Toon posts:

[BC3] Wat verwachten jullie van AMD laptops?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort is het zo ver : laptops met mijn favoriete cpu erin :)
K6-2 mag je niet meetellen, dat ding is een beetje onder de maat.

Ik verwacht zelf dat de prijzen van intel laptops hard gaan dalen, AMD zal weer met een strakke prijs komen. Als je een mac laptop met een pc laptop vergelijkt krijg je veel meer laptop voor je geld. Bij desktop macs is het verschil veel kleiner, vaak in het voordeel van pc''s.

Ik heb voor mijn studie volgend jaar waarschijnlijk een laptop nodig, een mobile duron lijkt me wel wat, ik heb niet meer dan 4000 over voor een laptop met 128 mb ram en min. 10 Gb HD.

Ik hoop dat de stabiliteit van die dingen echt kont gaat schoppen, dat is het enige waar ik een beetje bang voor ben nu.

Denken jullie er net zo over?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02
Ik denk dat dit wel eens een probleem kan gaan worden, zeker als het systeem te warm wordt, en dit gebeurt met de huidige AMD processoren ook dus waarom zou het met mobile oplossingen zoveel beter gaan?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Goede prestaties, brandende schoot!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 mei 2001 17:38 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik denk dat dit wel eens een probleem kan gaan worden, zeker als het systeem te warm wordt, en dit gebeurt met de huidige AMD processoren ook dus waarom zou het met mobile oplossingen zoveel beter gaan?
Het voltage kan enorm omlaag van die nieuwe durons. Ik ken iemand die een ondergeklokte 1000 mhz axia zonder fan kon draaien op een lager voltage.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:26
De nieuwe athlons die in de laptops komen worden al zo''n 20% minder warm, en er zit geloof ik ook een met intel''s speedstep te vergelijken technologie in, dus dat komp wel goed denk ik.
Zou ook wel laptopje aan willen schaffen, maar die krengen vindt ik veel te duur. En ik denk niet dat de fabrikanten de lagere prijs van een amd proc erg veel zullen doorberekenen.

Mijn fotografie en videografie

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Op woensdag 23 mei 2001 17:47 schreef k7of9 het volgende:
De nieuwe athlons die in de laptops komen worden al zo''n 20% minder warm, en er zit geloof ik ook een met intel''s speedstep te vergelijken technologie in, dus dat komp wel goed denk ik.
Zou ook wel laptopje aan willen schaffen, maar die krengen vindt ik veel te duur. En ik denk niet dat de fabrikanten de lagere prijs van een amd proc erg veel zullen doorberekenen.
Klopt, dat is de PowerNow! technologie. Schijnt zelfs beter te werken dan Speedstep, zal nl ook al op de mobile k6-2''s.

Verwijderd

wat ik erover denk?

gezien de processoren van amd, en de mobile k6-2 hoop ik niet dat er weer herrie-laptops komen (dit vanwege de koeling).

Wat mijn ervaring betreft blijft Intel nog steeds de beste in laptop-cpu''s. Ook de prijs valt in verhouding mee. De prijsverschillen tussen de diverse fabrikanten van laptop-cpu''s zijn te verwaarlozen. Het is namelijk niet de processor die de laptop zo duur maakt, maar hoofdzakelijk de grootte vd harddisk, de grootte van het scherm, het type scherm (meestal TFT dus) en de verdere accessoires op de laptop.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

check dit maar eens:
http://www.tweakers.net/nieuws/16908
ik denk dat het toch weker wel uitmaakt dat die procs goedkoper zijn. de rest van de hardware blijft toch dezelfde prijs?
dus eindigen ze goedkoper, of ze kunnen meer bieden voor de totaalprijs met een intel erin.
Ik denk dat die dingen zwaar gaan heerschen!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 mei 2001 20:05 schreef Wekkel het volgende:
Goede prestaties, brandende schoot!
Dat is wel relaxt in de winter als je op het station op de vertraagde trein zit te wachten

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52
waarom zie ik nog niet veel crusoe laptops, ik wil een laptop die eens flink lang meegaat, gewoon flink veel ram erin om targe HD beetje op te vangen, dan boeit de CPU speed ook niet echt... het gaat mij om die batterijen...

zeg nou zelf, wie gaat er met een laptop lopen als ie maar 1,5 uur meegaat?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1