[BC3] Niet-werkende PC, help?

Pagina: 1
Acties:

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:56
Ok, situatie:
Ik heb een oude PC (P1-133mhz + 32Mb geheugen) eens een keer helemaal uit elkaar gehaalt, schoongemaakt, en weer terug in elkaar gezet (na zo''n 2 maanden, had hardware uitgeleent aan een vriend (videokaart, hd, geheugen))
Nu wil ik hem opstarten (alles is weer in elkaar gezet), werkt de PC dus niet meer.. hij geeft geen beeld (monitors zijn niet kapot, zijn op andere pc''s getest)
Hij start wel gewoon op, CD-ROM speler word gechecked (kan ik horen, is nog een oudje :)), maar verder niets.. geen beeld of niets, geen piepjes, helemaal nix.
De videokaart is ook in orde, is ook getest in een ander systeem.

Iemand enig idee waar dit allemaal aan kan liggen? Ik wil die PC toch wel gaan gebruiken..

Het type van het moederbord: AMI ????
Het type van de bios: AMIBIOS 586 FO54263 (serialnr ofzo?)
Het type van de videokaart: S3 Trio 64V+

Voor verdere details moet je maar even vragen, probeer ik ze te vinden.

Thanks,

Weppel

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
kijk eens of je het geheugen er goed ingestoken hebt en of de contacten niet vuil zijn?
heb je het stekkertje van de powerknop goed aangesloten?(dus op het moederbord) veel mensen maken hier fouten mee.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Hoe heb je je pc schoongemaakt? Ik hoop niet voor je met water of met een lekker statisch doekje of kwastje want dan ligt de oorzaak zeer waarschijnlijk aan een paar gefrituurde chips :).

Als je opstart hoor je dan zelfs niet een piepje? Als daar werkelijk zo is, en je kabels e.d. zitten allemaal goed (wat waarschijnlijk zo is, als ik je situatieschets zo lees) dan vrees ik het ergste voor je :'( Waarschijnlijk een dode mamaplank.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Weppel
Dragak: Geheugen zit er goed in (ze zitten nu in bank 3+4, dat werkt niet, toen ze in bank 1+2 zaten deed hij verder ook niets (als alleen HD opspinnen, CD-ROM proberen te detecteren)

eCoLL: ik heb hem schoongemaakt, met een washandje (alleen het ijzer van de kast), en met een fietspomp voor oa het mobo (niet er overheen geweest, alleen vanaf een afstandje)

• BC3 Victim
je kan beter een stofzuiger gebruiken in het vervolg (klinkt raar) maar het werkt ook goed om je koelers schoon te maken.

electronica kan niet tegen vocht!

• BC3 Victim
je moet toch iets niet goed hebben terug gestoken en dat is in de meeste gevallen kabels(tjes) zoals eColl ook zegt.

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Alles loshalen en opnieuw aansluiten
mischien dat er ergens een stofje tussen gekomen is waar het niet hoort.

ander heb ik ook geen idee :)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• BC3 Victim
:?
probeer eens een andere moederbord.... Als het dat niet is.......

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
misschien zit gewoon de vga kaart niet goed,
in mijn oude pc moet je de vga kaart ENORM aanduwen, anders maakt hij geen contact (slecht slot van het moederbord?) en in een ander moederbord ging ie al als de kaart er maar half inzat (wou niet verder)

• BC3 Victim
Er schiet me nog iets te binnen: zit je processor wel goed? Een aantal (slechte) koelelementen zorgden er soms voor dat je processor niet (geheel) contact kan maken met je moederbord. Het gevolg is een dood systeem wat bij het opstarten geen piepjes maakt (ik had hetzelfde een keer met mijn wijlen P-100).

• Weppel
drZymo: ik denk dat ik dat straks eens ga doen

Catfish: m''n vga kaart heb ik in alle PCI sloten gehad, noppes.

eCoLL: processor heb ik er al uitgehaalt, en er weer ingedaan (is socket 7)

xerofchaos: heb jij dr eentje voor me te leen? :o)

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 13:32 schreef Weppel het volgende:

xerofchaos: heb jij dr eentje voor me te leen? :o)
Neh:P, heb je niet een ventje bij je in de buurt wonen:)???

• Weppel
Op dinsdag 22 mei 2001 15:14 schreef xerofchaos het volgende:

[..]

Neh:P, heb je niet een ventje bij je in de buurt wonen:)???
nein, niet 1tje die zijn mamaplank kan misse, egoist :)
Pagina: 1