[BC3] HD in Geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01
zou het nut hebben om een gig geheugen in m''n bord te zetten, daar een partitie van 768 MB in te maken, en daar windows op te installeren? zijn er programma''s om een D: schijf in je geheugen te zetten, dat zie je wel n''s bij testopstellingen om bv. datadoorvoer te meten..

Lijkt me retesnel :9~

• Cereal
en 2 gig geheugen? :P
kan m''n mobo aan tenminste
of 512 intern en 512 windows + swap , moet genoeg zijn :)

Verwijderd

Lijkt me ook erg snel. Maar aan de andere kant: als je 1Gb geheugen hebt, gebruikt Windows sowieso al (bijna) geen Swapfile meer. Alle belangrijke, veelgebruikte applicaties en alle onderdelen van het besturingssysteem zullen zich dan ook gewoon al gecached in het geheugen bevinden. Het opstarten daarvan zal dan dus sowieso supersnel gaan.

Tijdens het opstarten van je compu zal het windows besturingssysteem toch van harddisk naar de ramdisk gekopieerd moeten worden, en daarna alsnog geladen moeten worden. Opstarten lijkt mij dus juist trager.

Lijkt me leuk om eens uit te proberen, maar ik vraag me af of het snelheidsverschil echt zo groot is.

Een disk maken in je geheugen, kan dat niet gewoon met ''ramdisk''? Heel vroeger weleens gebruikt.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Tijdens het opstarten van je compu zal het windows besturingssysteem toch van harddisk naar de ramdisk gekopieerd moeten worden, en daarna alsnog geladen moeten worden. Opstarten lijkt mij dus juist trager.

nou en? als je systeem daarna sneller is, en je hoeft lange tijd niet te rebooten, waarom dan niet?
mijn pc boot ook sloom vanwege raid configje, maar daarna is ie lekker snel. rebooten doe ik zelden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Nou en? Rustig maar...
Als de tijd die het duurt om op te starten je niks boeit, dan zou het inderdaad sneller kunnen zijn. Maar ja, als je windows op die 768 mb zet, houdt windows minder ruimte nodig om dingen in het geheugen te cachen en zal dan bij zware applics alsnog op je HD gaan swappen of een out of memory geven. Het lijkt mij dus trager, maar je zou het echt moeten uitproberen.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 00:22
Ik had vroeger een een programma gemaakt, dat XMS in EMS omzette, in het EMS werd een virtuele harde schijf gemaakt, en met behulp van Stacker Anywhere comprimeerde ik die virtuele harde schijf, zodat je een schijf had van 32MB terwijl je 16MB geheugen had.
Hier plaatste ik de temporary swap-file van Windows 3.11 op, zodat ik extra geheugen in DOS had in een DOS-box van Windows 3.11 :)
Later ontdekte ik dat mijn programma heeft ook nog op de HCC diskette van regio Emmen gestaan :)
Programma heb ik niet meer (kapotte diskette :()

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 21:01
Op dinsdag 22 mei 2001 19:58 schreef Urnie het volgende:
en 2 gig geheugen? :P
kan m''n mobo aan tenminste
of 512 intern en 512 windows + swap , moet genoeg zijn :)
Ik zie in je sig dat je een Asus P2B-LS hebt, daar krijg je van ze lang zal ze leven géén 2 gieg in (want BX).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Cereal
ìdd. max 1024 Meg. dus...

niet dat ik dit ff zou doen, werd ff sparen,
puur hypotetisch denkwerk :)

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 23 mei 2001 10:42 schreef Urnie het volgende:
puur hypotetisch denkwerk :)
daar ben jij goed in he
:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dit klinkt best leuk maaruh is het niet dat als je je pc effies uizet of reboot dat ie ook effies zijn geheugen leegt. Weg partitie, weg alles.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Kan aan mij liggen, maar ik denk niet dat ze in Redmond rekening met jou hebben gehouden, dus dat betekend dat windows gewoon doodleuk door blijft gaan met cachen (van zichzelf).
Als je dat uit weet te krijgen, dan kan redelijk snel zijn, maar ik denk dat je dat geheugen beter voor andere dingen kunt gebruiken...
Want hoe vaak gebruik je al die windows bestanden nou, de helft nooit, en de andere helft alleen tijdens het booten ofzo ;)

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Heb ik pas geprobeerd maar het lukt niet, eerste probleem ramdisk gaat maar tot 16mb. Daar heb je dan een ander proggie voor nodig.
Als je dat hebt dan kom je er achter dat een ramdrive geen lange filenames ondersteund en dat daarom je windows dus ook niet werkt.

Verwijderd

Er is een programma dat lijkt op ramdrive, en staat je toe je swap van een zelf bepaalde grote in je geheugen te laten lopen. Welk progje was dat nou??? |:( Stond in de (duitse) C''T

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Sow, topic gevonden :) . Ik zie dat hier geen antwoord op is gekomen en ik ben nu toevallig op zoek naar een manier hoe je windows laat draaien van het geheugen.

Weet iemand dit nu wel?

Greetz.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is wel een heel erg oud topic, niet echt de moeiten van het kicken meer. Goed dat je op zoek gegaan bent, maar ik dit geval is het beter een duidelijk nieuw topic openen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.