Toon posts:

[BC3] Geen HD''s op 486, hoe komt dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een oude 486SX:
Ik ga hem weer helemaal fixen enz. voor een schoolwerkstuk.
Maar....Ik heb een probleem :'(
Als ik MS-DOS 6 installeer zegt ie dat er geen harde schijven in zitten. En ook de bios detecteerd ze niet meer.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Systeemeisen (voor de zekerheid):
-Intel 486SX 25Mhz.
-2 HD''s, 40Mb en 200nogwat Mb
-4Mb Ram
-Amibios

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ga eens gezellig Debuggen, das heel leuk en werkt vaak goed.

type vanuit een dosprompt debug [enter[

-o70 16 [enter]
-071 16 [enter]
-Q

kijk maar eens of het werkt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik heb je gemaild Paul, ik wil je ''n utility sturen die dit waarschijnlijk wel op kan lossen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Mail komt niet aan omdat je mailadres in je profile niet klopt.
Mail me maar even op chainsaw@gmta.nl

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Opstarten met een dos-bootflop, en FDISK draaien.. kijken of die de schijven wel ziet.

Zijn het wel IDE schijven?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

kabels aandrukken

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Fdisk ziet de harde schijven ook niet :'')
Maar ik d8 dat ik het had opgelost :) , vanmorgen, maar toen ik dos 6 had geïnstalleerd en hem opnieuw opstartte meldde hij "Geen besturingssysteem gevonden" of zo iets.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
dan kan het ook zijn dat je de partitie niet actief hebt gemaakt.

Geeft ''ie de melding in het engels met alleen maar hoofdletters, of staat er een melding in bijv het nederlands? (wanneer je de schijf formatteerd met de nl-versie van dos, krijg je de melding in het nl)
Wanneer je de melding in hoofdletters krijgt, is je schijf niet ge-fdisk-ed danwel wordt de schijf niet meer gevonden.
Staat de IDE-controller wel aan?
bij die insteekkaarten kun je soms allerlei jumpers instellen.
verder probeer het eens met maar een schijf eraan, mischien dat de andere schijf de rest blokkeerd.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

misschien kan je het type invullen in de bios, dus zodat hij niet hoeft te zoeken, heb ik ook wel eens problemen mee gehad.

lol een hdd van 40mb zag hij als 3gig :D

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Niet alle 486''s (en zeker niet alle SX25/33''s) hadden de nieuwe generatie BIOS-en die IDE HD''s konden decteren. Vul anders ff zelf de clusters, sectoren, sides en heads in. Moet op de HD staan.

Of.....je kijkt ff of je de HDD kabel er wel GOED in heb zitten en niet VERKEERD om. :P

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 20:10

sus

is druk :+

Ik heb hier hetzelfde met een p75. Het volgende doet zich voor.

Ik heb een PC gehad (p166), maar daarvan ging de proc kapot (verkeerde koeler :() Nu heb ik daar een oude p75 proc. ingezet. Alles werkt als een tiet, hij herkent keurig de schijven en de cdrom die er altijd al in zaten.

Nu heb ik er laatst linux (RH, 7.0) opgezet, en sindsdien kan hij niet meer starten vanaf de hd. Ik heb lilo al nagekeken, maar daar zitten geen fouten in. Opstarten vanaf cd/bootdisk kan ik wel.
Pagina: 1