Toon posts:

[BC3] Compaq Deskpro 2000 doet niets meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik de hele schijf had geformateerd via Fdisk. En ook alle partities had verwijderd start de pc niet meer op.. Hij laat de memory check zien en daarna zie ik alleen nog maar in de linker bovenhoek een cursor knipperen.. :(

Wie kan me helpen..

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

kun je wel de bios ingaan?
Kun je daar vervolgens je apparaten zien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niets.
Ik start op.
Zie memory check
en normaal kreeg ik dan opstartscherm van Windows 98 :r of gewoon C:\ te zien
Nu blijft hij knipperen en doet niets meer..

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu met opstartdiskette opstarten, maar als ik van C:\ de dir wil opvragen geeft hij dus de melding mediumtype ongeldig :(

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 10:03 schreef Eiber het volgende:
Nadat ik de hele schijf had geformateerd via Fdisk. En ook alle partities had verwijderd start de pc niet meer op.. Hij laat de memory check zien en daarna zie ik alleen nog maar in de linker bovenhoek een cursor knipperen.. :(

Wie kan me helpen..
Nou nog eens een keer, maar dan in de goeie volgorde.

Verwijderd

Topicstarter
eerst alle partities verwijderd dmv Fdisk
daarna doet de pc niets meer.

----edit---
ik kom nu via opstartdiskette in DOS en heb nu alle partities verwijderd en een nieuwe dos partitie aangemaakt. Als ik nu de dir van C: wil opvragen zegt ie: Mediumtype is ongeldig... :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb je alle partities weggedaan?
Normaalgezien hebben Compaq''s een systeempartitie met wat test-software erop.
Als het Compaq-logo verschijnt, komt er rechts bovenaan een cursor. Als je deze ziet, op F10 drukken.
Als dat wel werkt, heb je je waarschijnlijk ergens vergist in het maken van de nieuwe partities.
Check effe of je nog met een bootdiskette kan starten anders.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Dan heb je gewoon je schijf nog niet geformateerd!?
Doe es format c: /s (als c: de lege schijf is natuurlijk! |:()

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Heb jij trouwens geen restore-cd bij je pc gekregen? :?

Verwijderd

Topicstarter
format C: dan zegt hij mediumtype is ongeldig en het is een 23e hands pc via vaders werk

• BC3 Victim
Doe''s effe een fdisk en dan kies je optie 4.
Laat es weten wat daar staat.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu een format C: aan het uitvoeren
als ik format C: \s intypte zei de pc : mediumtupe is ongeldig. bezig met lezen station C
afbreken, opnieuw proberen, mislukt?
ik deed mislukt en toen gaf hij
wilt u doorgaan met formatteren J/N
ik heb nu J gedaan kijken wat hij dalijk doet

• BC3 Victim
Het was wel /s en niet \s, maar da''s niet erg, regelen we straks wel.
Laat maar weten wat hij straks doet.

Verwijderd

ja.. ben benieuwd wat ie nu gaat zeggen.. is het ondertussen al gelukt ?

Verwijderd

Topicstarter
pc is helemaal leeg..
één partite aangemaakt
alles werkt weer voor zover ik zie :)

Maar als ik nu dus in DOS de dir aanvraag van C: geeft ie nog steeds dat het medium ongeldig is

• BC3 Victim
Graag gedaan, goeie oefening voor mijn toekomstig jobje als Helpdesker! :)

• The Ghost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07-2024
Wat je gadaan hebt is alle machine gegevens weg gegooid.
Een compaq werkt niet met een bios, maar met een diagnose partitie.
Om dit op te lossen moet je gewoon de diag disk van de compaq site downloaden en daar mee opstarten.
Dan kan je weer een diag partitie aanmaken en de boel weer configureren en starten.
Ook zit er in dat tool diskje een mogelijkheid om je gehele schijf te partitioneren en te formatteren.
Daarna kan je windhoos er weer op zetten en werkt alles weer naar behoren.

The Ghost

Verwijderd

Topicstarter
is dat de romPaq?

• BC3 Victim
Nee, de Rompaq is een bios-update.
Setup en diagnostics heb je nodig.
Zijn meestal 2 disketjes die je moet aanmaken.

• The Ghost
Als het goed kan je hier http://www.compaq.com/support/files/desktops/us/ de juiste tools downloaden.

The Ghost

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 11:12 schreef Fire69 het volgende:
Nee, de Rompaq is een bios-update.
Setup en diagnostics heb je nodig.
Zijn meestal 2 disketjes die je moet aanmaken.
ok die heb ik ik zal es ff kijken

• BC3 Victim
Dan moet je wel opnieuw je partities verwijderen eerst.
Dan de Compaq-partitie derop, de lege partitie derop en die formatteren.

Verwijderd

Topicstarter
ok

Verwijderd

Topicstarter
Dit slaat nergens op :r computer
nu zie ik de memory test en en daarna is het beeld gewoon weg..
kan wel m''n scherminstellingen veranderen met die toesten op het beeldscherm, maar nergens een cursor''tje ofzo iets dergelijks..
en dat terwijl ik niets gedaan heb behalve alle partitites verwijderd

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik weet hoe dat komt. De oudere types van Compaq hebben hun BIOS op de HDD staan (Echt waar). Je hebt dus gewoon je BIOS eraf gehaalt. Nou weet ik niet of je dat terug krijgt met de restore cd :r

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
:r ding dan zeg..
ik heb geen restore cd omdat het een 2e hands pc via me pa''s werk..
K***E ding

Verwijderd

Topicstarter
Enige suggesties...??
Ik heb namelijk geen system restore cd :(

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Probeer het softbios van de compaq site te trekken, anders heb je dus een probleem en kun je het compaq mainboard aan de muur hangen als versiering :D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• The Ghost
Alle benodigde diskette''s kan je van de Compaq site downloaden.
Gewoon even geduldig via de link die ik je al eerder gegeven heb, naar de disk voor het juiste type zoeken.
Waarschijnlijk kan je vanaf die link direct alle diskette''s voor het besturing systeem en meestal staan onderaan die pagina de system tools en diag disks.

The Ghost

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik allemaal? maar hoe kan ik dat ooit op die pc krigjen als ik niet eens in mijn C:\ kan komen..
Pagina: 1