[BC3] Abit BP6: geen beeld, geen piep: helmaal niks!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een Abit BP6 met daarin als videokaart een ATI Rage Fury (128 board) in een AOpen HX08 bigtower.

Had voeding-problemen: hij ging spontaan aan en uit enzo. Voeding vervangen, computer in elkaar gezet... GEEN beeld!

Er gebeurd ''helemaal niks'' als ik hem aan zet. Ja, alles krijgt stroom, disken beginnen te draaien, cd-rom lades kun je open en dicht doen, fans draaien.
Floppy lampje gaat niet aan.
HDD-led wel, en die gaat meestal niet uit.
Op het beeld blijft het zwart: geen BIOS-data te zien.

Andere monitor geprobeerd, andere videokaart, zelfs een andere voeding nog weer: het blijft geen beeld geven.

En hij piept niet eens om aan te geven dat het mis is ofzo.

Dit is gewoon bij simpel hdd, floppy en videokaart als enige devices aangesloten: alle andere kaarten er uit getrokken.

Wat kan dit zijn? Moederbord of BIOS kapot? Hoe kan dat zo ineens? Als gevolg van die rotte voeding?
Alles met extreme zorg behandeld bij (de)montage, doe zoiets ook bepaald niet voor ''t eerst, dus ik snap echt niet waarom ie het voor demontage nog wel deed, en nu niet meer.
Behalve dan dat die voeding hem nog even snel aan en uit zette alvorens ik hem er uit had gehaald.

Ik zit met mijn handen in het haar zo langzamerhand...
Suggesties, ideeen, verklaringen zijn erg welkom!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Vidcard kapot! Ik heb laatst een nieuwe MX 400 erin geplugd, bleek DOA te zijn, was een weerstandje kaapot, had dezelfde symptomen als jij beschrijft.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op woensdag 23 mei 2001 10:22 schreef KillerAce_NL het volgende:
Vidcard kapot! Ik heb laatst een nieuwe MX 400 erin geplugd, bleek DOA te zijn, was een weerstandje kaapot, had dezelfde symptomen als jij beschrijft.
NEE, VIDEOKAART = OK.
Ik heb een andere geprobeerd, zoals ik schreef.
En die kaart deed gaf ook geen beeld in deze PC, maar staat in een ander systeem momenteel nog steeds fijn 24 uur per dag 7 dagen per week streaming video eruit te sturen.
Het is dus niet de videokaart.

• ijmert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 17:08
Heb je al een keer geprobeerd de BIOS te resetten? Zoek in het handboek naar de jumper om het bios te resetten en voer dat uit. Ik heb ook wel eens zulk soort problemen gehad. Toen bleek de batterij van het BIOS leeg. BIOS resetten en weer werken en daarna natuurlijk een nieuwe batterij geplaats.
:)

Small Business Server rules. www.vangorsel.nl

• BC3 Victim
Op woensdag 23 mei 2001 10:37 schreef ijmert het volgende:
Heb je al een keer geprobeerd de BIOS te resetten?
Ja, ook reeds gedaan. Hielp niet :(

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Heeel dat ding kapot :+

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Als je geen foutmelding (pieptoontjes) krijgt, terwijl je speaker wel aangesloten is, moet je kijken richting voeding/cpu. Aangezien het de voeding niet lijkt te zijn, zou ik de cpu''s ff checken. (heb je die eruit gehad?)

Controleer ook even de voedingstekker in het mobo. Kijk of alle pinnetjes in de stekker goed naar beneden zitten. Vooral als die stekker ooit aan de kabels ipv de stekker eruit is getrokken, heb je kans op problemen in die richting.

Als je systeem niet piept en niet doorboot, kan het geen videokaart/monitor probleem zijn.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

heb je 1 of 2 processoren?
boot eens met 1''tje (of de andere).
long shot: als je met 1 proc. boot, heb je m wel in het 1e slot? :P

• BC3 Victim
De 2 CPU''s heb ik er niet uit gehad, maar zal ik eens controleren.
Voedingsstekker-pinntjes.. hmmm.... dat is wel een goed idee om dat ff te checken!

(Het is trouwens een nieuwe voeding, dus die stekkertjes behoren goed te zitten: nog nooit er uit getrokken.)

Zou het ook aan de andere stekkertjes kunnen liggen? Reset-switch, speaker-connector, etc.?

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 11:12 schreef Booooe het volgende:
long shot: als je met 1 proc. boot, heb je m wel in het 1e slot? :P
Maakt niet uit. Heb m''n proc ook gewoon in de eerste 2e socket:?

• BC3 Victim
Bedankt voor de tips.
Helaas, mobo is kapot! :-(

We hebben alles getest.

Pluspunt is dat er waarschijnlijk nog fabrieksgarantie op zit. Jammer is dat het waarschijnlijk de schuld van de voeding is: die heeft hem opgeblazen.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:41
heb je de stekker van de voeding wel in het mobo gepropt ? klinkt gek, maar veel mensen vergeten dan >:)

heb je het al met een andere voeding geprobeerd.. die voeding kan doa zijn..

suc6

Have a wheelie good weekend!

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:56
Dit probleem heb ik dus ook precies hetzelfde met een oude 133er.. altijd als een trein gelopen, nu ff videokaart eruit gehad, en alles uit elkaar gehaalt (mobo bleef in kast) weer alles in elkaar gezet.. en nix. geen beeld, wel disks die opspinnen enzo, maar geen beeld of pieptoon.

• BC3 Victim
Heb je ook het geheugen al vervangen?
De vierde wet van PiefPoefPaf luidt, denk bij vreemde hardwae problemen eerst aan je geheugen.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
en heb je de voedingskabel niet verkeerd om aan in het mobo gestopt? en heb je toevallig niet iets losgetrokken op je mobo? en staat het jumpertje cmos clear inmiddels weer in de goede positie?

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1