[BC3] HP inkt-indicator geeft onjuiste informatie

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb gisteren voor het eerst de cartridge (zwart) van mijn HP930 zelf bijgevuld. Helaas blijft de inkt-indicator aangeven dat de cartridge bijna leeg is. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Mischien eruithalen en er weer inzetten ?

• BC3 Victim
Goed idee. Maar dat soort dingen heb ik allemaal al geprobeerd. Ik vraag me intussen af of het ontstaan van dit probleem nou niet juist de bedoeling is van dhr. HP. M.a.w. zit er in mijn cartridge niet een of andere chip die dit aanstuurt???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Printer uninstallen en installen ??
(Ik zeg maar wat)

• BC3 Victim
Eigenlijk moet ik mijn vraag anders stellen. Zijn er mensen die hun HP930 bijgevuld hebben waarbij dit probleem zich niet voor deed? Als dat namelijk het geval is dan weet ik zeker dat het probleem niets te maken heeft met een ingebouwde truc van dhr. HP!!

Verwijderd

Er zit geen chip in de cartridge die navullen onmogelijk maakt, maar wel heeft iedere cartridge een unieke identificatiecode. De software ziet nog steeds dezelfde cartridge, en "denkt" dat die (bijna) leeg is.
Je kunt dit oplossen door er (even) een andere cartridge in te zetten, zodat ''ie de gegevens van je huidige cartridge vergeet, en bij herplaatsen opnieuw leest.
Ook schijn je hem te kunnen resetten door de cartridge te plaatsen met enkele contacten afgeplakt. Over hoe dat precies moet hoop ik binnenkort nog bericht te krijgen.
Overigens, ook al geeft de software aan dat de cartridge leeg is, het printen hoort prima te gaan.

• BC3 Victim
Beste "Ebouma"

Dank voor deze informatie het was precies wat ik zocht!

Verwijderd

Volgens dat ding is mijn cardridge wel héél snel leeg.

Maar ze voelen nog wel "zwaar" aan.

• BC3 Victim
De inkt-indicator geeft al heel snel aan dat ie bijna leeg is. Mijn ervaring is dat de printer het daarna nog een hele tijd doet.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 12:10 schreef Sjoan het volgende:
De inkt-indicator geeft al heel snel aan dat ie bijna leeg is. Mijn ervaring is dat de printer het daarna nog een hele tijd doet.
Geeft hij dan ook aan als je iets wilt afdrukken dat de cardridges leeg zijn? Of doet hij dat alleen als die écht leeg zijn?

• BC3 Victim
Bij mij heeft ie een keer gemeld dat ik een nieuwe cartridge moest kopen, daarna weer een hele tijd (paar weken)niets gemerkt. En nu enkele dagen geleden begon ie weer, ik denk dat ie toen echt leeg begon te raken. Ik heb nu dus bijgevuld.

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:42

BS

Ik heb twee HP printers en als die aangeven dat de patronen leeg zijn NIET geloven.

Gewoon doorprinten totdat de print een kleur laat wegvallen

• BC3 Victim
Op vrijdag 25 mei 2001 07:49 schreef BS het volgende:
Ik heb twee HP printers en als die aangeven dat de patronen leeg zijn NIET geloven.

Gewoon doorprinten totdat de print een kleur laat wegvallen
yup, bij mijn oude HP 690c zei die ookaltijd dat ze bijna leeg waren. Nu heb ik HP 843c, nergens last van...:)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Beetje offtopic vraagje maareh...
Wie van jullie draait w2k en kan de hoeveelheid-inkt-indicatie op z''n bak zien?
Ik dus niet... WEL als ik de handel onder win98 installeer, maar onder w2k geeft hij mij die info dus niet :(
Pagina: 1