[BC3] Hoe op Hfl 4000 te komen?

Pagina: 1
Acties:

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 14:05
Lieve medetweakers, luistert!

Ik ben een systeem in elkaar aan ''t zetten en zou graag jullie advies willen horen. :)
Het systeem kan gevonden hier gevonden worden:

Linkje naar systeem :9

Het zit als volgt in elkaar:
Ik heb voor elk onderdeel naar de Tweakers pricewatch gekeken en daar de goedkoopste leverancier genomen (incl. verzendkosten).

Vervolgens is er een super goedkoop bedrijf in Duitsland (www.snogard.de) wat veel op voorraad heeft en waar ik eventueel het hele systeem wil gaan halen. Scheelt allemaal bestellen bij de verschillende leveranciers en hoef je ook niet tijden te wachten tot het binnen is.

Nu is de vraag concreet:
1. Is het systeem optimaal in elkaar gezet, of heb ik ergens fouten gemaakt?
2. Graag wil ik op 4000,- rond uitkomen kunnen jullie mij advies geven waar ik nog net dat kleine beetje op kan besparen?
3. Graag heb ik jullie persoonlijke ervaring over de verschillende onderdelen, want nu heb ik gekozen op basis van testen etc. Maar niets is zo goed als persoonlijke praktische ervaring van een mede-tweaker!

PSje voor de MODs onder ons:
1. Dit is niet een normale wat-moet-ik-kopen-voor-4000-gulden draad, want heb zelf als nodige moeite getoond om systeem bij elkaar te zoeken.
2. Daarnaast vraag ik om advies voor verbeteringingen in ''t systeem
3. Kan de info die ik hier geef heel bruikbaar zijn voor mensen die ook een systeem van rond de 4000 willen hebben!

Verwijderd

Heel boeiend, alleen is de link naar je systeem zo dood als een pier...

Verwijderd

link dood, kan ik ook niet echt veel mee...

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Op woensdag 23 mei 2001 14:10 schreef Sepans het volgende:
Heel boeiend, alleen is de link naar je systeem zo dood als een pier...
inderdaad! :Z

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Ik heb um anders niet stuk gemaakt hoor >:)

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

EraZor

Don't mention the war

Link doet ''t hier.

Ik Zo in elk geval een 300W voeding nemen. 230W is nooit genoeg.
Ik weet ook niet wat voor een koelertje dat is, maar 60 piek voor een koeler die maar tot 1200 gaat, lijkt me wat veel. Neem als je niet gaat overclocken een coolermastertje. Koelt goed, is lekker stil, en kost ongeveer 35 piekies.

Succes d''r mee verder

Verwijderd

Link doet het inmiddels..

Mijn tips:

zwaardere voeding, als je straks wat gaan oc''en/uitbreiden heb je aan 230W niet genoeg.

om te besparen op kosten: wat goedkoper geheugen.

evt. LG flatron monitor, zit je niet met die kutlijntjes.

en anders gewoon een dagje werken, heb je ook weer 200 piek, hoef je niets te veranderen :)

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 14:59
Hij doet ut weer hoor :P

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• Nielsman
Zal nog ff uitleggen waar ''t systeem voor bedoeld is:

- Photoshoppen
- Filmpjes kijken
- Mp3s luisteren
- Internetten
- Tekstverwerken (office''en zeg maar)
- Af en toe gamen...
en overige standaard dingen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
eeuh speakers weg en een audiokabeltje naar je stereo ofzo?
klinkt toch wel beter (als je een échte stereo hebt dan >:))

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:21

JT

VETAK y0

Minimaal 250 watt voeding, Ati Radeon ipv GeForce 2, helemaal omdat je ook filmpjes wil kijken, en dan is na Matrox de Radeon het beste wat je daarvoor kan hebben. Plus dattie fokking snel is.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:28

Opa

Nu Multifocaal!

Tsja...

Ook weer voeding, Geforce --> ATi of Matrox, koelert.

En verder kan je behoorlijk wat besparen als je gewoon een MSI MS-6365 - Pro266 Plus of zelfs een MSI MS-6330 V3.0B - K7T Turbo met SDRAM kiest.
Verder is een standaard Optische muis (Dexxa of Logitech) voor f 80 te halen en zou ik de boxen achterwege laten. Voor films gaat er toch niets boven een DTS versterker met 5+1 speakers.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• BC3 Victim
als eerste zou ik minimaal een voeding van 300 watt nemen
je hardeschijf veranderen naar 2 harde schijven en een moederbord nemen met raidcontrollers.Je koopt alles snel waarom je moederbord niet

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 23 mei 2001 16:36 schreef victorvo het volgende:
en zou ik de boxen achterwege laten. Voor films gaat er toch niets boven een DTS versterker met 5+1 speakers.
Ben ik helemaal met je eens, maar niet iedereen heeft zoals jij en ik er zoveel geld voor (over).

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hmm
ik draai al 3 kwart jaar een Duron 800 op 1000 met een 235 watt voeding
alle 6 pci sloten zitten vol
vorheen met een K7t Pro2 en nu met een K7t Turbo
nooit problemen gehad

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Ten eerste zou ik zo weinig mogelijk spul bij postorder bedrijven bestellen, want het is een ramp als iets niet goed blijkt te zijn. Ik koop altijd bij gewone winkels die er niet moeilijk over doen als iets omgeruild moet worden of als je je geld terug wil omdat het niet naar wens is.

Verder kun je beter iets meer geld uitgeven dan dat je eigenlijk van plan was, in plaats van dat je precies uitgeeft wat je van plan was maar met een systeem zit dat eigenlijk niet helemaal naar wens is. Dat geld daar kom je wel overheen, maar een systeem dat niet naar wens is daar heb je een stuk langer last van ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Waarom gebruik je ECC geheugen :?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 23 mei 2001 16:47 schreef Chaser2600 het volgende:
hmm
ik draai al 3 kwart jaar een Duron 800 op 1000 met een 235 watt voeding
alle 6 pci sloten zitten vol
vorheen met een K7t Pro2 en nu met een K7t Turbo
nooit problemen gehad
Een Thunderbird op 1200 MHz of hoger gebruik ietsje meer stroom van een Duron @1000 ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Nielsman
Okay, misschien dat ik op grafische kaart kan besparen.... welke van de volgende zouden jullie dan nemen, die ook door dat bedrijf geleverd worden, niet dat ik daar aan vast zit, maar gaat alles makkelijk in 1 moeite door?

32MB kaartjes

want anders kom je al snel op zo''n brak Geforce 2 MX kaartje uit (no offence voor mensen die zo''n kaartje hebben hoor! >:) )

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 16:52 schreef Nielsman het volgende:
Okay, misschien dat ik op grafische kaart kan besparen.... welke van de volgende zouden jullie dan nemen, die ook door dat bedrijf geleverd worden, niet dat ik daar aan vast zit, maar gaat alles makkelijk in 1 moeite door?

32MB kaartjes

want anders kom je al snel op zo''n brak Geforce 2 MX kaartje uit (no offence voor mensen die zo''n kaartje hebben hoor! >:) )
6400 3d Marks op 850 mhz is idd heel kut |:(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 23 mei 2001 17:05 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

6400 3d Marks op 850 mhz is idd heel kut |:(
3D Mark is nou niet echt een respresentatieve benchmark. De default test is in 16-bit kleuren, en daar haalt een MX inderdaad hele leuk prestaties. Maar zodra je in 32-bit kleuren en eventueel met FSAA aan de gang gaat, dan is een GTS vaak bijna 2 keer zo snel als een MX. Dat neemt niet weg dat een MX voor de meeste spellen nogsteeds een prima kaart is :)

• BC3 Victim
Betere videokaart hebben ze bij dat winkeltje niet voor je, radeon ddr is zonder tvout (wil je wel voor films toch?) radeon sdr is vergelijkbaar met gf2mx (16bit langzamer 32 bit sneller maar eigenlijk niet snel genoeg om dit aan te willen hebben)

vaudje, je had al een videokaart zonder tvout, dan zou ik toch de radeon ddr nemen vooral omdat je niet zo veel gamed een grote, goede monitor neemt en de performance van de radeon ddr ook erg goed is, net iets minder dan de gf2 maar genoeg (imho)

Geld besparen door "gewoon" sdr bordje + geheugen te nemen, scheelt in performance paar procentjes, maar wel een hoop geld

Leuk systeempje trouwens :)

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op woensdag 23 mei 2001 14:39 schreef Nielsman het volgende:
Zal nog ff uitleggen waar ''t systeem voor bedoeld is:

- Photoshoppen
- Filmpjes kijken
- Mp3s luisteren
- Internetten
- Tekstverwerken (office''en zeg maar)
- Af en toe gamen...
en overige standaard dingen
Geezz....een 1.2 GHz met PC2100 geheugen als je er alleen maar dit soort dingen mee gaat doen... :r :r

Dit is hetzelfde als een of andere rijke ouwe taart een Pentium 4 1.7 GHz koopt met GeForce 3 om alleen maar effe met haar vriendin te chatten..een keer in de week

Hier is die pc niet voor bedoeld....:Z

Zonde van je geld maar dit is mijn mening

• The Dolf
  • Niet online
Koop een 1 ghz AXIA (die je dan op 10*133 zet)

Waarom zit je de geforce mx regelrecht de grond in te stampen?

Je zegt zelf dat je het systeem voor photoshop nodig hebt. Dan koop je dus beter een Matrox kaart.

Maar dat is mijn bescheiden mening

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Nielsman
Is toch beter, die correctie van ''t geheugen!
Daarnaast is ''t prijsverschil niet super groot. Heb ff opnieuw uitgerekend en prijzen zijn nu (misschien dat ik foutje gisteren had gemaakt ofzo, was al laat)

256 PC2100 ECC 280,-
256 PC2100 Non-parity 258,-

Is ''t dat verschil niet waard?

• Nielsman
Beste AlPha.BeYoNdeR,

Er zijn hier genoeg mensen die een 1.33Ghz om hun }:O op te laten grazen of om er alleen mee te tekstverwerken. Maar vertel jij mij nou eens wanneer je zo''n systeem als particulier wel nodig hebt?
Als je gaat Brycen? of Autocat''en? Tsja, dan issie leuk, maar dat doe je er dan toch ook niet constant mee?

Daarnaast als je een systeem zoals dit koopt ben je op de toekomst voorbereid (klinkt beetje ouwe-lullerig, maar is wel zo) en daarnaast zijn de prijzen dermate laag dat ik zou zeggen, dat je ''t voor dat geld niet moet laten, right?!

Tuurlijk mag je je mening erover geven, daar vraag ik ook om, maar als m''n besluit nu eenmaal al redelijk vast staat dat ''t zo''n systeem gaat worden, waarom dan niet tips geven om ''t alleen maar te verbeteren i.p.v. te zeggen dat ''t overkill is! :7

Uggh! heeft gesproken ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 23 mei 2001 18:19 schreef Nielsman het volgende:
Er zijn hier genoeg mensen die een 1.33Ghz om hun }:O op te laten grazen of om er alleen mee te tekstverwerken. Maar vertel jij mij nou eens wanneer je zo''n systeem als particulier wel nodig hebt?
Als je gaat Brycen? of Autocat''en? Tsja, dan issie leuk, maar dat doe je er dan toch ook niet constant mee?
Ik vrees dat je hierin helemaal gelijk hebt :D Het gros van de Tweakers kickt op koetjes, en heeft verder weinig nuttige doelen voor hun veel te dikke PC''tje ;) En je gaat mij niet wijsmaken dat een gemiddeld jochie van 16 zo''n supersnelle PC oh zo hard nodig heeft behalve voor spelletjes :z Daar is niks mis mee, maar ik snap niet waarom jij er dan nu op aangevallen wordt.

• AlPha.BeYoNdeR
Er zijn hier genoeg mensen die een 1.33Ghz om hun }:O op te laten grazen of om er alleen mee te tekstverwerken.
Welke idioot koopt er nou een Systeem van 4000,- om het alleen maar te gebruiken voor dat (voor mij) nutteloze project van distributed.net (Sorry mede-tweakers maar dit vind ik ervan...ik wil geen flame uitlokken)

Zelfde als een Porsche GT3 koopt om er alleen maar mee te showen aan je vrienden...
--> Wordt dus nutteloos gebruikt
Maar vertel jij mij nou eens wanneer je zo''n systeem als particulier wel nodig hebt?
LOL!!! wat dacht je van:

- Overclocken
- Quake III/UT spelen op 1280×1024 met een acceptabele fps
- Brycen ?? AutoCAD ?? Geezz ik ben geen developer ofzoiets...dat doen ze maar op een bedrijf..
- 3D-Studio MAX
Daarnaast als je een systeem zoals dit koopt ben je op de toekomst voorbereid (klinkt beetje ouwe-lullerig, maar is wel zo) en daarnaast zijn de prijzen dermate laag dat ik zou zeggen, dat je ''t voor dat geld niet moet laten, right?!
Voor de toekomst voorbereid :? Welke toekomst...het ding gaat een aantal maandjes mee en dan prop je er weer wat anders in (GeForce II GTS is aan het eind v/h jaar alweer verouderd..)

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 23 mei 2001 18:59 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:

[..]

LOL!!! wat dacht je van:

- Quake III/UT spelen op 1280×1024 met een acceptabele fps
Dat doe ik met me Duron 600 @950 en Ati Radeon 64 mb DDR ook hoor...heb IK geen 1,3 GHZ voor nodig, want ik kan tenminste tweaken >:)

Ecodan warmtepomp

• Nielsman
>> AlPha.BeYoNdeR, luistert!

Ik wil niet graag van m''n onderwerp afwijken (want anders gaat deze draad zometeen alleen maar over ''t nut van }:O ''tjes en of je nu wel of niet een 1.2Ghz moet kopen voor bv. spelletjes.

Maar ''t leukste antwoord wat je geeft op mijn vraag vind ik:
Nielsman wrote:
Maar vertel jij mij nou eens wanneer je zo''n systeem als particulier wel nodig hebt?
AlPha.BeYoNdeR wrote:
LOL!!! wat dacht je van:
- Overclocken
Je vindt dus een 1.2Ghz overdreven snel voor zoiets, maar je zou ''m zelf wel willen overklokken :D LOL!!!

>> thedolf
Zoals iedereen weet is de 2D kwaliteit van Matrox niet te evenaren, maar is de 3D kwaliteit nu niet je-van-het!
Dus daarom geen Matrox kaartje. Maar ''k ga zeker ff verder zoeken voor een ander goedkoop kaartje. Bestaat er een no-name 32MB Geforce 2 GTS kaartje wat goedkoper is dan V7700?

• BC3 Victim
Ik met mijn PIII 800eb, 256 mb 133mhz CAS-2 Dane-elec en Geforce 2 Pro 64 mb kan dat in 1600x1200 :p

• AlPha.BeYoNdeR
Maar ''t leukste antwoord wat je geeft op mijn vraag vind ik:

[..]

Je vindt dus een 1.2Ghz overdreven snel voor zoiets, maar je zou ''m zelf wel willen overklokken :D LOL!!!
Voor wat vind ik hem overdreven snel :?

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 23 mei 2001 19:21 schreef Nielsman het volgende:
Zoals iedereen weet is de 2D kwaliteit van Matrox niet te evenaren, maar is de 3D kwaliteit nu niet je-van-het!
Dus daarom geen Matrox kaartje. Maar ''k ga zeker ff verder zoeken voor een ander goedkoop kaartje. Bestaat er een no-name 32MB Geforce 2 GTS kaartje wat goedkoper is dan V7700?
Kwaliteit van 3d van matrox is ook niet te evenaren. Het probleem zit bij de snelheid. NEEM EEN RADEON !!!! Qua beeldkwaliteit bijna net zo goed en vanaf 1024x768x32 sneller dan GF 2 GTS en op die resolutie net zo snel als GF 2 Pro !!

Ecodan warmtepomp

• Nielsman
>> JT

Ik ben best in voor een ander kaartje. Maar noem dan wel ff specifiek model, want de Radeon ken ik niet zo goed en als ik deze conclusie op T.net moet geloven, schiet ''t kaartje toch aardig tekort of moet ik naar LE versie kijken?

• JT

JT

VETAK y0

Nee, de 64 meg versie. Kijk maar naar reviews op andere sites. En met de nieuwe drivers loopt het top. Gewoon de 32 mb of 64 met DDR kopen.

Ecodan warmtepomp

• Nielsman
Maar beste JT,

Dan ben ik toch nog steeds 439,- (+ verzendkosten) volgens goedkoopste in Pricewatch voor 32MB OEM versie, om nog maar niet te spreken van 64MB versie (529,-)
Duitsland is ie trouwens 417,- (en kan ik ''m zelf ophalen)

Verschil is dus niet groot tussen Radeon en V7700 qua prijs dan!

• JT

JT

VETAK y0

Tja, kwaliteit kost geld :)

Ecodan warmtepomp

• The Dolf
  • Niet online
Op woensdag 23 mei 2001 19:21 schreef Nielsman het volgende:
>> AlPha.BeYoNdeR, luistert!

>> thedolf
Powercolor: dat is een noname kaart

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• JT

JT

VETAK y0

Powercolor...das een leuk merk voor heeeeel weinig geld.

Ecodan warmtepomp

• Nielsman
Hmm, maar doe ik dan geen afbreuk aan ''t systeem?

• JT

JT

VETAK y0

Neuh

Ecodan warmtepomp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 24 mei 2001 18:09 schreef Nielsman het volgende:
Hmm, maar doe ik dan geen afbreuk aan ''t systeem?
Als je een fatsoenlijk scherp beeld in 1280*1024 en hoger wil wel ja. Asus, Hercules, Elsa e.d. geven beter beeld dan Powercolor :r

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 24 mei 2001 18:46 schreef Exirion het volgende:

[..]

Als je een fatsoenlijk scherp beeld in 1280*1024 en hoger wil wel ja. Asus, Hercules, Elsa e.d. geven beter beeld dan Powercolor :r
nou nou...ik heb gehoor dat je met die merken ook probs krijgt qua scherpte op die resolutie hoor...

Ecodan warmtepomp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 24 mei 2001 19:28 schreef JT het volgende:

[..]

nou nou...ik heb gehoor dat je met die merken ook probs krijgt qua scherpte op die resolutie hoor...
Geforces zullen het nooit winnen van een ATI of Matrox, maar het hangt heel erg af van de electronica op de kaart. Asus heeft een van de beste kaarten wat signaalkwaliteit betreft, en in hoge resoluties merk je dat echt.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik zit dus met ongeveer hetzelfde dillema. Ik moet alleen een mobo, cpu, mem, hd, cd-rw, dvd-rom, netwerk switch en 2NIC''s hebben. Maar ik wil dit allemaal voor 2000 piek. Ik zit nu net iets teveel. Maar dan heb ik dus geen DDR (maar 512 mb SDR-SDRAM).

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 23:27
Ook nog even mijn mening:

Als er veel met Photoshop en andere grafische progjes gewerkt gaat worden: pak een Matrox G450 (of even wachten op de G550 dan heb je wat snellere 3D).
Gaan er ook regelmatig spelletjes op gespeeld worden (wil je echt 3D) dan een Geforce 2 GTS.
Pagina: 1