De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Tegenwoordig is er nauwelijks nog verschil.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
en een notebook is met kleurtjes (volgens mij was dat het verschil)
wat is dan een subnotebook?
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Verwijderd
meestal krijg ik iets te horen van: m''n lappy is weer ... (blah blah)
wat een subnotebook is?? zou het niet weten! nog nooit van gehoord...
En idd, de termen laptop en notebook worden gewoon door elkaar gebruikt. Ach, wat boeit het...
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Die zijn waterdicht, kan je onder water gebruikenOp woensdag 23 mei 2001 14:32 schreef Xtremelead het volgende:
ja maar,
wat is dan een subnotebook?
DLN
da''s alles.
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
ach, het is inderdaad louter informatief, maar ik dacht dat laptop enkel gebruik maakte van netstroom en een notebook op batterij''s werkte. Ben ik mis ?!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
toshiba maakt ze geloof ik en ze zijn een stukkie kleiner als een normale laptop (8" LCD geloof ik)
maar wel grote dan een PDA
dat was toch niet zo moeilijk ?
Have a wheelie good weekend!
Van groot naar klein:
Desktop - op je desk (engels) = buro (nederlands)
Laptop - op je lap = schoot
Notebook - afmeting notitieblok
Sub-notebook - kleiner dan een notitieblok
Palmtop - op je palm = (hand)palm
Deze termen worden wel veel door elkaar gehaald!
Mmmh, dan moet ik nu toch maar snel mijn (blijkbaar verschrikkelijk oude) compaq notebook aansluiten op een stopcontactje, want die zou dan nu niet meer moeten werken.Op woensdag 23 mei 2001 14:50 schreef ServerElite het volgende:
een laptop is ee draagbare computer et een accu of batterij ,, notebooks worden niet meer gemaakt want dat waren computers met de grootte van laptops dien op netstroom werkte! (dus geen accu of batterij)!
de fabrikanten verzinnen dat soort naampjes.
notebook, laptop, apple kwam met de powerbook.
allemaal koosnaampjes voor de zelfde soort zut.
mjah, maar dan precies andersom, compaq OF ibm (weet zo ff niet meer welke) had vroeger de laptop uitgevonden, wat eigenlijk een draagbare pc was van 15 tot 20kg, een notebook daarintegen is toch een stukkie lichterOp woensdag 23 mei 2001 14:50 schreef ServerElite het volgende:
een laptop is ee draagbare computer et een accu of batterij ,, notebooks worden niet meer gemaakt want dat waren computers met de grootte van laptops dien op netstroom werkte! (dus geen accu of batterij)!
Deze termen worden inderdaad zwaar door elkaar heen gehaald en kloppen dus ook voor geen meter, ik loop liever met een notebook dan met een laptop van circa 15kg
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Ik heb zo''n ding van 10 Kilo als ik die op mijn LAP zet zakt ie door mijn knie heen, maar hij werkt alleen op 230 Volt dus ga ik het ook geen Notebook noemen:?
Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |
inderdaad, dit Dacht ik ook, maar blijkbaar zijn er anderen die er niet zo over denken. Daarom was ik op zoek naar een website ofzo waar ik zwart op wit kon lezen wat nou het verschil wasOp donderdag 24 mei 2001 09:23 schreef clvy82 het volgende:
een laptop is oud en werkt op netstroom toch en een notebook op accu''s... tenminste dat dacht ik altijd
Maar nog steeds nergens gevonden
Een notebook heeft schanieren achter zitten.... zoals een boek. Vandaar notebook.
Een laptop heeft in het midden een schanier zitten. Laptops worden niet meer gemaakt.
Hopelijk een beetje duidelijk
:W
misschien makkelijk om ook even op de topicdatum te laten voordat je hem kickt
enne, een schanier in het midden? hoe doe je dat dan?
Dit topic is gesloten.
![]()