volgende:
ja, ik begrijp je wel hoor, maar ik heb er zelf niet zown last van. Maar als ik geld had, had ik inderdaad een water-koeling gekocht, maar ik heb dit bakkie 5 dagen geleden gebouwd, dus ik ben een beetje bankroet... :(
46graden is lekker koel, laat em gewoon zo dat scheelt ruis en is fijner als je muziek luisterd etc en typen het maken van een werkstuk etc :)

Verwijderd

Voor de kast in en achter de kast eruit ?

zorg wel dat de bovenste fan lucht eruit zuigt (warme lucht stijgt op namlijk.

Als je maar een fan hebt zou ik eruit blazen denk ik.

Verwijderd

UHM, 46 graden IDLE koel????? Ben jij gek ofzo??? 46 graden stressed is wel oke ja, maar IDLE niet!!!!

• BC3 Victim
okey
in elk geval bedankt voor de tip''s.
Ik heb hem nu laten zuigen.(uit de kast)
en, serieus, de ruis valt echt reuze mee.
en het scheelt me zo''n 7 C. stressed dan...
ik heb een bietje een kl*te kast, volgens mij hoopt ie de warmte op.
is een Rainbow Midi tower... >> nooit kopen, de voeding was ook al zwaar brak, en hij is ook niet bepaald stevig.
Ik kan nu in elk geval mijn bak gaan afbouwen. Greetz

• BC3 Victim
Op donderdag 24 mei 2001 18:57 schreef FerryHeibrink het volgende:
Naar buiten blazen is veel beter maar 46 graden is netjes hoor. Waarom maak je je druk over 46 graden??? Daar wordt ie wel 200 jaar oud mee !
dat klopt ik heb het ook getest maar echt veel verschil zit er niet tussen das waar ook ik moet em ook weer anders gaan monteren. :P

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op donderdag 24 mei 2001 20:17 schreef dragak het volgende:

[..]

dat klopt ik heb het ook getest maar echt veel verschil zit er niet tussen das waar ook ik moet em ook weer anders gaan monteren. :P
Leg die fan maar in de kast, heb je altijd een op voorraad *D.

Of bouw een kast net als de mijne @ [topic=180099]

• Predator
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

[SMARTASS MODE]
Erger nog, het versterkt elkaar en door de verschillende rotatiesnelheden krijg je zo''n "joeleffect" :r.
erm joele effect ?
neen
dat is zweving wat je krijgt :)
periodieke veranderingen die elkaar uitdoven en dan weer versterken :)

je golfmechanica nog es opfrissen :op

En een fan blaast en zuigt altijd tegelijk.
;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op donderdag 24 mei 2001 21:33 schreef Pr3d4t0r het volgende:
[SMARTASS MODE]
[..]

erm joele effect ?
neen
dat is zweving wat je krijgt :)
periodieke veranderingen die elkaar uitdoven en dan weer versterken :)

je golfmechanica nog es opfrissen :op

En een fan blaast en zuigt altijd tegelijk.
;)
Ja smartass >:) (bijdehand liever)

Dat bedoel ik dus ook maar kon niet op de naam komen.

Hij weet wat ik bedoel dus :Z

EDIT: Waarom doen de helft van de smilies het niet :?

Ennehh je hebt je smartass mode niet afgesloten 8-) da''s lastig voor je ;)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op donderdag 24 mei 2001 22:34 schreef rAvers het volgende:
UHM, 46 graden IDLE koel????? Ben jij gek ofzo??? 46 graden stressed is wel oke ja, maar IDLE niet!!!!
Overdrijven is geen kunst :r wel eens gehoord van een gulden middenweg :?

• BC3 Victim
Gewoon zorgen dat je een airco in je kamer hebt.. dan komt het met die temperatuur ook wel goed! *D

• BC3 Victim
Op donderdag 24 mei 2001 22:34 schreef rAvers het volgende:
Ja precies, ik vind het wel niet zo ontzettend veel, maar hoe koeler hoe stabieler.. toch?
Het scheelt nu inderdaad wel een hoop, nu het wat minder warm is hier in huis, maar die fan is dus ECHT wel nuttig. Hij voert namenlijk de warme lucht van mijn gforce 2 af, en dat scheelt toch al een paar graden, zeker stressed.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Wat is de temp. van je CPU na het plaatsen van de fan?

Verwijderd

Volgens de ATX 2.01 specificaties moet de airflow van voor naar achter gaan. En evt van beneden naar boven. Kijk voor de precieze specs maar ff op de site van intel, staat het allemaal op. ff zoeken dus.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op donderdag 24 mei 2001 23:27 schreef Reepie het volgende:

[..]

Ja precies, ik vind het wel niet zo ontzettend veel, maar hoe koeler hoe stabieler.. toch?
Het scheelt nu inderdaad wel een hoop, nu het wat minder warm is hier in huis, maar die fan is dus ECHT wel nuttig. Hij voert namenlijk de warme lucht van mijn gforce 2 af, en dat scheelt toch al een paar graden, zeker stressed.
Onzin, als je processor op de fabrieksinstellingen staat dan moet ie erg warm worden wil hij instabiel zijn. Ik kan hier mijn Duron 700 zonder problemen op 75 graden draaien maar dat doe ik niet, hij is meestal 55 tot 60 graden en superstabiel !

• BC3 Victim
Op donderdag 24 mei 2001 23:32 schreef Sick_Nick het volgende:
Wat is de temp. van je CPU na het plaatsen van de fan?
nu is mijn idle temp rond de 41 C.
eerst werd hij 46 C.

Ik vind het effect dus behoorlijk goed !!
Vooral stressed scheelt het gewoon veel.
eerst was dat 57 C en nu is hij ongeveer 50 C

Pagina: 1