Toon posts:

[BC3] HP4100TN in Novell vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een HP4100TN in het netwerk gehangen en geconfigureerd voor IPX/SPX
nu staat alleen het IP adres nog standaard op 192.0.0.192 en dat wil ik nog veranderen.

Kan dit ? Het zou nog mooier zijn ls ik de printer via zowel IPX/SPX als TCP/IP kan benaderen.

Ook merkte ik op dat de HP JetAdmin NIET op de bijgeleverde CD staat (alleen een link naar een site om em te downen :'( )

Alvast bedankt

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 23:05

backupdevice

No Risk , Full Push

die jetadmin software wordt ook niet meer geleverd bij deze printer.

Als je op de HP site kijkt staat er uitgelegd hoe je hem het beste kan installeren in Novell.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
jet kan jetadmin idd gewoon downloaden van de hp site

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu al een stukkie verder...
Hij is volledig werkzaam over TCP/IP en IPX/SPX alleen nu moet ik nog ff uitzoeken hoe ik em in WP5.1 moet instellen ZONDER tussenkomst van een server of PC die em shared.
(wou eerst een queue maken op de novelserver maar die gaat binnenkort weg duss)

iemand iedeetjes ?? :?

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:46
Ben bang dat je dat vanuit WP51 niet gaat lukken (tenzij je ergens anders mee shared)

Gewoon spullen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 mei 2001 13:00 schreef soepzooitje het volgende:
Ben bang dat je dat vanuit WP51 niet gaat lukken (tenzij je ergens anders mee shared)
Hmmz.. zo snel geef ik het nog niet op... zoek nog ff verder en ''k bel desnoods wel ff met HaaPee !

Iemand nog iedeën ??

Verwijderd

Topicstarter
hmmz... bellen dus.... Grrr !

Verwijderd

Topicstarter
Pfft... nou het wordt uiteindelijk toch een queue op de novellserver (oude P100) :(

weet iemand nog een handige handleiding te vinden om in novell een Laserjet printer (JetDirectIPX) te instelleren en in een queue op de server te zetten?

k snap namelijk nix van (de oude) novell |:(

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
/me schopt em ff omhoog...

Ik heb in PSERVER een queue aangemaakt en een printer geinstalleerd onder de naam hp4100tn en deze kon ik alleen op "Defined elsewhere" zetten aangezien de rest van de opties LPT en COM poorten waren...

Zodra ik nu de Pserver laad zegt ie dat ie de printer niet kan vinden..

Het is nogal een oude versie van novell en ik zit niet te wachten op antwoorden zoals... neem een anderre server of UPGRADE...

Het moet mogelijk zijn om de HP4100 de novell-queue leeg te laten trekken maar hoe ?? dat weet ik niet...

Ik ben nu al een flinke tijd bezig en wil toch echt weten hoe dit werkt...

Come on.... het moet toch kunnen...\

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het iets te maken heeft met "Defined elsewhere"

maar waar moet ik het dan Definen ??

Verwijderd

Topicstarter
is het uberhaupt mogelijk om een HP4100TN een novell queue leeg te laten trekken ?

Weet nou echt niemand het antwoord?

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 23:05

backupdevice

No Risk , Full Push

Heb je de juiste ASCII codes al ingevoerd in wp om de printer juist aan te sturen???
Onder Novell gewoon via queue based een printertje, een queuetje en een printservertje aanmaken, werkt goed met 4100.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Topicstarter
queue is al werkzaam alleen hangt pserver na 1 job vast en moet ik em dus na alke job unloaden en loaden...

tis een brakke p100 met netware 3.2 (3.12 met y2k upgrade)

ga morgen de klus afmaken en degene die em gekocht heeft heeft al een offerte aangevraagd voor een nieuwe server+workstation installatie en configuratie !!! :)

GrTz. J

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb je nadat je de pserver geladen hebt, wel nprinter gedraaid met het juiste printernummer waarmee die aan de printserver hangt????????

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1