[BC3] PCTV Rave problemen (ja andere topic al gelezen)

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ja de andere topic over TV kaarten al dan niet kut heb ik al gelezen, maar een oplossing hiervoor zat er niet tussen:

Tot kort was ik een perfect tevreden PVTV Rave bezitter- ding zat in m''n hoofdsys op m''n studeerkamer, werkte prima (ook op 41MHz PCI af en toe)- eerst een C443@541, later een PIII-700@868 op CUBX, 256MB RAM, SB64, TNT2-M64. Alleen de overlay deed het niet totdat ik de gebruikelijke DirectX registry hack deed.

Maar goed, de TV in de woonkamer begaf het, dus naar beneden met dat ding. Daar stond op dat moment een K6-2 350 op een DFI K6BV3+/66 (MVP 3 chipset), met 32MB RAM en een Trident 9750 4MB AGP videogeval en een SBLive5.1

Maar ik kreeg constant vastlopers en (interessant!) verprongen de kanalen steeds na de aanvankelijke search. Ik has sowieso een en ander over om te upgraden, dus de videokaart vervangen met een ATi Rage Pro 8MB en de RAM naar 128MB. Maar nu was het zo mogelijk nog erger- het loopt al voor de kanaalsearch vast.

Pinnacle zegt dat dit mobotje een zogeheten Pinnacel busmastering Performance Enhancer nodig heeft. OK, gedownload, maar het hielp geen snars.

Ik heb al met de sloten zitten jongleren- er zijn 4 PCI, eentje gedeeld met de AGP, eentje met de ISA, maar ook in de andere twee wil het niet lukken. De laatste config was: ISA: 3Com 509B TPO NIC, PCI4 (met ISA gedeeld) 3COm 905B TPO, PCI3 SBLive, PCI2 PCTV, PCI1 leeg ivm sharen met AGP. 2 en 3 zouden de vrije bus master sloten moeten zijn. Kortom, ik betwijfel of het daaraan ligt.

Maar waar dan wel aan???

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

niet overklokken...

(ja ik ben de starter van dat topic, en ik ben ook tervergeefs op zoek naar een oplossing, maar ik geef jou en mijzelf weinig kans , het is nou eenmaal zo dat die kaarten het of wel of niet doen, en als ze het niet doen dan heb je vette pech :P)

die van mij deed het ook ooit :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
In z''n huidige sys loopt alles netjes in-spec (ooit geprobeerd een oude type K6-2 vooruit te branden?). Ik gaf het alleen aan voor de ouwe sys om te laten zien dat er ook een flinke marge inzat- er is duidelijk niets mis met de kaart zelf.

Oslik blyat! Oslik!