[BC3] Verschil tussen laptop en notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Weet er iemand de grote verschillen tussen een laptop en een notebook ? of zijn deze gewoon een synoniem ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

een notebook is iets kleiner/lichter dan een laptop, hoewel dit vooral een verschil is van vroeger.

Tegenwoordig is er nauwelijks nog verschil.

Virussen? Scan ze hier!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14
Tegenwoordig bestaan laptops niet meer, maar heet het dus notebook.

Verwijderd

laptop = met grijs waarden scherm
en een notebook is met kleurtjes (volgens mij was dat het verschil)

• Xtremelead
  • Laatst online: 21:40

Xtremelead

powered by E-MU

ja maar,

wat is dan een subnotebook?
:?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

volgens mij gebruikt 90% van de mensen deze termen notebook en laptop door elkaar
meestal krijg ik iets te horen van: m''n lappy is weer ... (blah blah)

wat een subnotebook is?? zou het niet weten! nog nooit van gehoord...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo''n subnotebook, is dat niet gewoon een PDA?

En idd, de termen laptop en notebook worden gewoon door elkaar gebruikt. Ach, wat boeit het...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 14:32 schreef Xtremelead het volgende:
ja maar,

wat is dan een subnotebook?
:?
Die zijn waterdicht, kan je onder water gebruiken ;)

DLN

• Xtremelead
  • Laatst online: 21:40

Xtremelead

powered by E-MU

notebook=laptop

da''s alles.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• BC3 Victim
wat boeit het ..
ach, het is inderdaad louter informatief, maar ik dacht dat laptop enkel gebruik maakte van netstroom en een notebook op batterij''s werkte. Ben ik mis ?!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:48
subnotebook is een kleine notebook (DUH!)

toshiba maakt ze geloof ik en ze zijn een stukkie kleiner als een normale laptop (8" LCD geloof ik)

maar wel grote dan een PDA

dat was toch niet zo moeilijk ?

Have a wheelie good weekend!

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04-2025

joho

Het is toch gewoon Engels hoor.

Van groot naar klein:
Desktop - op je desk (engels) = buro (nederlands)
Laptop - op je lap = schoot
Notebook - afmeting notitieblok
Sub-notebook - kleiner dan een notitieblok
Palmtop - op je palm = (hand)palm

• BC3 Victim
een laptop is ee draagbare computer et een accu of batterij ,, notebooks worden niet meer gemaakt want dat waren computers met de grootte van laptops dien op netstroom werkte! (dus geen accu of batterij)!

Deze termen worden wel veel door elkaar gehaald!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07
Op woensdag 23 mei 2001 14:50 schreef ServerElite het volgende:
een laptop is ee draagbare computer et een accu of batterij ,, notebooks worden niet meer gemaakt want dat waren computers met de grootte van laptops dien op netstroom werkte! (dus geen accu of batterij)!

Mmmh, dan moet ik nu toch maar snel mijn (blijkbaar verschrikkelijk oude) compaq notebook aansluiten op een stopcontactje, want die zou dan nu niet meer moeten werken. ;)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

komt allemaal op hetzelfde neer volgensmij.
de fabrikanten verzinnen dat soort naampjes.
notebook, laptop, apple kwam met de powerbook.
allemaal koosnaampjes voor de zelfde soort zut. :)

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

CasGas

.

Op woensdag 23 mei 2001 14:50 schreef ServerElite het volgende:

mjah, maar dan precies andersom, compaq OF ibm (weet zo ff niet meer welke) had vroeger de laptop uitgevonden, wat eigenlijk een draagbare pc was van 15 tot 20kg, een notebook daarintegen is toch een stukkie lichter :)

Deze termen worden inderdaad zwaar door elkaar heen gehaald en kloppen dus ook voor geen meter, ik loop liever met een notebook dan met een laptop van circa 15kg :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• BC3 Victim
Hmmz, mij ging het vooral om het feit of er nu één van de twee op netstroom werkt, maar blijkbaar is er tussen de tweakers ook onenigheid ?! :?

• BC3 Victim
een laptop is oud en werkt op netstroom toch en een notebook op accu''s... tenminste dat dacht ik altijd

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 21:37
en alleen "joho" gaat door naar de volgende ronde en mag spelen voor de wasmachine !! :)

• James_Watt
  • Laatst online: 30-04 08:08
Als je de draad doorleest raak je de draad kwijt:?
Ik heb zo''n ding van 10 Kilo als ik die op mijn LAP zet zakt ie door mijn knie heen, maar hij werkt alleen op 230 Volt dus ga ik het ook geen Notebook noemen:?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• BC3 Victim
Op donderdag 24 mei 2001 09:23 schreef clvy82 het volgende:
een laptop is oud en werkt op netstroom toch en een notebook op accu''s... tenminste dat dacht ik altijd
inderdaad, dit Dacht ik ook, maar blijkbaar zijn er anderen die er niet zo over denken. Daarom was ik op zoek naar een website ofzo waar ik zwart op wit kon lezen wat nou het verschil was :)
Maar nog steeds nergens gevonden :'(

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-03 20:18
Ik heb het goede antwoord nog niet gezien. Maare.....

Een notebook heeft schanieren achter zitten.... zoals een boek. Vandaar notebook.

Een laptop heeft in het midden een schanier zitten. Laptops worden niet meer gemaakt.

Hopelijk een beetje duidelijk :)

:W

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En daarvoor kick je een 3 jaar oud topic?
misschien makkelijk om ook even op de topicdatum te laten voordat je hem kickt :)

enne, een schanier in het midden? hoe doe je dat dan?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een beetje erg oud topic hé ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.