[BC3] Probleempje met Athlon

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo

Ik heb op het moment het volgende systeem staan:

MSI K7T Turbo
AMD Athlon 1 Ghz
128 MB 133 geheugen
Riva TNT2 M64
Fujitsu 5400 rpm ATA 100 40 GB HD
Netwerk kaart
Sohoware USB Nub100 Netwerk Adapter
Soundblaster 128 PCI
Terayon Kabel modem
56 K modem

Op zich heus wel een leuk systeem al zeg ik het zelf, werkt snel en is stabiel..... maar helaas een probleempje.
Als ik bijvoorbeeld aan het internetten of aan het tekstverwerken ben, heb ik het probleem dat mijn mp3''s "overslaan" of wel haperen (door HD activiteit, denk ik). Het meest vreemd hieraan vind ik dat ik dit probleem op mijn oude AMD K6 166 Mhz + 48 MB intern geheugen niet had.

Heeft iemand misschien enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Groeten.....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Ik denk dat je hdd het probleem is...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• BC3 Victim
Dat is inderdaad vreemd ik heb ook een MSI mobo KT7 pro 2A en ondervindt het zelfde probleem en weet ook geen oorzaak.
Ik hoop dat ik ook een antwoord op vind.

Tubekiller

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:18
Heb je geprobeert om in Winamp de prioriteit omhoog te schroeven?

Andere Mp3 speler geprobeert?

Welk OS?

• BC3 Victim
Priority staat al op Highest. Het vergroten van de buffer zou dat misschien positief effect hebben? Het os is Windows ME. Andere spelers hebben hetzelfde probleem.

• BC3 Victim
VIA drivers?
ATA 100 drivers
dat wil meestal wel helpen

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inderdaad, volgens mij ben je gewoon de 4-in-1 vergeten :)

• BC3 Victim
Die 4 in 1, is dat:

op: http://www.via.com.tw/jsp/en/dr/driver.jsp

4in1431v.zip?

Axster

• BC3 Victim
Ik had dat ook, je moet je eerst de AMD IDE Bus master driver installeren, nieuw opstarten, dan kun je ff geen DMA aanzetten, dan start je nieuw op na het uninstallen, en dan kun je het wel weer aanzetten en dan heb je dat haperen niet meer als het goed is. Dat probleem had ik ook toen ik hem als 1e had! :7

Pagina: 1