[BC3] Pc start niet meer op...

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Meer info, ben je bezig geweest met OC''en :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

hoi,

als ik mn pc aan zet...komt ie niet meer tot ''dat piepje''...en het beeld blijft zwart...kan van alles zijn natuurlijk...moederbord? Ik heb met een opstart schijf proberen te starten...gebeurd er ook niks...iemand raad? waar moet ik naar kijken op dat moederbord? Tis een PII Mobo..

bedankt!

Verwijderd

ik heb een abit kt7 en die heeft dat probleem soms ook, gewoon eff 10 secs de stekker eruit trekken, tenminste dat help bij mij altijd.

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:53
precies, wat voor cpu, hardisk, mobo en springt de monitor wel aan en/of de voeding.???:?:?

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 00:52
Keertje je DIMMen eruit en erin... Helaas heb moet ik dat ook weleens doen ;(

Verwijderd

een: is je voeding in orde? probeer het eens met een andere (300W) voeding.

twee: alles in je computer eruit halen of loskoppelen (incl stroomconnectoren) zodat je het volgende overhoud:

- Moederbord (+atx connector)
- Proccy ( en dan mèt heatsink hè >:) )
- EEN reep SDRAM (ook in verschillende banken proberen)
- AGP videokaart
- en je speaker, front LEDs enzo

verder dus niks, en kijken of ie boot..

nog steeds niet? dan moet je je CMOS clearen door een jumper vlakbij de batterij te verzetten (pin 1+2) en daarna weer terug, met je computer van het stroom af!

als ie het dan nog niet doet kun je nog je RAM eruit halen, piept ie nog niet, dan is je mobo erg brak, heb je wel weer twee sleutelhangers (north- en southbridge) erbij >:)

Verwijderd

Nee..niks overgeclockt...de pc is van mn zus..en die houd zich keurig aan de regels...

''t begon zo: hij kreeg een vastloper...kon alleen de stroom er nog maar afhalen..toen ze hem weer wou opstarten deed ie niks meer...het is een chaintech bord + pII 266 proc...tja da''s het wel zo''n beetje...

• BC3 Victim
duw alles eens goed aan videokaart proc enz heb ik ook wel eens last van

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
alles eruit halen, alleen videokaart/processor/geheugen laten zitten...dan aanzetten.

Het kan ook zijn dat je processor een beetje raar doet...had het eerst met een P 120...effe processor erin en eruit en klaar.

Verwijderd

Bedankt jongens!

ik ben ''lekker'' aan het kloten iig...haal alles eruit..en probeer wat ik gelezen heb..''t rare is is dat ie bij het booten niet piept...hij stopt gewoon..nou ja..

Verwijderd

nou...haast alles eruit...veelbelovend ''opzoem'' geluid...maar niet die verlossende piep..hij start gewoon niet door....nog een andere mogelijkheid? Zijn er trouwens nog PII mobo''s te koop? :) denk dat dat mb gaar is...

• BC3 Victim
kan ook dat de processor is losgetrild door zn fan ofzo....gebeurt vaker hoor, vooral bij de budget mobos (sorry als je die nie thebt, kwee nie wat voor mobo je had....)

Verwijderd

ik heb de processor er al effe uitgehaald...dus moet nou wel weer goed vast zitten...

Verwijderd

ik heb net nog effe wat rondgezocht hier..en er stond haal je geheugen er ''s uit...kijken of ie dan piept...nou niks hoor...''t lampje van de cd-rom speler gaat wel branden...vaag zeg...
Pagina: 1