[BC3] rare kuren met mijn Athlon

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Allereerst even de belangrijkste specs.AMD AThlon 1200 @266
Epox 8kta 3+
Thermaltake Super-orb
256 MB RAM @ 133
Rainbow Midi Tower / 300 Watt

Het probleem:

Nu mijn PC een paar dagen heeft ge-testdraaid, loop ik regelmatig tegen het volgende probleem aan:
Ineens gaat mijn monitor op standby, Ik hoor de fan langzamer gaan draaien, de lampjes voor in de kast beginnen heeeel snel te knipperen, en ook de ledjes op mij MOBO.
Als ik dan CTRL-ALT-DEL probeer gebeurd er niets, reset-switch werkt niet, het enige wat ik kan doen is de ATX switch 4 sec. lang indrukken, om de pc uit te zetten.
Maar.....daarna krijg ik hem met geen mogenlijk heid meer aan, Als ik dan de stekker UIT het stopcontact trek, springt hij razensnel aan en direct weer uit.. (fan draait 1 keer rond ofzo. Na een tijdje wachten kan ik de pc weer aanzetten, nadat ik dus de stroom er weer opgezet heb. Maar soms start hij dan op met hetzelfde probleem, en begint hij steeds te proberen op te starten/ fan langzaam, fan snel...enz..
Ook de ledjes op het epox moederbord geven dan achtereenvolgens aan: FF...00...ff...00
En soms start hij dan ineens op, soms moet ik dus weer uitzetten, en de stroom eraf...10 minuten wachten.... en weer aanzetten.

Verdere informatie:
video kaart: Gforce 2 MX / 64 MB AGP
2 netwerkkaarten.
Ik heb al gekeken of het een soort suspend modus was, maar het gebeurt op de raarste momenten, dus ook als ik gewoon bezig ben.
Het ligt ook niet aan de temperatuur, want die is rond de 40 C.

Weet iemand hier misschien iets vanaf, of een idee, dan hoor ik het graag.
Want ik ben nu niet :) maar :(
Alvast bedankt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Doe die vieze rainbow kast weg die dingen hebben een errug brakke voeding

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• BC3 Victim
Voeding.
Rainbow voedingen zijn niet stabiel genoeg.
En aangezien een Athlon een heleboel elektroontje nodig heeft loopt de voeding op zijn tenen.
300 Watt moet kunnen maar dan wel met een goede voeding.

Mijn advies, Nieuwe voeding maar aangzien dat bijna net zoveel gaat kosten als een nieuwe kast...........

suc6

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Thnx, Toen ik die bak ging bouwen vond ik die kast al niet al te "professioneel"
Het lijkt ook wel steeds erger te worden, bn nu al 30 minuten bezig geweest om op te starten... Maar ik ga morgen ff een andere halen....

In elk geval bedankt..

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:57

DaRoot

Some say...

inderdaad waarschijnlijk de voeding. Maar we hebben bij ons op de zaak al 2 of 3 x een probleem gehad met een Athlon van 1Ghz of hoger icm. een MSI K7T Pro 2... Die boardjes werken een heel enkele keer niet stabiel met die AMD''s... komt weinig voor, maar toch.. ''t is maar ff dat je het weet...
Suc6!!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• BC3 Victim
Thanx,

Het is inderdaad de voeding.
Ik heb nu een voeding van iemand anders erin, en geen probleem meer.
Ik krijg trouwens een andere voeding van Space. best wel goeie service dus.. :)

Pagina: 1