[BC3] Computermarketing voor onwetenden.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Steeds vaker zie je dat fabrikanten adverteren met een zo snel mogelijke processor, terwijl de andere onderdelen de middenmoot niet ontstijgen. Hierdoor krijg je dus systemen die qua prestaties niet goed op elkaar zijn afgestemd, en in de praktijk even goed presteren als de wat minder nieuwe, met gelijkwaardige onderdelen uitgerichtte, goedkopere kloon-broertjes.
Tevens bezuinigen vrijwel alle pc-fabrikanten op randaparatuur, met name de monitor. Juist die aparaten zijn van groot belang, want die zul je altijd gebruiken (muis, keybord). Het maakt niet uit hoe snel je processor, hoe goed je videokaart.. Met een kutmonitor (eigen merk of onbekend) blijft het hoofdpijn veroorzaken.
Gaat je voorkeur uit naar ''niet moeilijk doen'' dan raadt ik een merk-pc aan, die zijn zo standaard als het maar kan, en de ondersteuning is goed. Als je echter later wilt gaan uitbreiden is een zelfbouw of kloon systeem een betere keuze. Het kost dan wel wat meer moeite om de onderdelen op elkaar af te stemmen en te onderhouden, maar het loont de moeite qua extra mogelijkheden.
Als je een beetje kan knutselen heb je voor de prijs van een middenklasser een bakbeest van een multimedia-pc staan.

ReBelSpecs:
VIA KT7 met Athlon TB 750 oc-> 825
256 mb ram
16 mb Savage4 AGP 3D (kutding, snel Radeon 32 DDR kopen....)
10 gb + 6,4 gb + 6,4 gb hdd (ATA 33/66)
Plextor 16x10x40 cdrewriter
Cinema Pro WinTV (TV+video op pc)
HP deskjet 520, scanjet 4200c

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

1) xxxxxxxxxxxx
2) mensen plaatsen steeds vaker "colums"
3) HEEFT IEMAND HIEROM GEVRAAGD?
Ik ga toch ook niet zitten posten hoe je in linux sendmail moet instellen of wat ik vind van freebsd of WHATEVER
geez
misschien moeten er eens regels hierover komen (of mods die zeggen: ja mag of nee mag nite)
Mensen die zo hopen een carriere te kunnen starten misschien ook nog wel?
sjonge jonge waar maak ik me eigenlijk druk om :)