[BC3] DXR3 Zwart/wit output

Pagina: 1
Acties:

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
Ik weet het deze vraag is al enkele malen gesteld. Ik heb ook met de search elke vraag en de daarbij behorende antwoorden doorgelezen.

Mijn DXR 3 geeft alleen B/W output.
PC-DVD , het bijgeleverde proggie staat op Force output to PAL (toch blijft het B/W)

Ik heb een plaatje bijgevoegd van de kabels die ik heb liggen. Is hier iets mee te maken ?
Ik heb het idee dat mijn TV (Aristona/Philips) de S-VHS niet goed kan verwerken maar er is geen optie om dat te changen op de TV.. de TV heeft ook geen SVHS ingang direct.

Kortom. Wat kan ik er aan doen ? Moet ik het kabeltje kopen zoals dat op het plaatje staat vermeld of is er nog een andere manier

PS : Op mijn oude Cinemaster kaart krijg ik wel kleuren beeld bij DVD als ik composiet gebruik (niet bij S-VCD), maar niet bij VCD
(Niet met composiet en niet met S-VHS)

Bij de DXR3 krijg ik bij beide geen kleuren (Er zit ook geen composiet uitgang op , alleen S-VHS

Dit zegt creative

If you have only one SCART socket on your TV and the image is black and white you probably have Arrangement 2 SCART socket which will not allow you to display a color image . In this case, the only alternative is to use the S-Video input on your TV.

Afbeeldingslocatie: http://www.i-solution.nl/tv-kabels.jpg

Verwijderd

Het is in ieder geval wel die manier hoe IK m''n dvd''s ik kleur op tv kijk, al meer dan een jaar.. dus ik denk dat het wel helpt

[edit] Ik doel in ieder geval op het onderste stukkkie van het plaatje voor alle duidelijkheid

• stfn345
Wanneer je direct uit de kaart een s-vhs --> tulp heb... is dat dan niet hetzelfde?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik had hetzelfde probleem en na bijna mijn haren uit mijn hoofd getrokken te hebben, kwam ik er dus achter waar dit aan lag.

Ik had het probleem nooit totdat ik op een dag begon te hobbyen met mijn Asus V7700 Deluxe om wat filmpjes te capturen... en toen ben ik wat gaan klooien met kabels enzo. Daarna deed het probleem zich voor.. ik kreeg alleen Zwart/Wit beeld!! Ja, hij stond op PAL output and Regio 1 of 2 disks.. maakte niets uit. Echter toen ook video cd''s alleen in zwart/wit op mijn TV verschenen ging ik wat vermoeden.

Ik heb een Creative DXR2 ipv DXR3 maar ik betwijfel of daar veel verschil in zal zitten. Ik gebruik (uiteraard) RemoteSelect v1.7 (uiteraard geregged.. goeie software moet je ondersteunen! :)) en daar staat Macrovision op OFF en Output geforceerd op PAL.

Vanuit mijn DXR2 gaat er 1 kabel met 2 aansluitingen naar mijn videorecorder, met een S-VHS en Tulp aansluiting.

Op mijn videorecorder zit een SCART plug met:

1x Video Tulp
1x S-VHS
2x Audio Tulp (links & rechts).

En een Input/Output switch. Deze staat op INPUT, het signaal gaat naar de video recorder toe.

Van mijn videorecorder gaat er een COAX kabeltje naar mijn TV (mijn video heeft maar 1 SCART aansluiting).

Wat bleek nou... ik had wel die S-VHS kabel aangesloten maar NIET die Video Tulp kabel. Die S-VHS kabel maakt helemaal niet uit in mijn geval, die geeft alleen zwart/wit beeld bij mij.. die Tulp kabel geeft dus het goede beeld. Ik had er wel een Tulp kabel in zitten alleen.. die ging naar mijn V7700 DLX en ik dacht dat het dus die DXR2 kabel was. :)

Kortom: in mijn geval lag het aan het ontbreken van die Tulp kabel. :)

Geen idee of dit helpt ofzo...

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• stfn345
Thanks all , ik heb nou nog een connector gevonden :) (Nee ik ga niet nog een plaatje maken :P)

In die connector kan direct SVHS .. en die gooit het via scart naar tv..

NU WERKT HET !?!
Joehoe thanks all !