Toon posts:

[BC3] 256Mb wordt herkend als 128Mb !?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zonet een nieuw reepje gehaald van 256Mb, echter de PC ziet hem als 128Mb !? Ja er zitten echt 8 32Mb chippies op ! Heb hem alleen geprobeerd en ook al een ander slot op het mb ! Iemand suggesties ?? Ik gebruik hem op een P3B-F met die beta bios 1007 !

Help pleaseeee

Loys

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 23:32
Welk moederbord heb je?
Waarschijnlijk is het zo dat je bios slechts 128MB per DIMM-bank ondersteund. Dan heb je dus een probleem... (net als ik, overigens).

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

Verwijderd

Topicstarter
Zoals er staat, heb ik een Asus P3B-F :) en die ondersteund 256Mb per bank.

Loys

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Same over here. Bij verschillende moederborden.
Waar heb je dat geheugen gekocht ?

• The_Sentinel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is vaag, ik heb namelijk ook een P3B-F met 1x 256mb dimm erin en dat werkt gewoon perfect. Ik heb trouwens de 1006 bios erin zitten.

Is misschien je geheugen defect? Probeer de dimm is in een andere pc.

Greetingz,

-The Sentinel

WTF! Hebben we nu alweer koffiepauze!?

Verwijderd

Of ze hebben je een 128MB verkocht ipv 256MB

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
heb je het wel helemaal ingeduwd ?? (als je maar voor de helf induwd dan geef die ook maar de helf aan he) :+ :+ :+ :+ :+

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen heb ik in duitsland gekocht bij Computer Cash&Carry. Naah als ie echt kapot was, dan zou ie het toch helemaal niet doen he ? Doet het nu voor de helft :(
Denk dat ik die bios eens ga downgraden naar 1006 zoals Sentinel !

Loys

Verwijderd

Topicstarter
Traveler er staat toch dat ik 8x 32Mb chippies tel ;)

Loys

• RalphMalph
Ik had vrijdag 2 reepjes van 256MB. Getest in totaal 7 systemen (en ja alle moederborden zouden het moeten ondersteunen).
Beide reepjes werden herkent als 128.

Maandag teruggebracht, 2 nieuwe (ander merk) 256MB reepjes teruggekregen. Thuis aangekomen, weer proberen. Weer beide 128MB.

''s Avonds geld teruggekregen, later belde de verkoper op: alle 4 reepjes waren bij hem gewoon 256MB (????) Waar of niet, ik heb het niet zien werken.

Geen idee waar het aan ligt, denk toch het geheugen.

• milouny
Op woensdag 23 mei 2001 19:34 schreef loys het volgende:
Zoals er staat, heb ik een Asus P3B-F :) en die ondersteund 256Mb per bank.

Loys
o, dan heb ik lopen :z
hmm... wel heel erg vreemd hoor.
en beetje ongeloofwaardig dat het in de winkel wel werkt (ja, ik ben wantrouwend), als je het op 7(!) systemen hebt getest (verschillende mobo''s neem ik aan).
Succes.

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

• RalphMalph
En weer loop je te :Z want je reageerd op zowel Loys als op mij. :)

Loys heeft een P3b-f (ja wij hier ook), en wij (ik en een paar vrienden) hebben het getest op inderdaad 7 systemen (met verschillende moederborden).

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je hebt wel in je BIOS: by SPD ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Yep by spd ! Maar klopt het dat de 440BX geen single-sided 256Mb reepie slikt ??? En ik dus eigenlijk een double-sided 256Mb reep moet hebben ???? Dus Sentinel heb jij toevallig een Double-Sided reep ??

• milouny
Op woensdag 23 mei 2001 19:57 schreef RalphMalph het volgende:
En weer loop je te :Z want je reageerd op zowel Loys als op mij. :)

Loys heeft een P3b-f (ja wij hier ook), en wij (ik en een paar vrienden) hebben het getest op inderdaad 7 systemen (met verschillende moederborden).
ingewikkeld hoor :+

waar wonen jullie? ik heb nog 2*256MB PC-133 OEM, 1 single-sided en 1 double-sided
Misschien kunnen we die dan ff testen?

• The_Sentinel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jah ik d8 dat ik wel een double sided dimm in m''n mobo had zitten :)

WTF! Hebben we nu alweer koffiepauze!?

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in Maastricht, dus kom maar langs >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan ben ik bang dat ik hem moet gaan ruilen voor een double-sided dimm |:(

• RalphMalph
Wij hadden ook double-sided...dus...dat maakt geen f#ck uit. :'(

Maareh, ik woon in het oosten van het land.Dus das voor mij geen optie aangezien jij in Rijswijk woont. Maar misschien Loys.

• RalphMalph
Maar misschien is het het proberen waard.
Ik ga nu kappen. veel te mooi weer om binnen te zitten. Ga een terrasje pakken >:)

CU

• Abbadon
  • Laatst online: 20-08 20:18
100% zeker weten dat je ''m moet ruilen voor een double-sided; de i440BX (en dus ook de P3B-F) ondersteund maximaal 128MB per bank, en dat betekend dus dat de 256MB modules double sided moeten zijn. Dat laatste werkt prima, heb zelf ook 2 van die dingen in m''n P3B-F.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik had ook een 256 mbrammetje die 128 mb aan gaf. Het kwam door 1 chipje die kapot was waardoor de computer de helft uitschakelt die niet goed werkt (die met kapotte chip dus). Daardoor gaf hij maar 128 mb aan. Ik heb het rammetje geruild en hij werkte perfect.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een 128 mb plak met een 256 plak in mijn P3B-F gehad. Double sided, no problem.

• BC3 Victim
Naar alle waarschijnlijkheid is de SPD data niet volledig, of niet correct in dat merk/type geheugen! Heb het zelf ook gehad, op een BX chipset (ongeacht welk merk/type) werdt het herkend als 128MB, en op VIA borden netjes als 256. Dit ging trouwens om DOUBLE sided DIMMS''s....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

meeste oudere moederboreden pikken dat neit meot je merk geheugen kopen doe maar mushkin ofzow dan werkt het wel

ik heb zonet ookw eer een klant terug gekregen nu hebbeik dat geheugen heir ligge

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• BC3 Victim
Op woensdag 23 mei 2001 19:28 schreef loys het volgende:
Zonet een nieuw reepje gehaald van 256Mb, echter de PC ziet hem als 128Mb !? Ja er zitten echt 8 32Mb chippies op ! Heb hem alleen geprobeerd en ook al een ander slot op het mb ! Iemand suggesties ?? Ik gebruik hem op een P3B-F met die beta bios 1007 !

Help pleaseeee

Loys
hmmm vreemd ik heb OOK EEN P3B-F
met 1x 128,b en 1x256mb
en het werkt.
probeer de 2de rij.

• BC3 Victim
Vanwaar al die zorgen mannen...
Gewoon omruilen tegen 2 plakkies van 128Mb...
De simpelste oplossing zonder gezeik...

MZZL
MNEC
MotU - :9

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Is je bankje niet kapot of beschadigd? Ga anders gewoon terrug naar de winkel en vraag om een nieuwe.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Op woensdag 23 mei 2001 22:03 schreef MNECMotU het volgende:
Vanwaar al die zorgen mannen...
Gewoon omruilen tegen 2 plakkies van 128Mb...
De simpelste oplossing zonder gezeik...

MZZL
MNEC
MotU - :9
Kost weer een slotje meer :(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• BC3 Victim
1007 beta bios werkt ook perfect op de p3bf dus dat is het zeker niet.
ik denk dat je inderdaad zoals al verschillende tweakers hier hebben gezegd dat je een double-sided dimmetje mot hebbu.
ik heb er eigenlijk zelf nooit op gelet.
zou er dan toch verschil zijn tussen de merken?

• BC3 Victim
Ik heb dit vaker gehoord trouwens op het asus forum ik zal ff kijken of ik wat kan vinden.(het was geloof ik meer met nieuwere moederborden een probleem?dus eigenlijk niet met de p3bf?(8>)
Op woensdag 23 mei 2001 22:00 schreef dragak het volgende:

[..]

hmmm vreemd ik heb OOK EEN P3B-F
met 1x 128,b en 1x256mb
en het werkt.
probeer de 2de rij.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb nog een nieuwe vraag, kunnen unregistered en registered dimm''s samen op 1 mb ???

• Abbadon
  • Laatst online: 20-08 20:18
Voordat er onduidelijkheid ontstaat, er zit verschil tussen een DIMM slot en een bank, twee termen die hier te pas en te onpas maar door elkaar worden gebruikt. Een DIMM slot bestaat veelal uit 2 banken. De BX kan maximaal 8 van die banken ondersteunen, dat zijn dus 4 doublebanked DIMM sloten. Daarnaast kan de BX per bank maximaal 128MB hebben, dat zijn dus 4 doublesided DIMM''s van 256MB (1Gieg). Dus weet je wat je te doen staat (zoals overigens eerder is aangegeven)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1