[BC3] touchpad tegen rsi

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
Ik krijg steeds vaker last van mijn hand, ook na het muizen. Probeer zoveel mogelijk aan mijn gedrag te veranderen, houding e.d maar wil ook wat aan mijn aanwijsapparaat doen (nu muis, optisch, logitech)

trackball lijkt me wel wat maar werkt alleen rechts. Dacht nu aan een pen of een touchpad. Zag in de search weinig mensen die een touchpad gebruiken tegen rsi. Lijkt me in elk geval handig wisselbaar tussen linker en rechter hand.......

iemand ideeen? Ik wist zelf eigenlijk niet eens dat ze er waren voor desktops maar vond ze op http://www.rsiprotection.nl/index2.html

Verwijderd

De touchpads waar ik zelf mee gewerkt heb zijn die dingen op notebooks. Maar daar ben ik niet echt kapot van... Inderdaat voor een notebook is het de meest ideale oplossing die er op het moment is. Ik bedoel de andere opties zijn muis erlangs, trackball of zo''n clitoris tussen je toetsen... Niet errug moeilijk die keuze..

Maar als ik aan touchpads en notebooks denk, dank denk ik ook meteen aan rsi want ik heb die dingen nooit comfortable gevonden..

>:)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:00
Ik moet zeggen dat ik liever een klitje gebruik met muizen op een laptop dan zo''n mousepad ! Werkt een stuk prettiger en gelijk een beetje oefening ;)

-

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Ik denk dat een touchpad wel erg relexed werkt. Niet optimaal voor games, maar dat ligt aan je prioriteit.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

hehe
kan haast niet wachten om te gaan cs`en met een touchpad >:)

ik heb een laptop en ik vind het maar een onding.

maar ja das jou keuze.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
bedankt voor de reakties. las vanochtend nog een artikel dat het voor rsi niet handig is omdat je niet eens met een beweging het hele scherm over kan. denk toch dat ik maar ga kijken naar een trackball.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je hebt ook een soort standaards waar je je arm in moet leggen tijdens het muizen.
Ik was pas bij een bedrijf die bureaustoelen etc leveren waarmee klachten voorkomen worden, maar ze hadden ook zulk soort shit.
Een van hun werknemers had in een paar maanden tijd geen last meer van zijn rsi, door zo''n ding.
Het zijn een soort steunen bevestigd aan je bureablad, waarom mal voor je pols aan zit, die erg vrij te bewegen is, maar toch steun geeft.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 00:43

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb op ''t werk een tijd gewerkt met een touchpad. Beviel redelijk, maar vooral de afwisseling helpt behoorlijk.
Was niet echt geschikt voor grafisch priegelwerk, maar voor het gewone point and click werk voldoet ie redelijk.

Is een toetsenbord met touchpad in de "arm-steun" en kostte toen maar fl 89,-

Merk weet ik zo niet, zou ik morgen na moeten kijken.

• BC3 Victim
Gewoon ff met links leren muizen. In windows kun je zelfs de knoppen verwisselen, maar sinds ik RSI heb gehad kan ik zowel met links als met rechts en normale muis hanteren. Bij mij was het ergste gevoel over nadat ik op vakantie was geweest.

Ennuh probeer niet met een touchpad te gamen dat werkt echt voor geen meter! (ervaring)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Touchpad is waardeloos! Klitje is al een stuk beter en een trackball wint het van beide. Een gewone muis werkt toch wel het beste, maar het gebruik daarvan kun je ook vaak heel nuttig vermijden: wat d8 je van het toetsenbord. Heel veel handelingen kun die je met de muis doet, zijn ook met het toetsenbord te doen.
Windows heeft tal van toetsencombinaties die een hoop klitwerk (ik bedoel klikwerk :) ) overbodig maken. Dit is trouwens het eerste en het laatste compliment dat ik aan windhoos geef.

Ik raadt je in ieder geval aan om veel aandacht te schenken aan kleine pijntjes!!! Bij íets meer pijn ben je waarschijnlijk ook meteen voor de rest van je leven de zak!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

er zijn ook keyboards met ingebouwde touchpads....
Kweet niet of het wat is. Kweet zo ook niet welke merken/types... alleen DAT ze er zijn.

Ik gebruik alleen op m''n laptoppie een touchpad. Aan m''n laptop heb ik bijna nooit een muis hangen, omdat zo''n touchpad best prettig werkt.
Nadeel aan de touchpad:
Gamen wil niet zo lekker
Soms (als ik wat zweterige vingers heb) reageert de touchpad voor geen meter. Zelfs een balmuis met smerige wieltjes binnenin werkt dan nog beter |:(
Pagina: 1