[BC3] [Linux] Promise Fasttrack 100 kaart

Pagina: 1
Acties:

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:25
Ik heb hier een Asus cusl2-c moederboardje met een promise fasttrack 100 kaart.
2x Seagate 40 gig ata100.
Eerst 1 van de seagate''s aan me mobo ide controller gehangen, linux Debian 2.2 r2 geinstalleerd, 2.4.4 kernel gedownload + ide patch van hedrick, hele zooitje gecompiled en gereboot. Tijdens opstarten ziet alles er goed uit. Promise kaart 20265 gevonden op irq 7 in pci slot... /dev/hde0 io=b0000 enz enz ziet ie ook... en krijg inlog scherm te zien. Tot nu toe alles dus goed.
Vervolgens de harde schijf aan de raid controller gehangen, opgestart, en raid controller aan ''t werk gezet door een complete copy te maken van hdd1 naar hdd2.
(maak dus gebruik van raid1 (mirroring))
Rebooten, en linux boot van de raid combinatie.. en dan ineens "kernel panic" ..
kan boot partitie niet vinden..
Dat klopt want ik heb het hele zooitje geinstalleerd terwijl die hdd aan /dev/hda hing. zou dus iets moeten worden van /dev/hde... Weer opnieuw opstarten, en bij rebooten benodigde parameters meegeven
boot=/dev/hde1 init=/bin/sh .. maar ook op /dev/hde1 vindt ie niets.. Nog allerlij andere devices geprobeert, maar helaas zonder enig resultaat :(

Heeft iemand voor mij de gouden tip om dit op te lossen ?

Bijvoorbaat Dank :)

* foutje

Verwijderd

raid 0 is niet mirroring, maar striping...dat lukt dus zo niet....

• Fabian
Mja was een vergissing in me text, niet op me pc.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32
Promise fasttrak en linux is No Go :(
heb zelf lang genoeg geprobeerd het ding op gang te helpen, maar in raid... jammer maar helaas (hij ligt nu op een plank 1 meter 20 boven mijn keyboard)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Fabian
Hmmmm dan maar in crontabje zetten dat ie iedere avond ff complete copy maakt :)

hmmm lees hier ( http://linas.org/linux/Software-RAID/Software-RAID-3.html ) net hoe je ''t kan doen zonder promise kaartje, hmmm toch wel zonde van ''t geld dan

• Fabian
Hmm zo te zien ben ik de enige met zo''n kl*te kaart en linsux :(

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 11:42 schreef Fabian het volgende:
Hmm zo te zien ben ik de enige met zo''n kl*te kaart en linsux :(
Neem FreeBSD.... maar even serieus.. je parallele poort hangt toch al op irq7?

• Fabian
Op woensdag 23 mei 2001 16:42 schreef Arendje het volgende:

[..]

Neem FreeBSD.... maar even serieus.. je parallele poort hangt toch al op irq7?
Euhm nee parallele poort staat uit net als serieel en usb, maar ''t schijnt zowiezo dat pci kaarten nooit een irq conflikt kunnen hebben.

FreeBSD is eventueel een optie, maar met linux kan ik net ff wat makkelijker overweg.
En aangezien dit een coloserver wordt moet je wel goed met ''t OS om kunnen gaan anders kun je bij ''t kleinste foutje ff op en neer naar dat NOC..
Pagina: 1